חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

כלב לא ידרוך שם

 

תושבת העיר מצאה השבוע את פארק הכלבים בשכונת המגינים בסמוך לבית ספר עירוני ג’ כשהוא מוזנח, מלוכלך, עזוב ונטוש, ועשביות ענק מכסות את מרבית שטחו. העירייה: "תודה על תשומת הלב. הנושא טופל מיד"

 

לעיריית מודיעין אין ככל הנראה מושג מה מצב התחזוקה של הפארקים לכלבים אשר באחריותה. אחרת לא ניתן להסביר את המצב שנתגלה השבוע על ידי עינת דוד תושבת שכונת המגינים כשהיא הגיעה ל"בילוי" עם כלבותיה בפארק הכלבים הסמוך לביתה.

דוד התקשרה למערכת MCITY ביום שלישי השבוע כשהיא נרגשת ומזועזעת ממצב התחזוקה של פארק הכלבים השכונתי. המקום נמצא מלוכלך, נטוש, כשעשביות ענק צמחו על מרבית שטחו ודומה כי רגלו של כלב לא דרכה במקום זמן רב למדי. דוד: "בתור מי שהיתה בעבר תושבת תל אביב וירושלים הייתי כבר בחיי בפארקים רבים לכלבים. כולם היו ירוקים, מכובדים ומטופחים. כאן במודיעין בנושא זה, עושים צחוק מהעבודה. איש לא מתחזק את המקום". 

כזכור, כבר בחודש אוגוסט האחרון כשחנכו את הפארק התריע כותב שורות אלו על המצב הלא תקני שלו: "פארקים לכלבים זה כמו חומוס. או שעושים אותם מאהבה או שלא עושים בכלל. עיריית מודיעין שהכריזה השבוע על חנוכתו של הפארק בשכונת המגינים ככל הנראה לא עשתה אותו מתוך אהבה ומכל הלב, אלא כדי לצאת ידי חובה לפני מערכת הבחירות המוניציפאליות. איש לא טרח ליישר אותו, לנקות את השטח ולסלק מפגעים. במרכזו מצאנו ברזל גדול וחלוד היוצא מן הקרקע והמסכן את הכלבים. כלב שירוץ בקרבתו עשוי להיפצע בצורה קשה. הפארק הזה מבזה את ’עיר העתיד’ ואינו ראוי לה".

את הדברים הללו כתבנו לאחר פתיחתו של הפארק. תמונת המצב שהתגלתה השבוע מחזקת את הדברים ונותנת להם גושפנקה רשמית.

פארק לכלבים הוא צורך בסיסי פשוט של אוכלוסיית הכלבים ובעליהם. פארק כזה דורש השקעה כספית קטנה יחסית ואחזקתו זולה וקלה. פארקים לכלבים פועלים בהצלחה רבה בערים רבות בארץ ובחו"ל וכל עיר שמכבדת את עצמה דואגת להקמתם ותחזוקתם השוטפת. במודיעין, לא לקחו בחשבון שאל הפארקים מגיעות לעתים משפחות בהרכב מלא עם ילדים קטנים שמבקשים לשחק במקום עם כלביהם. כשהתחזוקה לקויה עלולים הילדים להיפגע ולהיפצע מאבנים, ברזלים, ומפגעים אחרים. בתל-אביב הוקמו במהלך השנים האחרונות, למעלה משלושים פארקים נעימים, נקיים ומטופחים, ובגן סאקר בירושלים פועל בהצלחה רבה פארק ענק, מרהיב ומטופח. חבל שבעיריית מודיעין איש אינו לוקח את הנושא הזה ברצינות.

מדוברות העירייה נמסר בתגובה כי: "העירייה מודה על תשומת הלב. עם קבלת המידע הנושא טופל במידי. תושבים נוספים המגלים מפגעים מוזמנים לפנות למוקד העירוני, טלפון 106".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות