חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

אוכלים בריא - הסוד להרגשה טובה יותר

 

הרבה אנשים מודעים למשמעות של אכילה בריאה בצורה מאוזנת אך בין לדעת לעשות משהו בנידון יש הבדל משמעותי. רוב האנשים אכן יודעים מה החשיבות של אוכל בריא אך בקושי עושים משהו בנידון

 

שמירה על אורח חיים בריא מתבטאת בהרבה היבטים כגון עשיית ספורט, מחשבה חיובית ואופטימית, אכילה נכונה, ישיבה ושכיבה, מנוחה מספקת נכונה ועוד עבור כל אחד מאיתנו אורח חיים בריא הוא בעל ערך וחשיבות גבוהה.  

שמירה על אורח חיים בריא באה בקשר ישיר עם כל תחומי החיים כאשר אכילה נכונה ובריאה היא מרכז נושא זה. כאשר אנו מקפידים לאכול בירא אנו מספקים לגוף שלנו את כל אבות המזון ההכרחיים לגופנו על בסיס קבוע.  

שמירה על אורח חיים בריא היא בראש ובראשונה  הקפדה ומודעות לכל מה שאנחנו אוכלים ושותים. גופנו זקוק לפחמימות, חלבונים,שומן, ויטמינים טבעיים וכדומה ולכן כל אוכל שאנו אוכלים צריך להיות עם מתכון מדוייק. כאשר רוצים לאכול בריא ולשנות את אורח החיים לכיוון הבריא יותר אנו נבנה תפריט אכילה המורכב מאוכל המספק את אבות המזון, ויטמינים, מינרלים וכדומה. 

מהו אורח חיים בריא?

אורח חיים בירא ותקין כולל שני מישורים עקרים - הגוף והנפש. אורח חיים בירא גורם לגוף בירא וחזק ולנפש בריאה ושלווה. גופנו זקוק למזון ונוזלים כדי להתקיים אך לא רק! על מנת להבטיח אורח חיים בריא יש לאוכל בריא ולהקפיד על תזונה נכונה בזמנים נכונים, אורח חיים ספורטיבי הכולל ריצה יוגה ופעילויות ספורטיביות אחרות וכדומה. שימרה על שילוב נכון בין תזונה נבונה ושמירה על הבריאות  במהלך חיי היום יום שאנחנו חיים תאפשר לנו ליהנות  מאיכות חיים שלא היכרנו בעבר.  

חשיבות ארוחת הבוקר

ארוחת בוקר היא אחת הארוחות החשובות ביותר והיא עוזרת לנו לפתוח את היום בצורה יציבה. כאשר אנו קמים משנת הלילה שלנו קודם כל ניתן לגוף לסיים את תהליך שיקום התאים והרקמות ולתת למערכת העיכול שלנו להתעורר ולהתחיל את היום.

אחד הדברים המומלצים והחשובים ביותר בארוחת בוקר הוא להתחיל לאכול כאשר הרעב מתעורר, זו הדרך הטובה ביותר לדעת שהקיבה מוכנה לעיכול. בבוקר, יש  לאכול מזון קליל המספק אנרגיה ותחושות עזות. בדרך כלל עדיף לאכול פרות עסיסיים וטריים מלאי מיצים וטעמים עזים. 

יתרונות אכילה בריאה

בהרבה מקרים אנשים מרבים לאכול אוכל לא בריא במהלך תקופה ארוכה (מספר שנים), אכילה של שומנים, סוכר, נתרן וכדומה. כאשר אנשים אלו מבינים את הנעשה הם מחליטים לעשות דיאטה ולשנות את התפריט האכילה אך בפועל אכילה בריאה תעשה יותר פלאים בגופנו וכן גם תרגום להרזיה בהרבה מקרים.

1. שמירה על משקל יציב - אכילה של אוכל בריא בצורה יציבה וקבועה תתרום במשקל  בריא של גופנו. בזמן שדיאטה דואגת בעיקר למשקל הגוף ולמראה חיצוני, אכילה בריאה תתרום גם למשקל גופנו, להרגשה החיצונית ופנימית, ערנות ועוד.

2. חיזוק מערכת חיסונית - אכילה בריאה תגביר את חוזק המערכת החיסונית בגופנו ותצמצם סיכויים לחלות במחלות, הרגשה של עייפות, נשימה אוורירית יותר ועוד. כמוכן, כאשר אדם חולה, אכילה בריאה תתרום להתאוששות מהירה יותר.

3. ערנות ותחושה טובה - אכילה בריאה גורמת למוח לתחושה של ערנות ומצמצמת את התחושה של עצלנות ועייפות. מאכלים טריים ועסיסיים מעוררים תחושות טובות בגופנו העוזרות לכל התחושה של הגוף.

מאכלים בריאים

יש מגוון עצום של מאכלים בריאים שניתן להכניס לתפריט היום יומי שלנו, את המאכלים האלו ניתן להכניס כמנה עיקרת או כתוספת. להלן מספר מאכלים שכדאי להכניס לתפריט האוכל. 

אבוקדו - יכול לבוא כתוספת על סלט. 
ירקות שורש - אלו ירקות מחזקים כגון בטטה, סלק, ג’ינג’ר.
ירקות מומלצים - קישוא, דלעת, כרובית ירקות העוזרים למערכות שונות בגופנו. 
דגנים מלאים - אורז מלא, לחם מלא וכדומה.

ישנם עוד מגוון של מאכלים ומתכונים בריאים העוזרים לגופנו ועוזרים באורח החיים שלנו. חשוב לזכור כי אורח חיים בריא תלוי באכילה בריאה ובשינוי משמעותי בחיי היום יום, זהו שינוי משמעותי שצריך להתקיים לתקופה ארוכה.  

תודה לאתר בישולים בעריכת הכתבה

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות