חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

”אושר במרכז”- מיזם קהילתי חברתי חדש יפתח בקרוב ב”סלומון סנטר”

 

חברי מועצת העיר: מירי ארד ושחר מי-און יחד עם דרור אטרי, יו"ר איגוד העסקים בעיר החליטו לשתף פעולה וליצור מיזם חדש בעיר :"אושר במרכז", שיתקיים ביום שישי, 21.2.14 ב"סלומון סנטר" במודיעין.

 

מטרת המיזם ליצור חיבור בין התושבים לבין העסקים בתוך המרכזים המסחריים השכונתיים בעיר, לגרום לתושבים להגיע למרכזים המסחריים, ליצור היכרות עם החנויות השונות, להינות מפעילויות לכל המשפחה ולהביא לשינוי בהרגלי הצריכה של התושבים.

מירי ארד, מחזיקת תיק המתנדבים בעירייה ומובילת מיזם "נקודות אושר" בעיר מזה שנה וחצי  אומרת: "החזון שלי במיזם הקהילתי "אושר במרכז" להביא לשיתופי פעולה נרחבים בין הקהילות. אחד מהם הוא שיתוף הפעולה עם המגזר העסקי תוך שינוי תפיסה שאני לקהילה והקהילה לי. תחת  הכותרת הזו, נוצרת קהילה חברתית שמעשירה קהילה עסקית"."הרבה עסקים יכולים להקצות מקום בשטחיהם לפעילויות קהילתיות של נקודות אושר, להאיר את המרכזים הכבויים, לתת הנחות לתושבים ובכך ליצור קשר בין הקהילה לעסקים ולהפוך כל מרכז קניות למרכז קניות קהילתי ושמח. על בסיס זה נוצר הקשר ושיתוף הפעולה ביני לבין שחר מי-און ודרור אטרי."

בתמונה: יוזמי "אושר במרכז" (מירי, שחר, דרור ונוגה)

"מטרת המיזם הוא עידוד וחיזוק הקשרים החברתיים בין התושבים בתוך המרכזים המסחריים השכונתיים, תוך שיתוף וחיבור בין תושבי העיר לבין עצמם וגם חשיפתם לעסקים מקומיים, כך שהמרכז המסחרי השכונתי יהווה כבית חם קהילתי" מוסיפה מירי ארד, המפתחת את הצד הקהילתי חברתי בעיר. 

יריד ההשקה החגיגי של  "אושר במרכז " יתקיים  ב’סולומון סנטר’ ברחוב חטיבת גולני 9 ביום שישי ה- 21.2.14 בין השעות 10:30-15:00.

ביריד יתקיימו פעילויות לכל המשפחה: טיפולי גוף, הרצאות, פעילויות לילדים, מוזיקה וריקוד, הפעלות יצירה, בזאר למכירת יד שנייה ועוד.

היריד יהיה פתוח לקהל הרחב ויינתנו בו הנחות כספיות משמעותיות. היריד יתקיים במתכונת קהילתית ייחודית וחדשנית, כאשר לראשונה התשלום בו יתאפשר בחלקו ב"נקודות שפע". "שפע" הוא מטבע קהילתי וירטואלי חדש המאפשר סחר חליפין של סחורות משומשות ושירותים שונים ומבוסס על אתר  אינטרנט חדש בשם O-share.org  : ,"אושר",שמשמעותו-חלוקה, לחלוק ולשתף.

"יריד האושר הוא לא רק הזדמנות מצוינת להינות מהשפע האנושי שיש כאן בעיר, אלא גם להיחשף למרכזים המסחריים שלא כל תושבי העיר מכירים. לרוב אנו פוקדים את המרכזים הקרובים אלינו הביתה, אבל הגעה למרכזים חדשים והיכרות עם החנויות השונות בהם, יכולה להביא לשינוי הרגלי הצריכה של התושבים, ולהגברת התנועה לעסקים" אומר שחר מי-און, מחזיק תיק העסקים בעיר. ומוסיף: אני מתכנן מהלכים חדשים לסייע לעסקים בעיר ברמת המקרו וגם שמח לשתף פעולה עם פעולות בתחום החברתי קהילתי. אני קורא לכל התושבים להגיע ליריד ולהינות מחברה טובה ולהסתובב בין העסקים השונים. אני בטוח שתגלו שם הפתעות". 

ודרור איטרי מוסיף:" אגוד העסקים במודיעין מברך את חברת המועצה מירי ארד על היוזמה המבורכת לחיזוק והעשרה של הקהילה העסקית בכלל והמרכזים המסחריים בפרט. המרכזים המסחריים צמאים לחיבור האנושי עם התושבים בשכונה הצמודה למרכז, ובכוח האנושי הקיים בהם, שיכול להביא לתעסוקה של תושבי השכונה, בני הנוער והגמלאים. חלק גדול מהמרכזים שוממים וחסרה בהם מעורבות הקהילה. על פי חזונה של מירי, המיזם החדשני יכול להביא לצמיחה עסקית כלכלית של התושבים מצד אחד, בעלי העסקים מצד שני והעירייה מצד שלישי" . 

נגה קובץ’, חברת הנהלת איגוד העסקים מודיעין מוסיפה: "פיתוח המיזם "אושר במרכז" יכול לתת מענה לנשים ואמהות שיוצאות בכל בוקר לעבודה מחוץ לעיר, למצוא פתרונות תעסוקתיים בתוך העיר עצמה, לכן אני מברכת על היוזמה פורצת הדרך של חברת המועצה מירי ארד. אני מזמינה את כל תושבי העיר לבוא לחגיגה הגדולה שתתקיים ב"מרכז סלומון "ביריד "האושר במרכז". 

"שפע"הוא מטבע קהילתי חדש שמבוסס על אתר אינטרנט בשם O-share.org  מדובר בכלכלה אלטרנטיבית של עסקות חליפין במקום כסף המאפשר קיומה של כלכלה קהילתית מקומית ועזרה הדדית.

ביריד ההשקה ניתן יהיה להירשם לאפליקציה של: "אושר" באתר- O-share.org . כל נרשם ביריד יקבל 60 נקודות "שפע" בחינם (כל נקודת שפע שווה לשקל אחד בערך ) ובהם יוכל לקנות מוצרי יד שניה , שירותים, כישורים ולקבל הנחות מעסקים מקומיים ביריד. כמו כן יוכל למכור מוצרים ביתיים, שאינו עושה בהם שימוש, ושאת מחירם ינקוב בנקודות "שפע". ניתן להירשם לאפליקציה מהבית ע"י כניסה לאתר. לנרשם באתר יפתח חשבון ובו יוכל לפרסם מודעות בחינם. פרסום מודעה ראשונה באתר בליווי תמונה תזכה את הנרשם ב- 120 נקודות "שפע" נוספות, באופן שיעמדו לרשותו 180 נקודות "שפע" לבצוע קניות וקבלת ההנחות ביריד או באתר "אושר" .

מיזם "אושר במרכז" יופעל בכל שבוע ב"סלומון סנטר" ביום ובשעות שייקבעו לכך ויובאו לידיעת הציבור. בהמשך יתרחב המיזם למרכזים מסחריים נוספים בשכונות השונות של העיר.

 לפרטים נוספים בנושא המטבע הקהילתי - "שפע" ניתן לפנות לדף הפייסבוק ’אושר" במודיעין-מכבים-רעות’ . ניתן להירשם לאפליקציה באתר : o-share.org 

הכותבת הינה מתנדבת במועדון "ליונס" מודיעין  וחברה בקבוצת:"פעילי תקשורת".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות