חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

דברים מהלב // ילדים ותאונות דרכים

 

שלום ילדים, לאחרונה נחשפתי לפעילות של עמותת אור ירוק שנלחמת בתאונות הדרכים. לצערי הרב ישנם הרבה ילדים שנפגעים בתאונות דרכים. לאחרונה, נחשפתי לתוכנית ברוכה שנעשית בגני הילדים ברחבי הארץ שנקראת "זהב בגן".

 

בתוכנית זאת מגיעים סבים וסבתות לגני הילדים ומכירים להם את הבובה ללה שהיא החברה הכי בטוחה שיש והיא מובילה את נושא הבטיחות בדרכים לילדי הגן .השם של ללה מזכיר את הדברים שעלינו לזכור תמיד :כשחוצים את הכביש: לעצור, להביט, להקשיב, לתת יד, לחצות.
בזמן נסיעה במכונית: ל
התאים כיסא בטיחות, להיחגר, לשבת בשקט בזמן הנסיעה ולצאת רק לכיוון המדרכה. בשעות הפנאי: לשחק במקום בטוח,לחבוש קסדה ולהדק מגנים,לרכב על המדרכה. חשוב שכולנו נזכור לשמור על הכללים ולתת דוגמה לאחרים .

1300 מתנדבים בגיל הזהב מעבירים שיעורי חינוך ב1250 גני ילדים ב70 ישובים ברחבי הארץ והם מהווים דמויות משמעותיות עבור הילדים ,הם משמשים מודל לחיקוי והערכה. מסרים אותם מביאים בעקביות ,בדרך חווייתית ,מסייעים להטמעה של דרכי התנהגות בדרך.
הילדים עצמם משמשים כ"שגרירים" לנושא חשוב זה ומעבירים את המסרים להורים ולשאר בני המשפחה. גם אתם מוזמנים להיכנס לאתר האינטרנט של אור ירוק www.oryarok.org.il וליהנות משפע של סיפורים ופעילויות לילדים בנושא בטיחות בדרכים .חשוב מאוד שכל בני המשפחה ילמדו אייך לשמור על עצמנו ולא להיפגע. אני רואה חשיבות רבה ללימוד הנושא עוד מגיל הגן ולהקנות לילדים חיים נכונים ובטוחים יותר שבוע טוב ובטוח לכולם
מאיציק הליצן
.

פינת המעשה הטוב :

השבוע אספר לכם על יונתן ועדי מוסקוביץ’ שליד ביתם בפתח תקווה הם ראו אישה מבוגרת שנפלה על המדרכה הם גילו אזרחות טובה ועזרו לה לקום הביאו לה כיסא לשבת וקראו לאימא שלהם שתטפל בה אימא התקשרה לבת של הקשישה וחיכתה לצידה עד שבאו לקחת אותה הביתה כל הזמן הזה יונתן ועדי דאגו להביא מים ולהיות לצידה כל הכבוד לכם על המעשה הטוב שעשיתם.

ההמלצה השבועית:

השבוע אמליץ לכם על הספר "דוביבי מתוק מדבש" שכתב ואייר בפלסטלינה רוני אורן בהוצאת אנונימה.
דוביבי הוא הדובון התם והמתוק שבי, שבכולנו, המשתוקק השתוקקות כבירה ל"משהו", מחפש אותו, חותר אליו, משיג אותו (לא בקלות) ויכול להירדם מאושר ומסופק לחלוטין, עד... שמתעורר להשתוקקותו הבאה.
"דוביבי מתוק מדבש" הוא הראשון בסדרת ספרים שעוסקת בתשוקה, פחדים, זהות ועוד נושאים כבדי משקל המעסיקים דובון קטון בצבע תכלת.
רוני אורן בורא עולמות בפלסטלינה כבר 30 שנה.
ספריו "סודות של פלסטלינה" נמכרו בישראל בלמעלה מ-140 אלף עותקים והפכו לרבי-מכר גם בדנמרק, צרפת, גרמניה, יוון ורוסיה.
מומלץ בחום איציק הליצן.

פינת המכתבים :

שאלה :לאיציק הליצן שלום קוראים לי מירב ואני בת 12 וגרה בתל אביב .אין לי הרבה חברות ורוב הזמן אני בבית לומדת וקוראת ספרים להורים שלי זה מפריע והם כל הזמן משגעים אותי למה אני לא יוצאת כמו שאר הילדים ואני מסבירה להם שיש לי לימודים וטוב לי עם מה שאני עושה אבל הם חופרים לי כל יום מחדש אני לא יודעת איך להוריד אותם ממני אני חושבת שאני בסדר כי אני עושה דברים שאני אוהבת ומקבלת ציונים והערכות מעולים בבית הספר.אולי יש לך רעיון מה אני צריכה לעשות כדי להוריד אותם ממני תענה לי דחוף בבקשה.

תשובה : למירב החמודה קראתי בעיון את המכתב ששלחת לי ואני מסכים עם שניכם כי מצד אחד לימודים זה חשוב מאוד ומצד שני חיי חברה זה גם חשוב אני בטוח שההורים שלך גאים בך ובהצלחות שלך ומצד שני הם רוצים לראות אותך חיה חיים קצת יותר מגוונים ושמחים ומאוד רוצים לראות אותך יוצאת מדי פעם עם חברות אז מה שאני מציע לך זה למצוא את האיזון ולמצוא קצת זמן גם לחיי חברה כמי שהחברים מאוד חשובים לו אני בהחלט בעד לזמן עם חברים .אז בהצלחה ותספרי לי אייך הולך .

החידה השבועית:

שאלה: כשאני בתוך המקרר אני שווה 5 ₪, שאני מחוץ למקרר אני שווה 5,000,000₪ ,מי אני?

תשובה: קוט’ג

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות