חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

זרעים של שתיקה // רואה מסך

 

לאורך כל ההצגה הצלחתי להזדהות עם דמות הבן בצורה מאוד נחרצת, התחברתי לעקשנותו לחריפות שבו ולטירוף החזק לגלות את האמת, האמת הפשוטה, הנכונה שכל בן אנוש רוצה וירצה לדעת מי הוא אביו ? מה הם שורשיו

 

בתיאטרון הבימה המחודש צפיתי בהצגה שונה מעניינת ומרתקת בשם "זרעים של שתיקה" מאת השחקנית רובי פורת שובל אשר שיחקה במחזות רבים ביניהם "בוסתן ספרדי", ו"תמרה" וגם כתבה לא מעט מחזות כמו "נעמי" אשר עליו זכתה בתואר השחקנית המצטיינת והמחזה המצטיין.
ההצגה עוסקת ודנה בסוגיה מאוד חשובה ורגישה בעולם המודרני של היום בכל אותם נשים אשר כמהות להביא לעולם ילד אבל מוצאות את עצמן לבד בגיל מתקדם ופונות למוצא האחרון שלהן להגשמת החלום בנק הזרע אשר הופך אותן לאימהות חד הוריות.

העלילה מציגה לנו הצצה לעולמה הפרטי של רונה אם חד הורית אשת טלוויזיה מפורסמת ומצליחה (השחקנית היפהפייה רובי פורת שובל) שגידלה ומגדלת את בנה מיכאל (השחקן הצעיר יון תומרקין) אשר עושה עבודת משחק נפלאה בתור שחקן מתחיל ומציג לצופים לאורך כל ההצגה את רצונו העז להתחקות אחר אביו הביולוגי זאת לאחר שגילה ש"אביו הטייס" נפל שנתיים טרם לידתו ותופס את אמו מסתירה ממנו פרטים אישיים אודות לידתו אשר מונעים ממנו להתקבל ליחידה צבאית מבוקשת.

מיכאל בצורה עקבית ומתמדת תוך כדי איומים ומניפולציות שונות להפיל מרפאת פוריות שלמה ורופא מפורסם, תוך כדי הסתבכות עם חברותיה הטובות של אמו אשר גם הן שותפות לסוד האם ואשר אחת מהן מנסה להביא ילד באותה מרפאת פוריות שעתידה בסכנה.

יחסי רונה ומיכאל מתערערים והיחסים עם חברותיה אשר קרועות בין הפטיש לסדן מתחילים להעלות סימני שחיקה וכל זה מלווה בווידאו ארט מקסים, בתפאורה מינימליסטית מהממת ומוזיקה חדה וחודרת שנכנסת לעוד רובד ועוד שכבה ולאט לאט האמת מתחילה לטפטף החוצה עד הגילוי הסופי.

לאורך כל ההצגה הצלחתי להזדהות עם דמות הבן בצורה מאוד נחרצת, התחברתי לעקשנותו לחריפות שבו ולטירוף החזק לגלות את האמת, האמת הפשוטה, הנכונה שכל בן אנוש רוצה וירצה לדעת מי הוא אביו ? מה הם שורשיו?  וכאן ההצגה שהיא לגמרי מודרנית בעיניי לנוכח המשפחות החדשות בישראל בשנת 2014 ממחישה לנו את הקשיים בדרך להורות להבאת ילד לעולם אשר אותן חוות לא מעט נשים בימינו, את ההשלכות שהן חוות ברגע שהילד מגיע לבגרות ורוצה לדעת מיהו.

אני מניחה שאותן אימהות יחידניות לא חושבות ברגע הכמיהה לילד על המכשולים וההתמודדות שצפויה להן בהמשך הדרך והמחיר הכבד שהן משלמות כל חייהן על החלטה כה אמיצה בעיני. שמה של ההצגה "זרעים של שתיקה" אומר הכל "את רוצה להביא ילד לעולם ?פני לבנק הזרע קבלי תרומת זרע ובתמורה כנראה תצטרכי לגזור על עצמך תענית שתיקה לפחות עד שהילד יגיע לגיל בגרות", הצגה עם מסר חזק וברור בעידן של היום היא בגדר צפיית חובה! 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות