חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מודיעין - אחת מעשר הרשויות הירוקות לשנת 2014

 

מודיעין, מכבים-רעות היא אחת מעשר הרשויות הירוקות לשנת 2014. כך הודיעה השבוע ועדת השיפוט של ועדת קלינטק 2014

 

בחירת הרשויות הירוקות נעשתה על בסיס הפעילות הסביבתית שבוצעה בשנה האחרונה על ידי כל רשות בהתאם למדדים שנקבעו מראש. השנה הוסיפו חברי הוועדה לשכלול התוצאות גם נתונים אובייקטיביים שנאספו מרשות המים והחשמל, המשרד לאיכות הסביבה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בנוגע לצריכת חשמל, מים, וייצור פסולת לנפש. נתונים אלה מהווים אינדיקציה לאפקטיביות הפעולות שננקטות על ידי הרשויות המקומיות ומיקמו את מודיעין, מכבים-רעות בראש רשימת הישובים שהשתתפו.

בין יתר המדדים ששימשו את הוועדה בתהליך השפיטה היו מדדים של התייעלות אנרגטית והפחתת פליטות גזי חממה, כאשר העירייה הציגה את פעילותה הרבה לקראת קבלת תג הסביבה

בתחום החינוך הסביבתי, במרבית בתי הספר בעיר יש תכניות חינוך סביבתי הפועלות לאורך כל שנת הלימודים הכוללות טיפוח גינה אקולוגית, סיורים בטבע העירוני ותוכניות בנושא טבע עירוני, לימוד בנושא פסולת, לימוד על חשיבות הצמצום במשאבי אנרגיה ומים. עוד צוין כי בעיר פועלת חווה אקולוגית מהגדולות בארץ, "חווה ואדם" החווה מקיימת שלל פעילויות לטובת הציבור כאשר העירייה תומכת בפעילותה, לרבות פעילויות של בתי הספר, חלקן בשטח החווה וחלקן על ידי עובדי החווה האקולוגית ובשטחי מוסדות החינוך השונים ובהם גנים ובתי ספר יסודיים ועל יסודיים.

במסגרת פעילות העירייה לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית הוועדה ציינה את העובדה כי בעיר ישנן שתי תחנות רכבת המשמשות מידי יום אלפי תושבים, וכן את העובדה כי לאורך העיר נסללו יותר מ-30 ק"מ של שבילי אופניים כאשר בעתיד יסללו עוד עשרות קילומטרים נוספים לרווחת שימושם של תושבי העיר.

במהלך החודש הקרוב תקיים הוועדה כנס מיוחד ובו תזכה העיר לתעודת הערכה על פעילותה הרבה לטובת שמירת הקיים וחיזוק העתיד הירוק של העיר.

מנהל אגף שפ"ע חיים בלאיש: "היום אנו מציינים עוד אבן דרך ירוקה בתולדות העיר. הזכייה ממחישה את העבודה הרבה הנעשית בכל העיר לטובת עתידה הירוק של העיר. העבודה כוללת את כלל אגפיה העירייה, החל ממינהל החינוך, דרך אגף הנדסה, וכלה בפעילות של האגף לשיפור פני העיר ובראש ובראשונה ההצלחה היא בזכות תושבי העיר הרואים את ערך הקיימות כאחד הערכים המובילים בחיינו. נמשיך לפעול ללא לאות בתחום כדי לקדם את איכות החיים בעיר

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות