חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

בשעה טובה: הסמכות לאישור תוכניות בניה עברה לידיים מקומיות

 

מאז קום העיר לא ניתנה לפרנסיה האפשרות להחליט מה, מתי והיכן לבנות. השבוע העיר יצאה לעצמאות

 

ביום רביעי, בישיבת המועצה העירונית עדכן ראש העיר חיים ביבס על כך ששר הפנים גדעון סער, אישר כי הועדה המקומית לתכנון ובנייה מודיעין קיבלה הסמכה לאשר תכניות מפורטות בתחומה, משמעות הודעה זו היא כי  על פי חוק התכנון והבניה, בסמכות שר הפנים להסמיך את הוועדה המקומית לאשר תכניות שעל פי החוק הן בסמכות הוועדה המחוזית, ובתנאי שהן לא מהוות שינוי לתוכנית המתאר.

על מנת לקבל את ההסמכה נבחנה הועדה המקומית במהלך השנה האחרונה על ידי צוות מינהל התכנון של משרד הפנים.

בחינה זו כללה בדיקות מקיפות על פעילות העירייה והועדה המקומית. בין היתר נבדקו: המבנה הארגוני של אגף ההנדסה, כוח האדם הניהולי והמקצועי, היקפו ואיכותו, היקף הפעילות בתכנון וברישוי, נהלי עבודה, אופן התנהלות הוועדה המקומית, מספר הערעורים שהוגשו על החלטות הוועדה, איכות הפיקוח והאכיפה על חוקי התכנון והבניה, עבודה מול הוועדה המחוזית, איכות התוכניות המקודמות בעיר, שימוש בטכנולוגיה ומערכות מחשוב, היכולות לטפל בבעיות מורכבות בנגישות ותחבורה, והיכולת לשרת את הציבור באופן מקצועי ושקוף.

לאחר סיום בחינה זו הועברה לשר הפנים המלצה חיובית כי הוועדה המקומית במודיעין ראויה להסמכה, אישור זה יאפשר קיצור ניכר של תהליך אישור התכניות המוגשות לוועדה, בדומה לתהליך הנעשה בערים גדולות בישראל ובהן חיפה, תל אביב, חולון, נתניה ראשון לציון והרצליה. 

משמעות המהלך היא קיצור משמעותי של תהליך אישור התכניות המוגשות לוועדה. מניסיון העבר עולה כי הסמכה מסוג זה מקצרת הליכים משנתיים וחצי בממוצע לעשרה חודשים בממוצע. בכך מצטרפת עיריית מודיעין מכבים רעות לערים הגדולות חיפה, תל אביב, חולון, נתניה ראשון לציון  והרצליה. 

להסמכה חשיבות רבה לעיר מודיעין מכבים רעות שעובדת בימים אלה על תכנית מתאר לעיר לשנת 2030, אשר נמצאת כעת בדיונים. עם אישורה, תזכה העיר לעצמאות כמעט מוחלטת בקידום תכניות מפורטות.

ראש העיר, חיים ביבס אמר ביום רביעי כי הסמכת הוועדה המקומית לאשר תכניות מפורטות בתחומה היא הבעת אמון חשובה בוועדה המקומית, שהוכיחה את מקצועיותה ורצינותה ויאפשר זירוז הבנייה בעיר: "מהלך זה יביא להגברת קצב אישור תכניות לקראת הקמתו מרכז העיר ובניית עוד שלוש שכונות חדשות בשנים הקרובות. אגף ההנדסה של העירייה נחשב  לאחד הטובים והמקצועיים בארץ, בזכות כוח האדם האיכותי והרציני העובד בו."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות