חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

פרויקט מנטה 50 בעיר

 

חבר המועצה אבי אלבז התבקש לעמוד בראש צוות פרוייקט מנטה +, פרוייקט שמשתתפות בו 8 מדינות

 

האתגר שבהזדקנות הינו אחד מהנושאים העיקריים העומדים בפני הקהילה האירופית והעולמית. הסטטיסטיקה מנבאת כי עד שנת 2030, כמעט 1 מכל 3 אירופאים- 29.7% מהאוכלוסייה- יהיה מעל גיל 65. על מנת לשמר ואף לשפר את רמת חייו ורווחתו של האזרח המבוגר, עלינו להקדים ולחפש דרכים לשמור על בריאותם הגופנית והנפשית של אנשים בני גיל 50 +.

פרויקט מנטה 50 +: "צעדים לקידום כושר מנטאלי ורווחה בגיל המבוגר" מכוון להשיג מטרה זו באמצעות הרחבת המודעות ליתרונותיו ולחשיבותו של החוסן המנטאלי.  פרויקט מנטה 50+ ממומן על ידי האיחוד האירופי ובחסות תכנית ERASMUS  ללמידה לאורך החיים.

בתוכנית משתתפות המדינות:  ספרד, קפריסין, אנגליה, איטליה, יוון, אוסטריה, הונגריה וישראל. המרכז הרב תחומי והעיר מודיעין-מכבים-רעות, מייצגים את ישראל בפרויקט.

 אבי אלבז: "כחבר מועצת העיר, וכמחזיק תיק האזרחים הוותיקים במועצת העיר, התבקשתי ע"י ד"ר אורנה מגר, מנהלת המרכז הרב תחומי והקתדרה, לעמוד בראש צוות AB בפרויקט 50 + , שמתנהל במרכז הרב תחומי במודיעין-מכבים-רעות ונעניתי ברצון רב. מנהלת פרויקט מנטה 50+ במרכז הרב תחומי היא ריקי אשכנזי.

אני רואה חשיבות רבה בקידום הפרויקט והרעיון, וכחלק של העשרת ושדרוג איכות החיים של בני גיל 50 +, הם כבר לא ילדים, אך גם לא זקנים. זהו הגיל שבו נוח יותר להגשים חלומות ותכניות שנשמרו במגירה.

קהל היעד בפרויקט: בני 50 פלוס אשר יוגדרו כמשתמשי הקצה, ארגונים, בעלי תפקידים בקהילה, עובדים סוציאליים, מרכזים להשכלת מבוגרים וכו’.

על מנת להבטיח יישום מוצלח במהלך הפרויקט, פעילויות צוות ה- AB הן:

•ü      הקמת וועדה מייעצת המורכבת ממומחים, ספקים ואזרחים מבוגרים מאוכלוסיית היעד.

•ü      מחקר מקיף לגבי דרכים ושיטות קיימות לטיפוח חוסן מנטאלי.

•ü      פיתוח חומרים חדשניים כגון משחקי מחשב מקוונים ומדריך לתמיכה.

•ü      ייזום שלב פיילוט על מנת לבחון את תוצאות פרויקט.

הוועדה המייעצת נפגשה מספר פעמים, והכינה שישה תרגילים לפיתוח חוסן מנטאלי בשיטת נוירו ביקה (הפעלה עצבית למוח), בהובלת שני מומחים: צביקה וולק ממכון פויירשטיין, וחנה מדינה (תושבת העיר). הוועדה הכינה גם הצעות למשחקי מחשב על סמך אותם תרגילים ואנו עובדים כעת על עריכת המדריך האירופאי המשותף שיופץ לכל ארצות האיחוד האירופי ולישראל.

תושבי עיר רבים בגילאי 50 +, נרשמו מאז תחילת השנה לפעילות המתקיימת במרכז הרב תחומי תחת הכותרת "חדר כושר לפיתוח מנטאלי ואיכות חיים בריאה".  התוכנית מתקיימת בשיתוף פורום 50+ ובשיתוף המדור לקידום בריאות. 

מספר האזרחים הוותיקים  בעיר מודיעין-מכבים-רעות עולה בהתמדה. תושבים רבים, חדשים וותיקים, מצטרפים לחיי הגימלאות ולומדים אט אט ליהנות מהם ולשמור על איכותם. אבי אלבז ו

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות