חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

ישיבת הוועדה למניעת סמים ואלכוהול

 

עשרות תושבים הגיעו ביום רביעי שעבר לישיבתה הראשונה של הוועדה העירונית לטיפול במניעת סמים ואלכוהול ומיגור האלימות בקרב בני הנוער

 

הישיבה הראשונה של הוועדה, בראשה עומד, סגן ראש העיר ומחזיק תיק השירותים החברתיים, אילן בן סעדון, נשאה אופי חגיגי ונערכה במתחם הרב תחומי והשתתפו בה כמאה תושבים אכפתיים, ונציגי גופים שותפים ובהם מנכ"ל הרשות למחלמה בסמים ואלכוהול, יאיר גלר ורבים אחרים.

הדיון נפתח בדברי ברכה של סגן ראש העיר אילן בן סעדון, שהודה לכל התושבים הרבים שרואים חשיבות רבה לתחום מניעת הסמים והאלכוהול.

לאחר מכן הציג בן סעדון את הישגי הוועדה בקדנציה הקודמת. בין השאר סיפר בן סעדון, ששימש בתפקיד גם בחמש השנים הקודמות על איסור הצבת המכונות האוטומטיות למכירת סיגריות, איסור מכירת אלכוהול בעיר אחרי השעה עשר בלילה, בי"ס להורים, זולה ניידת, תיאטרון לנוער בסיכון, פרויקט "העצמה כחולה" הפקת כרטיס נוער, הפעלת מועדוניות, כנסי הסברה לתלמידים בכול שכבות הגיל, סיורים לסגל החינוכי, קידום סיירת ההורים והגדלת התקציבים.

בתום דברים אלה בירך מנכ"ל הרשות יאיר גלר את הנוכחים. גלר שיבח את הפעילות המתרחשת בעיר ואמר כי היא מהווה מודל לחיקוי לערים אחרות.

לאחר מכן פירט בן סעדון על הפרויקטים העיקריים לשנת 2014, ובהם: המשך והגדלת פעילות התיאטרונוער - תיאטרון לנוער בסיכון במסגרת בית הספר ברנקו וייס.

ה"זולה ניידת". בן סעדון ציין כי הזולה הניידת חזרה לאחריות אגף לשירותים חברתיים ואמר כי הפעילות במסגרת הזולה הניידת הביאה לירידה חדה באלימות, בוונדליזם, בצורך לפנות נערים הביתה בשל שתייה מרובה ועוד. בן סעדון סיפר לנוכחים כי ארגון "ליונס" לקח על עצמו את החסות להפעלת הזולה ובירך אותם על כך. בנושא זה הפתיע גלר את הנוכחים כאשר הודיע כי לאור הפעילות החשובה הנעשית בזולה החליטה הרשות להעניק מענק כספי לחידוש הזולה.

לאחר מכן הציגה, ד"ר אורנה מגר את "מרכז עירוני להורים" שיפעל במסגרת המרכז הרב תחומי. מגר סיפרה כי יעד עיקרי אותו הציבו חברי הוועדה הוא הרחבת הפעילות של מרכז הורים. בן סעדון הוסיף כי על מנת להצליח במשימה למיגור החשיפה לסמים ולאלכוהול נדרשת מערבותם של ההורים והחזרת הסמכויות שלהם. בהרצאות ההורים יקבלו כלים להתמודד עם התנהגויות סיכון בקרב בני הנוער ויהוו זרוע נוספת וחשובה במאבק חשוב זה.

לאחר מכן הוצגה התכנית "העצמה כחולה"- פרויקט שמטרתו ליצור הליך מניעה הדרכתי וחברתי ומתן הזדמנות שיקומית לבני נוער בסיכון. במסגרת התוכנית קיבלו בני הנוער כלים להתמודדות עם מצבים שונים בדגש על הימנעות מביצוע עבירות פליליות, פיתוח יכולת לעבודה אישית וקבוצתית והעלאת הביטחון והדימוי האישי. בן סעדון הוסיף כי השנה ייפתחו שתי קבוצות וזאת על מנת לעזור ככל שניתן לנערים נוספים להתחיל דרך חדשה.

לאחר מכן הוצגה פעילותה של סיירת ההורים שעושה עבודה נפלאה בעיר ונערך דיון על הצורך בגיוס הורים נוספים בעזרת הנהגת ההורים.

בסיום הערב נערך טקס פרידה מליאת אביזמר, ששימשה מזה שש שנים כמנהלת העירונית של הרשות למלחמה בנגע הסמים והאלכוהול. בן סעדון שיבח את אביזמר ואמר כי בזמן עבודתה בעיר הפכה העיר למובילה ארצית בכל הנוגע לתחום המאבק בנגע הסמים והאלכוהול, ולא בכדי זכתה אביזמר בפרס לעובדת מצטיינת ארצית דבר שממחיש יותר מכול את העבודה המצוינת שלה בעיר. בן סעדון וגלר אף העניקו מתנות אישיות לאביזמר.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות