חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

לכבוד חבר הכנסת אלעזר שטרן

 

הנדון: תעודת כשרות למסעדות ובתי קפה שפתוחים בשבתות + חותמות כשרות ליצרני מזון

 

חה"כ שטרן שלום רב

אנו חברי מודיעין חופשית מחזקים את ידיך ומברכים על יוזמתך להצעת החוק שהגשת בכנסת, למתן תעודת כשרות למסעדות ובתי קפה שפתוחים בשבתות. אנו תומכים בטענתך שיש לחייב רבנים לאשר תעודות כשרות למסעדות ובתי קפה שפתוחים בשבתות ומגישים מזון כשר בימי חול.

אנו קוראים לך להמשיך בנחישות לאישור ההצעה בכנסת, בכדי לאפשר לכול בעלי המסעדות ובתי הקפה לפתוח את עסקיהם בשבתות, עפ"י שיקול דעתם וללא חשש משלילת תעודת הכשרות שקיבלו עפ"י דין למזון הכשר שהם מציעים לקהל לקוחותיהם.    

בהזדמנות זו, אנו מבקשים להפנות את תשומת ליבך "לחגיגת" חותמות הכשרות לסוגיהן שמתנוססות על כל מוצרי המזון במדינה. 

כידוע לך, בנוסף לרבנות הראשית שמאשרת כשרות של מוצרי מזון במפעלי המזון, פועלות במקביל כשרויות נוספות ובהן הבד"ץ (העדה החרדית) וכשרות בית יוסף (העדה הספרדית). הכשרויות לסוגיהן משלשלות לכיסיהם של סוחרי הדת עשרות מיליוני ₪ בשנה ע"ח כספי הציבור. 

יצרני המזון שמעוניינים לשווק את תוצרתם לכלל הציבור, נאלצים לממן משגיחי כשרות וחותמות כשרות של 2-3 כשרויות שונות, ובעיקר של הרבנות הראשית, הבד"ץ, וכשרות בית יוסף (מצ"ב דוגמה). בסופו של דבר, מימון 2-3 כשרויות על כל מוצר, מייקר את מחירי המזון ומגדיל את הוצאות הציבור על רכישת מזון. 

מדוע כ- 90% מהציבור שמסתפק בחותמת כשרות של הרבנות הראשית, צריך לממן תוספת של מחירי מזון כשר עם כמה חותמות כשרות, שנדרשות רק ע"י מיעוט של כ- 10% מהאוכלוסייה ? 

נבקשך לבחון את הנושא ואת היבטיו, ולהגיש הצעת חוק שתחייב יצרני מזון לייצר כ- 90% ממוצרי המזון עם חותמת כשרות של הרבנות הראשית בלבד.

אבי אלבז 

חבר מועצת העיר יו"ר מודיעין חופשית                                                                                                             

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות