חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

אלבז מנסה לעשות סדר

 

חבר מועצת העיר יו"ר תנועת "מודיעין חופשית", אבי אלבז, דורש לעצור את השלמת העבודות בבית הכנסת של חב"ד, וגם: לאסור כניסת תנועות מיסיונריות ומשיחיות לכל מוסדות החינוך בעיר. בעירייה טוענים שהכל תקין וחוקי

 

אבי אלבז חבר המועצה העומד בראש תנועת "מודיעין חופשית" אשר חרטה על דגלה למנוע "השתוללות" דתית בעיר, פנה השבוע לראש העיר חיים ביבס בשני מכתבים בדרישה לעצור את בניית בית חב"ד בעיר ולמנוע כניסת תנועות מיסיונריות לשטחי בתי הספר בעיר.

בין היתר טוען אלבז, כי לפי פרסומים בתקשורת המקומית, קיים סכסוך כספי גדול בין תנועת חב"ד לבין הקבלן שהקים את המבנה עבור התנועה, וכי הקבלן תובע למעלה מחצי מיליון שקלים מראשי הקהילה.

"אנו חברי מודיעין חופשית משוכנעים שהחלטתך להעביר לטובת השלמת עבודות הבניה של ביהכנ"ס חב"ד סכום גדול של 500,000 ₪, הייתה שגויה מיסודה, וניתנת לתיקון ולביטול מיידי", כותב אלבז לביבס.

עוד מדגיש אלבז כי תנועת מודיעין חופשית סבורה וחוששת שהקמת ביכנ"ס של חב"ד הוא לא מעשה תמים שנועד לקירוב לבבות. אלבז: "תושבי שכונת הפרחים הם ברובם הגדול ציבור חופשי-חילוני שלא זקוק לבית חב"ד בסמוך למגוריו. נהפוך הוא, ציבור זה התנגד ברובו בשנת 2006 להקצאת הקרקע היקרה מאד להקמת "בית המקדש" של חב"ד בעמק איילון, ולמרות מאות התנגדויות של תושבי העיר בכלל ותושבי השכונה בפרט, שהוגשו בזמנו לוועדת ההקצאות מועצת העיר אישרה את ההקצאה השגויה".

אלבז במכתבו אף ממליץ לראש העיר לנתב את הכסף העירוני שיועד לבניית בית חב"ד לצרכים אחרים: "אנו חברי מודיעין חופשית בדעה חד משמעית, שבמקום לסייע לחב"ד להשלמת העבודות שלהם, עדיף שהעירייה תשקיע ותבנה מרכזי תרבות קהילתיים, מגרשי משחקים ומתקני ספורט בכל רובעי העיר ולכל הגילאים - לטובת כלל תושבי העיר - לילדים, לנוער, למבוגרים ולאזרחים הוותיקים".

"לאור האמור לעיל", מסיים אלבז את מכתבו, "אנו מבקשים ודורשים לבטל ולעצור את כל המכרזים לטובת מבנה חב"ד, לבטל כל התקשרות עם קבלנים בנושא, להעביר את המגרש והמבנה לבעלות העירייה, ולהקצות את המקום לטובת הקמת בית האזרחים הוותיקים עם ההתאמות הנדרשות".

מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "קהילת חב"ד זכתה להקצאת קרקע על פי חוק ועל פי כל הנהלים". 

ובתוך כך, פונה אלבז לראש העיר גם בנושא כניסת תנועות מיסיונריות לשטחי מוסדות החינוך בעיר.

גם במקרה זה מסתמך אלבז על מקומוני סוף השבוע לפיהם הנהלת תיכון עירוני ד’ בעיר, הזמינה לביה"ס "ניידת שמחה" של חסידי ברסלב לקראת פורים.

במכתבו מסביר אלבז כי תנועת ברסלב היא תנועה חרדית, מיסיונרית ומשיחית, לא דמוקרטית ולא ציונית, שמדירה נשים, והיא חלק ממדינת ההלכה החרדית-חרד"לית שקמה בתוך מדינת ישראל. לדבריו, זוהי תנועה שנמצאת בשולי החברה הישראלית.

"החלטת ההנהלה ואישור העירייה הן תמוהות בלשון המעטה", מציין אלבז ומפרט: "ואנו חברי מודיעין חופשית מביעים מחאה על ההחלטה השגויה של הנהלת תיכון עירוני ד’, והאישור השגוי של העירייה להזמין את התנועה המשיחית הזו "לעשות שמח" בבית ספר בעיר".  

לאור האמור לעיל, דורשת תנועת מודיעין חופשית להפיץ לכל מוסדות החינוך בעיר הוראה חד משמעית האוסרת כניסת תנועות מיסיונריות ומשיחיות לכל מוסדות החינוך בעיר, כגון: ברסלב, חב"ד ותנועות מיסיונריות משיחיות אחרות.

מדוברות העירייה נמסר בתגובה כי: "למנהלי בתי הספר יש את הסמכות להזמין כל ארגון או עמותה ציונית שאינה מטיפה נגד אוכלוסייה אחרת. הזמנת הקבוצה נעשתה כחלק מפעילות פורימית שכללה ריקודים בלבד ולא תוכן אחר. אירוע זה נעשה בידיעת מנהל החינוך והוא עומד בנהלי משרד החינוך. מערכת החינוך העירונית בעד חיזוק המורשת הכרת הגוונים השונים של היהדות וחיים משותפים מתוך כבוד ושותפות בבחינת איש באמונתו יחיה וגם יכיר ויקבל את האחר".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות