חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

ביבס עוזב את הליכוד / בלעדי ל-MCITY

 

 תדהמה בציבור. ראש העיר חיים ביבס  עוזב את הליכוד ומקים מפלגה חברתית חדשה עם שר התקשורת לשעבר משה כחלון ועם קרוב משפחתו שר החוץ לשעבר דוד לוי.  1.4.14

 

ל-MCITY נודע השבוע בלעדית על זעזוע במישור הפוליטי-מפלגתי העומד להתרחש ממש בימים אלו, במסגרתו ראש עיריית מודיעין חיים ביבס, איש סודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, פורש ממפלגת האם שלו - הליכוד, כדי להקים את מפלגת ש"ס לחילונים תחת דגל חברתי פלורליסטי.

מקור המקורב מאוד לביבס סיפר ל-MCITY, כי את צמרת המפלגה החדשה  יאיישו ביבס, השר לשעבר משה כחלון ושר החוץ לשעבר דוד לוי קרוב משפחתו של ביבס שחוזר לפוליטיקה אחרי היעדרות ממושכת. בנוסף, מוזכרים כאלה שישתתפו גם שמותיהם של ח"כ אורלי לוי בתו של דוד לוי ובת דודתו של ביבס, ח"כ לשעבר הרב חיים אמסלם, והיועץ המשפטי לממשלה לשעבר מני מזוז, כמועמדים אפשריים להצטרף לרשימה החדשה.  

המיקום הסופי של המועמדים ברשימה עדיין לא ברור אך לפי סקרים פנימיים-סודיים שנעשו על ידה והודלפו ל-MCITY אמורה היתה המפלגה החדשה לקבל לפחות 15 מנדטים בבחירות הבאות. מיקומו הגבוה המובטח של ביבס ברשימה זו בתוספת קשריו האישיים, כך הוסבר לנו על ידי פעיל בכיר המקורב להתרחשויות החדשות, היו מבטיחים למעשה כי ביבס יקבל תפקיד של שר משמעותי בממשלה הבאה, דבר שלא יכול היה להגיע אליו לו נשאר בליכוד אשר הגורמים הקיצוניים בו משתלטים לאחרונה על כל חלקה טובה.

ביבס שהתבקש על ידנו להגיב על הידיעה אמר: "אני לא מאשר ולא מכחיש. אם מהלך כזה יתבשל אתר MCITY יהיה הראשון לדעת על כך ממני. כרגע מה שחשוב זה רק הפרויקטים הגדולים הצפויים במודיעין ואני מציע שגם אתם תתמקדו בהם במקום להפיץ ’ביצים שטרם נולדו’ ושלא בטוח אם בכלל ייוולדו".

לאור הסנסציה הצפויה והשלכותיה על כל אחד ואחת מאיתנו פנינו לגורמים רבים במפה הפוליטית וביקשנו את תגובתם הראשונית לידיעה הבלעדית שלנו. להלן עיקרי התגובות:

דובר עיריית מודיעין סרב להגיב לגופו של עניין ורק הדגיש כי "בכל מקרה אין לכך השלכות מידיות על מודיעין".

דוברו של בנימין נתניהו הסתפק באמירה קצרה ואופטימית: "הוא עוד ישוב".

אלעד שמעונוביץ: "זהו צעד נבון ומבורך. כל השנים ידעתי שהליכוד זה לא המקום הראוי לביבס".

חבר מועצת העיר שמעון גואטה, יו"ר סניף הליכוד במודיעין: "אני בהלם. זו  אבידה ענקית למפלגה. אני אחד האנשים המקורבים ביותר לחיים והוא לא אמר לי מילה על כוונותיו לעזוב את ליכוד. אני מתפלל שבסוף זה לא יצא אל הפועל".

שרון מעוז, שהתמודד מול ביבס בבחירות האחרונות על ראשות העיר: "אמרתי לכם שהוא לא יגמור את הקדנציה. עכשיו התושבים יבינו שהם טעו כשלא בחרו בי לראשות העיר".

עו"ד ערן חרמוני, יו"ר מפלגת העבודה בעיר: "אני המום אבל גם שמח. תמיד סברתי שמקומו של ביבס במפלגת מרכז שמאל. עוד צעד קטן והוא יבוא אלינו"

סגן ראש העיר, אילן בן סעדון: "אני לא מבין למה ביבס לא נשאר בליכוד. אני גם ספרדי, גם צעיר, גם מנוסה וגם מאוד חברתי. אין ספק שאני מתאים להצטרף למפלגה כזו על פי כל קריטריון. בכל מקרה שיהיה לביבס בהצלחה ואני כבר מבהיר כי עם עזיבתו את תפקיד ראש העיר אני אתמודד על התפקיד".

ברוך בוחניק, מחזיק תיק הדת: "בעזרת השם ביבס יספיק כראש עיר להשלים את המהלך שהחל בו לבחירת רב שאני רוצה"

יפית ביבס, אשתו של חיים ביבס: "כשהתחתנתי עם חיים היתה חשובה לי האישיות הנהדרת שלו. מבחינתי דבר לא השתנה. אמשיך לחיות איתו ולאהוב אותו למרות שהוא לא נשאר בליכוד"

סגן ראש העיר לשעבר אלכס וינרב: "לא מעניין אותי מה קורה בליכוד. אם חיים מחפש לקשט את הרשימה שלו בעיריה במועמד אשכנזי, מנוסה, מכובד ונמרץ. שלא יהסס להתקשר אליי".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות