חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

לפיד במודיעין

 

שר האוצר יאיר לפיד במתנ"ס סחלבים במפגש עם תושבי מודיעין: "פעם ראשונה אחרי העשור האבוד של מחירי הדיור אנחנו במצב שההיצע עולה על הביקוש"

 

ביום חמישי האחרון הגיעו שר האוצר, יאיר לפיד, ח"כ רות קלדרון וח"כ דב ליפמן ממפלגת "יש עתיד" למפגש תושבים במודיעין במעמד ראש העיר, חיים ביבס וחבר מועצת העיר מטעם "יש עתיד" ומחזיק תיק קידום עסקים קטנים, שחר מי-און. במפגש, שהתקיים במתנ"ס סחלבים, השתתפו כ-250 מתושבי העיר וסביבתה.

את המפגש פתח לפיד בסקירה על השנה החולפת בכנסת ובממשלה, על החוקים שהעבירה מפלגת "יש עתיד" ואלה שהיא מקדמת בימים אלה והמהלכים הציבוריים שהמפלגה מובילה. לאחר דברי הפתיחה של לפיד התקיים שיח פתוח עם המשתתפים, אשר העלו נושאים לדיון והציגו לשר שאלות בנושאים שונים.

רחלי מנוחי, תושבת מודיעין, פנתה לשר האוצר בנושא ניצולי השואה ואמרה כי אנחנו שומעים את המספרים שאתה מדבר עליהם, אך אנשים אומרים שלחשבונות שלהם לא נכנס כסף. שר האוצר לפיד השיב לה כי בתוך ניצולי השואה יש סדרה שלמה של קבוצות כמו למשל כאלה שעלו אחרי 1953 לישראל לעומת אנשים שעלו לפני, שלא קיבלו אותה קצבה וכתוצאה מזה יש בעיה בתקנות:

"איך יכול להיות ששני אנשים שהיו ביחד באותה בקתה במחנה ההשמדה באושוויץ, ואחד מהם אחרי המלחמה חזר לרומניה ונתקע שם שלוש שנים, אז עכשיו הוא לא מקבל את הקצבה כמו זה שהיה איתו במיטה. מהראשון לאפריל הם יקבלו את אותה קצבה ויתוקן העיוות שנמשך מ-1953. המהלך הזה עולה למדינה כ-210 מיליון ₪ - אם יש פעולות שאני עושה בשמחה זה להוציא כסף למען ניצולי השואה ואנחנו לא נעצור שם".

בנוסף הוסיף שר האוצר כי במהלך השנה החולפת בוטלו הכרטיסים החכמים ובמקומם נכנס כסף ישירות לחשבון הניצולים כמו גם זכאי הנכות שזכו לקבל השנה 4,300 שקל ישירות לחשבון הבנק שלהם.

לאחר מכן פנתה אחת המשתתפות במפגש ושאלה מי מהיועצים של שר האוצר תומכים בתכנית הדיור ואיך ייתכן שלא שומעים את הקול הכלכלי שבא מהסביבה שלו? שר האוצר התייחס לתכנית הדיור והשיב כי בשבע השנים האחרונות מחירי הדיור האמירו ב-80% ולכן קשה למישהו שגרם למצב אבסורדי כזה לבוא ולטעון כי הוא המומחה ובידיו כל התשובות.

חיכינו עם התכנית למרות שהייתה מוכנה לפני חודשים עד שהיינו בטוחים שההיצע עולה על הביקוש. בשנת 2013 בנו במדינת ישראל 42,000 והביקוש הוא בערך 39,000: "פעם ראשונה אחרי העשור האבוד של מחירי הדיור אנחנו נמצאים במצב שההיצע עולה על הביקוש", אמר לפיד.

שר האוצר הוסיף כי "יצרנו פלטפורמה שבשנתיים שלוש הקרובות ההיצע יעלה הרבה יותר, בין השאר, פה במודיעין עם הסכמי גג שבונים 12,000 יחידות דיור בעיר ואנחנו נתנו את כל התשתיות מסביב על חשבון המדינה. גני ילדים, ראה ירוקה, כל מה שצריך. בראש הצוות שלנו עמד אורי שני שהיה מנכ"ל שיכון ובינוי, איש מקצוע מתוך התחום. לא כולם הסכימו איתי,  אבל שר לא נבחר לתפקיד בשביל לעשות מה שהפקידים אומרים לו, הג’וב של השר הוא להחליט על מדיניות".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות