חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

מעקב ונדליזם: צפויים כתבי אישום

 

בכנס הורים בתיכון ברעות סרב ספקטור לבקשה למשוך את התלונה מהמשטרה. עדכן שכנגד שניים או שלושה "בעלי עבר", יוגשו בסופו של דבר כתבי אישום". מפקד משטרת מודיעין אינו מכחיש ואינו מאשר. לדבריו:"נשקול העמדה לדין כנגד המארגנים"

 

בכוונת משטרת מודיעין להגיש כתבי אישום כנגד שניים או שלושה מהתלמידים שנחקרו בפרשת ההשחתה בבית הספר התיכון ברעות ושהיו המארגנים של ארוע ההשחתה. מדובר בתלמידים שאין זו הפעם הראשונה בה הם פוגשים במשטרה. כך עולה מדברי ראש העיר משה ספקטור שנכח בישיבה מיוחדת של הנהגת ההורים בבית הספר, ביום ראשון בלילה.

ישיבת הנהגת ההורים התכנסה כדי לבחון את האופציות להמשך פעילויות סיום השנה של מחזור י"ב בתיכון מכבים רעות. זאת על רקע תמונת מצב בה למעלה מעשרים תלמידים ותלמידות נמצאים בתנאי מעצר בית. ועוד רבים אחרי הליך חקירה משטרתי. יצוין כי חלק ניכר מהתלמידים העצורים בביתם כבר סיימו את תקופת המעצר ורשאים לנוע באופן חופשי.

העובדה שראש העיר משה ספקטור יחד עם מנהל מחלקת החינוך בעירייה מאיר שמעוני, נכחו במפגש, הביאה כמות רבה של הורים למקום. רבים מהנוכחים הגיעו מתוך מטרה לבחון את מדיניות העירייה וללחוץ על ספקטור לבטל את התלונה אותה הגיש קב"ט העיר במשטרה.

למרות שלא מדובר בסיכום רשמי בין מפקד תחנת המשטרה לבין ראש העיר, ניתן היה להבין כי אותם בודדים שבסופו של דבר ימצאו עצמם עם תיק פלילי וכתב אישום, הם בני נוער ששמותיהם מופיעים כבר מאירועים קודמים, אחרים, ברישומי משטרת מודיעין. למרות הלחץ הרב שהופעל על ספקטור לנסות ולהביא להפסקת ההליך המשטרתי גם כנגד אותם בודדים, על ידי ביטול התלונה, סירב ספקטור להיענות לכך. טענתו הייתה שלמעשה אין ביכולתו למנוע מהמשטרה מלהמשיך את חקירתה, בכל דרך שהיא. טענת ההורים, מנגד, הייתה שמשיכת התלונה אכן לא תגרום להפסקת החקירה, אולם תהווה גורם מכריע בשיקולי הפרקליטות האם להביא בסופו של דבר את התלמידים הללו אל בית המשפט עם כתב אישום.

לשאלתנו, התייחס ביום שני לנושא גם מפקד משטרת מודיעין, רפ"ק מומי בוריה. לדבריו, החקירה טרם הסתיימה והיא תימשך "עוד מספר ימים לא רבים". עוד אמר כי בכל הקשור להגשת המלצות לכתבי אישום, הוא אינו רוצה להחפז. "שתי מטרות עומדות כרגע לנגד עיני: להביא לכך שמבצעי המעשים הללו יבינו את חומרת מעשיהם, כדי למנוע הישנותם בעתיד. וכן לבחון האם יש מקום גם לענישה באמצעות הגשת כתבי אישום. אנחנו נשקול בענין זה, העמדה לדין כנגד המארגנים. כל מקרה וכל מעורב יישקל לגופו" אמר רפ"ק בוריה. לענין ההד הציבורי והשפעותיו, הוסיף כי "הרעש הציבורי שנוצר אומר שהקהילה התעוררה".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות