חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

פרסום ראשון: היה צריך או לא היה צריך מכרז

 

מיכל ענבר פרפרי נבחרה בשבוע שעבר ללא מכרז לתפקיד משנה למנכ"ל העיריה. הדוברות: "מדובר בהרחבת סמכויות של תפקיד קיים"

 

תהיות וסימני שאלה רבים אופפים את הליך מינויה בשבוע שעבר של מיכל ענבר פרפרי לתפקיד משנה למנכ"ל העירייה.

עובד בכיר בעירייה שדיווח בלעדית ל-MCITY על המינוי, טען כי המינוי נעשה בסתר, ללא פרסום, וכי חוקיותו של ההליך שלא כלל מכרז אינו ברור כלל וכלל.  

מינויים בסקטור הציבורי, בעיקר במשרות בכירות, נעשים תמיד באמצעות מכרז בו ניתנת אפשרות למי שרואה עצמו מתאים וכשיר לתפקיד להציג את מועמדותו ולעמוד בפני ועדת מכרזים שתפקידה לבחור את המועמד הטוב ביותר מבין המועמדים.

חשוב להדגיש כי ענבר פרפרי בהחלט ראויה לתפקיד ולתואר, שכן במסגרת תפקידה היא אחראית על ניהול וריכוז כל הפעילות מול משרדי הממשלה בדגש על תקציבים. ניהול כל תחום הפיתוח והתשתיות בעירייה החל מכבישים, דרך מדרכות, פארקים, וכלה בפרויקטים גדולים של תשתיות עירוניות, קידום פרויקטים נקודתיים ובקרה על פעילות המחלקות השונות בעירייה.

בחודשים האחרונים הובילה ענבר פרפרי את המשא ומתן והעבודה מול משרדי הממשלה ורשות מקרקעי ישראל בנושא הסכם הגג שנחתם לא מכבר ומעורבותה בנושא צפויה להימשך גם בליווי התהליך.

אולם הליך המינוי שלה לתפקיד המשנה למנכ"ל העירייה - לוט בערפל. למעשה לא קיבלנו מהעירייה תשובות בסיסיות על שאלותינו סביב אופן המינוי, חוקיותו וכשרותו.

שאלנו את דובר העירייה:

האם המינוי אינו מחייב מכרז?  אם כן - האם היה מכרז? אם לא - מדוע והאם יש בידי העירייה מסמך אישור ממשרד הפנים המעניק פטור ממכרז זה? האם מדובר בתקן נוסף וחדש ובקרוב ימונה סמנכ"ל נוסף במקום התפקיד שהתפנה? מי החליט על השינוי? מה המשמעות של התפקיד החדש? האם הרחבת סמכויות? האם כפופים חדשים? האם תחומי עיסוק נוספים? האם המינוי כרוך בהעלאה בשכר?

דוברות העירייה הסתפקה בתגובה לקונית שאינה נותנת מענה לספקות ולדילמות שהעלנו. מהדוברות נמסר כי: "המינוי החדש הוא ללא מכרז, שאושר במסגרת אישור המבנה הארגוני של העירייה. המינוי מבטא את חשיבות התפקיד והחשיבות שהעירייה נותנת לקשר עם משרדי הממשלה השונים".

מספר שעות לאחר הפרסום הבלעדי ב MCITY ביקש דובר העירייה לפרסם תגובת הבהרה בנושא: "על פי הנהלים של משרד הפנים, כאשר לא מדובר בתפקיד חדש או בתוספת שכר כלשהי, אלא רק הרחבת הסמכויות והאחריות כמו במקרה הזה אין צורך במכרז. תפקידה של מיכל ענבר פרפרי שונה לאחרונה במסגרת המבנה הארגוני של העירייה מסמנכ"לית למשנה למנכ"ל בשל תפקידיה הרבים ותחומי העבודה בנושאי פיתוח העיר והסכם הגג לבניית השכונות החדשות, העבודה הרבה מול משרדי הממשלה השונים ורשות מקרקעי ישראל״.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות