חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

כנס הרבנים הגדול של העיר מודיעין

 

כנס הרבנים הגדול של העיר מודיעין, מכבים רעות התקיים בשבוע שעבר בישיבת ההסדר "מאיר-הראל" בעיר. בכנס השתתפו כארבעים רבנים, תושבי העיר, ובהם רבני קהילות ורבנים תושבי העיר

 

את הכנס כיבדו בנוכחותם הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו שליט"א וסגן שר הדתות ח"כ הרב אלי בן דהן. כמו כן השתתפו בכנס רבני העיר הרב אליהו אלחרר, הרב יעקב צקוטאי וראש ישיבת ההסדר המארחת את הכנס הרב אליעזר שינוולד. את הכנס הנחה הרב חיים דברת והשתתפו בו סגן ראש העיר מיכאל חרל"פ וחבר המועצה ברוך בוכניק.

הכנס נפתח בדברי ברכה של הרב הראשי הרב דוד לאו, שדיבר על חשיבות הכינוס ועל החלפת הדעות בין הרבנים בתחומים הנוגעים לכלל תושבי העיר. אחריו בירך סגן שר הדתות ח"כ הרב אלי בן דהן ששמח לפגוש כמות גדולה של רבנים תושבי העיר שהתקבצו ובאו בתחילתו של יום לדון בנושאים השונים הנוגעים לתושבים ולפעילות בעיר.

אחד משיאי הכינוס היה פאנל בנושא "תפקיד רב קהילה בימינו" בדגש על הקהילות בעיר, בפאנל השתתפו הרב גדעון ויצמן רב קהילת "מרכז מודיעין", הרב מרדכי ביטון רב קהילת "אהל רחל" והרב שלמה סובול רב קהילת "שערי יונה מנחם". בפאנל התמקדו הדוברים על פעילויות מיוחדות ודברים מיוחדים שמייחדים את תושבי העיר, בקירוב לבבות וכן בשיתופי הרצון בשיתופי פעולה נרחבים יותר בין הרבנים.

אורח הכבוד בכנס היה הרב יואל בן נון שנשא הרצאה מעניינת ביותר בנושא "מהפכת השמיטה" לקראת שנת השמיטה המתקרבת ובאה בשנה הבאה וכן ההיערכות הרצויה לקראת שנת השמיטה. בכנס התקיים פאנל נוסף בנושא גדולי התורה בדור האחרון ובהם דיברו הרב יעקב צקוטאי על מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, הרב ברוך סלונים, רב קהילת חב"ד מודיעין, על הרבי מלובביץ זצ"ל, הרב שאול ארנוף על הרב יוסף סולבייצ’יק זצ"ל וכן דיבר הרב חיים עוזר חייט, ראש ישיבת מגדל התורה, על הרב משה פיינשטיין זצ"ל. הרב אליהו אלחרר שדיבר בכנס נתן סקירה נרחבת על הפעילות בעיר וחבר המועצה ברוך בוכניק הציג מצגת על מחלקת הדת והרבנות.

בכנס דיברו הרבנים על החשיבות הגדולה בקיום הכנס ועל הרצון להגביר את שיתוף הפעולה בין הרבנים.

מיכאל חרל"פ סגן ראש העיר "המספר הרב של הרבנים שהגיעו לכנס הוכיח לנו המארגנים את דבר החשיבות בקיום הכנס ואת הרצון העז בלהגביר את שיתופי הפעולה בין הרבנים ובין קהילות לתועלת תושבי העיר. בימים הקרובים נשב ונגבש תוכניות פעולה בנושאים השונים שהועלו בכנס".

חבר המועצה, ברוך בוחניק: "ברצוני להודות לכל העוסקים במלאכה כל כנס איכותי, מועיל ויעיל. אין ספק שנושא זה ייכלל כחלק חיוני בדיונים של ועדת הדת אשר בראשותי, בהיערכות לשיפור ולייעול מחלקת הדת והאינטראקציה עם גורמים מקומיים לעבודה משותפת ופורייה."

הרב אליעזר שינולד ראש ישיבת ההסדר:" "כישיבת הסדר קהילתית שמהווה מוקד לפעילות קהילתית תורנית, וכבעלת עמדה בתחום פיתוח הקהילות ורבני הקהילות, אנו רואים חשיבות גדולה בקיום הכנס בישיבה ולקשר השוטף עם רבני הקהילות. העיר היא מודל יוצא דופן לעיר בבניה שעברה מהפיכה בתחום היחסים שבין דתיים לחילוניים, לרבני הקהילות בעיר יש בכך תפקיד מכריע, הרבנים גם מהוים גשר לחיבור הציבור הכללי למורשת"

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות