חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

הרווחה על סדר יומה של מועצת העיר

 

ישיבת מועצת העיר של חודש מרץ התמקדה בנושאי הרווחה: מנהל האגף ועובדיו הציגו תמונת מצב עדכנית בעיר וחבר האופוזיציה שרון מעוז הציע לגבש לחד הוריות סל הטבות. ההצעה נדחתה על ידי ראש העיר וחברי המועצה

 

הישיבה החודשית של מועצת העיר שהתקיימה ביום רביעי עסקה בעיקר בטיפול בנושאי ברווחה השונים בעיר. מנהל אגף הרווחה בעירייה, יעקב אלמוג ומספר עובדות באגף הציגו בפני חברי המועצה את עיקרי העשייה בתקופה האחרונה.

מדבריהם ניתן ללמוד, בין היתר, כי האגף מטפל בכ-2,000 משפחות, 550 מהן משפחות קשישים, 480 משפחות מטופלות על ידי יחידת השיקום ו-400 משפחות הן חד-הוריות. ל-200 משפחות יש "נזקקות כלכלית" קבועה. כמו כן, האגף עורך כ-200 תסקירים בשנה, מפעיל ארבע מועדוניות, 20 קבוצות הורים, מועדון קשישים, מעונות שיקום, מטפל במסגרות של חד-הוריות, ומלווה כ-60 ארגוני מתנדבים.

לדברי אלמוג בלב העשייה של האגף מצוי הטיפול הפרטני במשפחות עם צרכים ומצוקות כאשר נעשה כל העת ניסיון מקצועי ואנושי לשפר את איכות חייהן של משפחות אלו. 

בחלקה השני של הישיבה העלה חבר האופוזיציה, שרון מעוז, הצעה לסדר בה המליץ על ביצוע סקר מיפוי צרכים של משפחות חד הוריות במודיעין מכבים רעות ועל גיבוש סל הטבות למשפחות אלו.

מעוז הסביר כי במסגרת ההצעה שלו יש לבדוק היכן ניתן להקל על המשפחות הללו ובמידת האפשר יינתנו להן הטבות והנחות קבועות בחוגים, בצהרונים, בפעילות במתנ"סים, בהיכל התרבות, בתשלום לקייטנות עירוניות, ברכישת מנוי לבריכה העירונית, ועוד.

על מנת לחזק את הצעתו הביא מעוז לדוגמה את הנעשה בעיריית תל אביב בה, לדבריו, פועלים לקידום המשפחות החד הוריות, שיפור מעמדן, הדאגה לרווחתן והסיוע להן.

לטענת מעוז בתל אביב יש הטבות והנחות הניתנות למשפחות חד הוריות בעיריית כדלקמן:    20% הנחה בתשלומי הארנונה, 25%  הנחה במועדוניות גן עירוניות, 25%  הנחה בתשלום לחוגים במרכזים הקהילתיים, 33%  הנחה בקייטנות קיץ עירוניות, 25%  הנחה במרכזי מוזיקה עירוניים ובחוגי שחייה בבריכה הלימודית בלבד, 25% הנחה בשכר הלימוד בקורסים למבוגרים במסגרת תכניות תהיל"ה.

ראש העיר, חיים ביבס, אשר השיב להצעתו של מעוז אמר: "גודל השמיכה והתקציב קבועים ולא ניתן לשחק בהם, לכן אני מציע שיחד עם מחזיק תיק השירותים החברתיים, אילן בן סעדון, תבדקו ותלמדו את הנושא כדי להבין את כל הפרטים הקטנים. על כן אני ממליץ למועצת העיר להסיר את הנושא מסדר היום ולקיים דיון מקצועי".

ואכן, מועצת העיר הסירה את הנושא מסדר יומה. 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות