חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

”שפע” - לראשונה מטבע וירטואלי קהילתי חדש במודיעין

 

שפע", מטבע קהילתי וירטואלי חדש, נחשף לראשונה במודיעין במסגרת יריד ההשקה של מיזם "אושר במרכז" בשישי האחרון ב"סולומון סנטר" במודיעין

 

"מטבע "שפע" הוא חלק מטרנד עולמי שמנסה לחזק את המסחר הקהילתי באותה עיר ולהוריד את יוקר המחיה . מטבע אחד של שפע שווה בקירוב לשקל אחד.

המסחר בשפע  נעשה בין אנשים ועסקים קטנים ולא מול חברות גדולות.  כך מבטיחה הקהילה שהכסף יישאר בתוכה ויממן אותה. נוצרת כלכלה אלטרנטיבית של עסקות סחר חליפין של סחורות משומשות וקניה ומכירה של שירותים שונים בתחליף כסף. "מטבעות שפע" מאפשרים למשתמשים בהם "לקנות שירות" שיש בידי הקהילה (כגון: שיעורי עזר ב- 100 שפע) ובתמורה להציע שירות אחר (כמו שמירה על כלב) בסכום דומה. המטבע מאפשר לכולם, גם למי שאין לו כסף להשתתף בשפע הקהילתי המקומי ובעזרה הדדית.

איך זה עובד?

המסחר מתנהל דרך  אתר אינטרנט חדש בשם:   O-share.org ("אושר"בעברית ו"שיתוף" באנגלית). ניתן להיכנס לאתר ממחשב, מסמרטפון ומאייפד וניתן להירשם בו תוך שימוש בחשבון פייסבוק או גוגל+.  בכניסה לאתר מקבלים כמות של נקודות שפע בחינם  ופרסום מודעה ראשונה באתר , למכירת שירות או מוצר בליווי תמונה תזכה את הנרשם במספר נקודות "שפע" נוספות. אלפי עסקאות כבר בוצעו במטבע "שפע" מאז פתיחת האתר.

ביריד ההשקה של המיזם "אושר במרכז" יוכלו התושבים להירשם לאתר: O-share.org "אושר" ויתאפשר השימוש במטבע "שפע". כל נרשם ביריד יקבל 60 נקודות "שפע" בחינם  ובהן יוכל לקנות מוצרי יד שניה, שירותים, כישורים ולקבל הנחות מעסקים מקומיים ביריד. כמו כן יוכל למכור מוצרים ביתיים שאת מחירם ינקוב בנקודות "שפע". פרסום מודעה ראשונה באתר בליווי תמונה תזכה את הנרשם ב- 120 נקודות "שפע" נוספות, באופן שיעמדו לרשותו  עם ההרשמה 180 נקודות "שפע" לבצוע קניות וקבלת ההנחות ביריד או באתר "אושר" .

ניצן אושר ואופיר אביגד שני חברים תל אביביים שהשתתפו במחאה החברתית, הקימו את מערכת "אושר" לניהול המטבע הקהילתי, בה ניתן לפרסם מוצרים ושירותים ואת המחיר שמבקשים לקבל  תמורתם במטבעות שפע. כיום קיימים במערכת מוצרים רבים כמו תיקונים בבית, שעורים פרטיים , שמירה על כלבים ועוד. אם מעוניינים בחפץ אחר או בשירות שאינו קיים ניתן לבקש ולפרסם כמודעה באתר.לפרטים נוספים בנושא "שפע" ניתן לפנות לדף הפייסבוק "אושר" במודיעין-מכבים-רעות’

"סולומון סנטר" נבחר להיות המרכז המסחרי הראשון בו יופעל המיזם החדש- "אושר במרכז", כאשר לראשונה התשלום בו יתאפשר בחלקו ב"נקודות שפע". ביריד ההשקה החגיגי  של המיזם יתקיימו פעילויות לכל המשפחה הכוללות: טיפולי גוף, פעילויות לילדים , מוזיקה וריקוד, הפעלות יצירה, בזאר למכירת יד שנייה ועוד. כמו כן יינתנו בו הנחות כספיות משמעותיות.

מיזם "אושר במרכז" יופעל בכל שבוע ב"סלומון סנטר" ביום ובשעות שייקבעו לכך ויובאו לידיעת הציבור. בהמשך יתרחב המיזם למרכזים מסחריים נוספים בשכונות השונות של העיר.

"אושר במרכז " הינו מיזם קהילתי משותף של מירי ארד, מחזיקת תיק המתנדבים בעירייה. שחר מי-און, מחזיק תיק העסקים בעיר ודרור אטרי, יו"ר איגוד העסקים בעיר, שמטרתו לחבר בין התושבים לבין עסקים במרכזים המסחריים השכונתיים ולגרום לתושבים להגיע למרכזים המסחריים , להכיר את החנויות השונות, ליהנות מפעילויות לכל המשפחה ולהביא לשינוי בהרגלי הצריכה של תושבים.

כתבה: חיה כץ , מתנדבת במועדון ליונס מודיעין וחברה בקבוצת עיתונאים קהילתיים:  "פעילי תקשורת"

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות