חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

אלפי מטיילים למען שמירת גבעות מודיעין

 

8000 איש הגיעו ביום שבת לאירוע הציבורי של החברה להגנת הטבע, למען שמירת הגבעות הדרומיות של מודיעין. האלפים הרבים שהגיעו לאירוע מהווים הוכחה ניצחת לכך שהציבור במודיעין, מכבים רעות רוצה לשמור על השטחים הפתוחים הערכיים שמסביב לעיר

 

כ - 8000 אנשים הגיעו ביום שבת, 18.01 לאירוע שמירת טבע ציבורי של החברה להגנת הטבע בגבעות הדרומיות של מודיעין. האירוע התקיים זו השנה ה 15 ונערך כחלק משורת פעילויות ענפה ללא תשלום שמקיימת החברה להגנת הטבע לאורך השנה, על מנת לקרב את הציבור במודיעין לערכי הטבע והמורשת בסביבת העיר.

בחברה להגנת הטבע מסבירים כי הגבעות הדרומיות במודיעין הינן אזור רחב ידיים המאפשר לעשרות מינים של ציפורים ובעלי חיים להתקיים בו. בגבעות ניתן למצוא מרבדי פריחה עונתית, שרידים ארכיאולוגיים ומתקני חקלאות, שרידי בוסתנים ובהם עצי שקד בפריחתם המרהיבה ותצפיות מרשימות לעבר עמק איילון, פארק קנדה והרי ירושלים, שהם נופי ארץ ישראל במיטבם. למרות זאת,  במסגרת תכנית המתאר של העיר, ישנה תכנית לבנות בשטח הגבעות הדרומיות, כחלק משלב ב’ של פיתוח העיר.

אלפי האנשים נהנו לאורך מסלול ההליכה מתחנות הפעלה ויצירה, דוכני מידע והופעות לכל המשפחה שהועברו ע"י חניכי חוגי הסיירות של החברה להגנת הטבע, חוג התיאטרון של דבי אוליאל, רשות הטבע והגנים ומתנדבים מהקהילה. כמו כן קיבלו המטיילים דברי הסבר והדרכה על ערכיות השטח ועל התוכניות המאיימות עליו.

לדברי דקלה בן יעקב, מנהלת קהילת החברה להגנת הטבע במודיעין, "מרחב טבעי ופתוח ללא מטרדים הינו צורך בסיסי הן לתושבי מודיעין והן לתושבי אזור המרכז כולו, אשר הולך ומצטופף. לשטח, המשמש כחלק מהמסדרון האקולוגי הארצי, ישנה חשיבות עצומה. אלפים מתושבי מודיעין מכבים רעות והסביבה הצביעו ביום שבת גם ברגליים ואמרו בצורה חד משמעית כי הציבור מכיר בחשיבותן וערכיותן של הגבעות הדרומיות במודיעין והוא רוצה שהאזור יישאר פתוח וטבעי, ולא ייהרס על ידי בנייה.

כיום כאשר סמכויות רבות מועברות ממשרד השיכון ומנהל מקרקעי ישראל לידי עיריית מודיעין ההחלטה על שימור הגבעות נמצאת בידיו של ראש העיר.  עיריית מודיעין הולכת לקראת עדכון תכנית המתאר וזה הזמן בו ניתן להחליט על אופי המשך פיתוח העיר ועתיד השטחים הפתוחים. ניצול מקסימאלי של זכויות הבינוי בשכונות החדשות יאפשר שמירה על שטחי טבע ערכיים לטובת התושבים ולטובת הדורות הבאים

האלפים הרבים שהגיעו לגבעות ביום שבת הם הוכחה לכך שהציבור בעד שמירה על השטחים הפתוחים הערכיים שמסביב לעיר מודיעין "

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות