חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

בשי”ל יתנו שרות על פרויקט מחיר למשתכן

 

החל מהחודש הקרוב תעניק שי"ל לתושבי מודיעין מכבים רעות גם שירות בנושא הגשת בקשה לרכישת דירה במסגרת פרויקט "מחיר למשתכן"

 

בפגישה שקיים סגן ראש העיר, אילן בן סעדון, עם יו"ר שי"ל, אברהם דקר, מנהלת שי"ל, רונית שטיגמן, בה השתתף גם מנהל סניף "עמידר" לוד, יגאל קופל, סוכם כי החל מהחודש הקרוב תעניק שי"ל לתושבי מודיעין מכבים רעות גם שירות בנושא הגשת בקשה לרכישת דירה במסגרת פרויקט "מחיר למשתכן".

"מחיר למשתכן" הוא פרויקט ממשלתי, שמטרתו להוזיל את מחירי הדירות לזכאי משרד הבינוי והשיכון. משרד הבינוי והשיכון מפרסם מכרז הקורא לקבלנים להציע הצעות לבניית מבני מגורים, והקריטריון לזכייה הוא מחיר נמוך של הדירה לצרכן.

מסלול זה מנוהל על ידי מנהלת פרויקט, שתפקידה לפקח על עמידת הקבלן בהתחייבויותיו מול משרד השיכון ומול רוכשי הדירות לרבות מחירי הדירות.

לפני כשנה בערך התקיים מכרז בשכונת הציפורים. כ-25% מהדירות (ובסה"כ 169 דרות) מיועדות לזכאים, וימכרו בהנחות גדולות לזכאים. היתרה - 501 דירות ימכרו במחיר אטרקטיבי במיוחד - ישווקו בשוק החופשי. במכרזי מחיר למשתכן היזמים מתחרים על המחיר הסופי הנמוך ביותר לדירות לזכאים, ולכן ההנחה הולכת כולה לטובת הזוגות הצעירים. על פי הקריטריונים לרוכשי הדיור ניתנת עדיפות ליוצאי צבא.

לראשונה (לאחר 17 שנים מאז מסלול מחיר למשתכן פעיל (משנת 1994), אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים- זכאים להגיש בקשה ולהירשם לרכישת דירה בפרויקט "מחיר למשתכן" מי שעונים על כל התנאים הבאים: יחיד מגיל 35 ועד גיל 67,  זוג - ללא הגבלת גיל, משפחה חד הורית - ללא הגבלת גיל.

ההכנסה הכוללת ברוטו שלהם אינה עולה על הכנסת העשירון השביעי ב"טבלת הכנסה החודשית בעשירונים של משקי בית" של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (15,929 ש"ח נכון לנובמבר 2013).

במקרה שהדירה המבוקשת היא בפרויקט המיועד לציבור הכללי, נדרש שהמבקש/ים ימצו את כושר ההשתכרות שלהם (בפרויקטים לציבור הדתי מיצוי כושר השתכרות אינו מהווה תנאי סף, אלא מעניק תוספת ניקוד).

ההרשמה לזכאים במכרזי מחיר למשתכן נפתחת בד"כ כשנה לאחר מועד ההכרזה על הזוכים - עם הוצאת היתרי בנייה מהרשויות המקומיות. מסלול מחיר למשתכן מציע דיור במחיר מופחת לכל מי שמעולם לא הייתה דירה ברשותם.  

אילן בן סעדון: "בכוונתי להמשיך את הפעילות והמאבק להרחיב כמה שניתן את המחיר למשתכן על מנת להקל ככל האפשר על זוגות צעירים שמעוניינים להקים את ביתם כאן בעיר. זוהו משימה לאומית ועירונית ממדרגה ראשונה, ולמודיעין בהחלט יש פוטנציאל להוות מודל בתחום לערים אחרות"..

למעונינים: מרכז שי’’ל במודיעין מכבים רעות מסייע לתושבים במתן מידע, הכוונה וייעוץ מול מוסדות ושירותים שונים. במטרה לקצר הליכים תוך שמירה על סודיות מלאה וללא תשלום.  הייעוץ ניתן בתיאום טלפוני מראש.

קבלת קהל ומענה טלפוני: א’-ו’      9:00   עד  12:00    א’-ה’     16:30 עד  18:00

לקביעת תור לייעוץ טל: 08-6499695     או במייל shilmodiin@gmail.com

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות