חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

האם שרון מעוז בדרך לקואליציה?

 

רגע של בלבול ומבוכה נגרם השבוע בישיבת מועצת העיר כשראש העיר חיים ביבס פנה לאופוזיציונר הראשי שרון מעוז וזרק לעברו במהלך הדיון: "מי אמר שאתה אופוזיציה"?

 

ישיבת מועצת העיר החודשית (פברואר 2014) התנהלה ביום רביעי על מי מנוחות כשחברי הקואליציה הממושמעת מדי של חיים ביבס נמנעים מלשאול שאלות, אף לא שאלות הבהרה טכניות. חברי האופוזיציה מסיעת "שחר עושים חינוך", סגן ראש העיר לשעבר מויש לוי וחברת המועצה מירב פלג, ממשיכים זה החודש השלישי ברציפות להתנהל כחלק מהקואליציה ונמנעים מלהגיש שאילתות לראש העיר ולהעלות הצעות לסדר יומה של המועצה.

שרון מעוז: לאן פניו מועדות

רק חבר המועצה הבודד מטעם סיעת "מודיעין של כולנו", שרון מעוז, מתפקד כאופוזיציה של ממש ומעלה שאילתות והצעות לסדר בהתאם, אם כי עד כה מקפיד מעוז על הופעה ממלכתית ונמנע מעימותים כלשהם עם ראש העיר - עימותים להם היינו רגילים בקדנציה הקודמת כשבתפקיד ראש האופוזיציה כיהן חבר המועצה אלכס וינרב.

עד כדי כך מקפיד מעוז לשמור על יחסים תקינים ומכובדים עם ראש העיר עד שהשבוע גרם ביבס לרגע של "בלבול ומבוכה" סביב השולחן כשאמר למעוז בזמן דיון באחת מהצעות הסדר שלו: "מי אמר שאתה אופוזיציה"? מעוז שחש רגע של מבוכה, פנה לעבר יציע הקהל, שם ישב ראש מטה הבחירות שלו, ושאל: "זה לא מה שסיכמנו במגעים הקואליציוניים"?

חלופי הדברים המפתיעים בין ביבס למעוז התרחשו בעת דיון בשאילתה ובהצעה לסדר של מעוז בנושא חתימת הסכם הגג בין ראש העיר לשרי האוצר והשיכון להקמתן של 11,800 יחידות דיור במודיעין. במסגרת הדיון טען מעוז, כי "מן הראוי היה שהחתימה על ההסכם תותנה במתן תמריצים והקלות לחברות ולמפעלים שיגיעו למודיעין, כך שלעשרות אלפי תושבי העיר החדשים והוותיקים תהיה תעסוקה ולעיר יהיו מקורות הכנסה מארנונה עסקית".

עוד טען מעוז כי פיתוח הקיים טרם הושלם וכי האתגר האמיתי הניצב לפתחנו איננו הבנייה עצמה אותה יכול, לדבריו, לבצע כל קבלן, אלא השירותים אותם תצטרך העירייה להעניק לתושבים החדשים והקיימים.

בהתאם לכך ביקש מעוז לשאול: מדוע החתימה על הסכם הגג לא נדונה והובאה לאישור המועצה טרם החתימה? ובהצעה לסדר הציע מעוז להקים ועדה אשר תורכב מחברי מועצה, ראשי אגפים בעירייה ונציגי ציבור אשר תגבש היערכות עירונית ארגונית לקליטתן ואכלוסן של המשפחות החדשות שתגענה לשכונות החדשות.

ראש העיר השיב למעוז, כי הנושא נדון ואושר עקרונית עוד בקדנציה הקודמת בישיבת מועצת העיר מיום 7 באוגוסט 2013.

מעוז הבהיר כי ההחלטה היא החלטה טובה וכי אין עוררין על כך שקיימת חשיבות עליונה במתן פתרונות דיור זולים לזוגות צעירים, אך מן הראוי היה לשמוע את דעתם של חברי המועצה החדשים בקדנציה הנוכחית.

ביבס הדגיש, כי כבר הוקם צוות מקצועי בראשות המנכ"ל שתפקידו לטפל בקליטת התושבים החדשים ולכן אין צורך בוועדה נוספת. לבקשת ביבס ההצעה הוסרה מסדר היום. עוד הדגיש ראש העיר, כי התהליכים הם איטיים למדי: "לקח לנו 10 שנים לאשר את שכונת הציפורים. יש בירוקרטיה ענקית. בהסכם הגג שנחתם את 2,000 היחידות הראשונות נראה רק בעוד ארבע שנים. כל הפרויקט ייקח 10 או 12 שנים בהנחה שהכל יתנהל כשורה ולא יהיו עיכובים , כך שלא מדובר ב- 50 אלף איש שנוחתים כאן ביום אחד. כמו כן שאיש לא ישכח לרגע שמודיעין נועדה להיות עיר של 250 אלף תושבים".

מעוז הוסיף: "אני מחזק את ידו של ראש העיר על האתגר הגדול שלקח על עצמו להוביל פרויקט בסדר גודל כזה וכפי שהצהרתי, גם מהאופוזיציה אני מתכוון לסייע ככל הניתן לקידום הנושא". על כך "זרק" ביבס לאוויר את הפצצה: "מי אמר שאתה אופוזיציה"?

האם הייתה זו פליטת פה של ראש העיר או אולי הזמנה מפתיעה לשינוי סטטוס? האם מעוז נמצא, כבר אחרי שלושה חודשים, בדרך לקואליציה? ימים יגידו.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות