חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

קבוצה לנשים בטיפולי פריון

 

השבוע יצאה לדרך בעיר קבוצה לנשים בטיפולי פוריות. הקבוצה תקיים לאורך השנה מפגשים בכל יום חמישי, בשעה 18:00 במשרדי האגף לשירותים חברתיים, ברחוב דם המכבים.

 

את הקבוצה מנחה ד"ר צביה בירמן, המטפלת בנשים וזוגות במהלך טיפולי פוריות באופן אינדיבידואלי, זוגי וקבוצתי. הפעילות הקבוצה נעשית בהדרכת הגניקולוג הבכיר והידוע פרופסור נרי לאופר ופרופסור אליעזר ויצטום, פסיכיאטר שהתמחה בטיפול במצבי לחץ דיכאון וחרדה. ויצטום אף ערך מחקר מיוחד במינו שבו היא את בני הזוג של נשים שעברו טיפולי הפרייה. עבודת מחקר זו חשפה את עולמם ומצאה כי גם הם סובלים מאוד במהלך טיפולי הפוריות, אך לא מבטאים את רגשותיהם כמו הנשים.

ההחלטה לפתוח את הקבוצה החלה בעקבות פניה של תושבת העיר, אישה הנמצאת בטיפולי פוריות ונאלצת להרחיק לתל אביב על מנת לקבל תמיכה בקבוצת נשים. הפנייה הגיעה אל מנהלת מדור קידום בריאות, מיכל אלימלך, שהרימה את הכפפה והחלה בגיבוש הקבוצה.

קבוצת הנשים מהווה "אי של שפיות" עבור אותן נשים. במסגרת הקבוצה הן יכולות לדבר על מה שמטריד את הנשים הנזקקות לטיפולי פוריות. בקבוצה מדברים בפתיחות על הכל: על הקושי של הטיפול הרפואי, על השינויים החלים ביחסים עם בן הזוג, עם החברים, בעיקר עם החברות שנכנסות להריון, על הבדידות וההתבודדות ועל כל מה שרוצים להעלות בלי חשש מביקורת ואי הבנות. הקבוצה עוזרת לנשים להתמודד עם הטיפול באופן מושכל יותר, עם פחות כעס ויותר הומור.

מנהלת מדור קידום בריאות באגף לשירותים חברתיים, מיכל אלימלך: "הקבוצה היא מקום בטוח לדבר בו על הכל. בסיכום עבודת אחת הקבוצות אמרה לי אחת מהמשתתפות כי עבורה זו היתה הפעם הראשונה, אחרי שנים של טיפולים, שהיא הרגישה שהיא יכולה להיות בדיוק מי שהיא ולדבר כשווה בין שוות. אני בטוחה שהכוח שנשים שואבות כל אחת מרעותה כחלק מהטיפול הקבוצתי, עוזר להן גם בטיפולים עצמם."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות