חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

ניצולי השואה חוגגים ט”ו בשבט ב”קפה אירופה”

 

סביב שולחנות עמוסים בפירות יבשים, לקול מנגינת אקורדיון ובשירה בצבור, חגגו ניצולי השואה יחד עם המתנדבים, תלמידי כתות י’ מבתי הספר השונים בעיר, מתנדבי ליונס מודיעין והעמותה למען הקשיש את מסיבת ט"ו בשבט במועדון "קפה אירופה", שבמרכז הרב-תחומי במודיעין

 

מועדון "קפה אירופה" שהוקם בעיר למען ניצולי השואה שוקק בני נוער, נערים ונערות  מתנדבי המחויבות האישית, המעניקים אהבה רבה, תשומת לב אישית ויחס חם לניצולי השואה. התלמידים מגיעים מתוך בחירה בפעילות, מדברים עם ניצולי השואה, מנעימים את זמנם, שומעים את סיפורי הניצולים ומעבירים אותם הלאה. התלמידות מחבקות את ניצולי השואה, מרעיפות עליהם אהבה והם מאושרים. כך מתקיים מפגש בין-דורי מידי שבוע במועדון ניצולי השואה - "קפה אירופה".

"הן באות אלי ורוצות בקרבתי" אומר אביגדור, ניצול שואה, גבר גבוה ונאה שלראשו כובע קאובוי, כשחיוך רחב נסוך על פניו. "כל המתנדבים כאן הם נשמות טובות אחד אחד. הלב מתמלא בשמחה כשאנו כאן". אומרת זוהר, אשתו של יהודה, ניצול שואה מהונגריה.

פותח את הערב חיים תמרי, שמציג את תכנית המסיבה.  שירה בציבור עם תמי האקורדיוניסטית בשילוב עם הרצאתו על מנהגי החג. "למה חוגגים את ט"ו בשבט? למה אוכלים פירות יבשים?" אלה הם רק חלק מהשאלות שהוא שואל ועונה בהרחבה בהרצאתו. "ט"ו בשבט הוא גם יום ההולדת של הכנסת" הוא מסביר על רקע תמונות המשכן המוקרנות על המסך ושירי ט"ו בשבט המשובצים בין הסבר אחד למשנהו.

לקראת סיום מצטרף עומר, מי שהיה עד לגיוסו לצבא האחראי על התלמידים המתנדבים והפעיל את הפרויקט. "מאד התגעגעתי - אז בחופשה הראשונה הגעתי" הוא אומר. " דחיתי את גיוסי בשנה ואני משרת במכינה הקדם צבאית" פתח עומר את דבריו.

"אנחנו עדים כרגע לדברי המנהיג לעתיד של עם ישראל" נשמעת קריאה מפי אחד מניצולי השואה היושב בירכתי האולם. כולם מוחאים כפיים ומסכימים עם דבריו.

"המטרה הכללית של המכינה הקדם צבאית היא, להכשיר נוער לתפקידי פיקוד ומטה" מסביר עומר. " אנחנו לומדים מנהיגות ציונית וידיעת הארץ ופעם בשבוע תורמים לקהילה" ומוסיף :" אני מסייע לניצולי שואה במשמר הנגב". הם מקשיבים  - ומבקשים ממנו שיחזור אליהם....

מועדוני "קפה אירופה" לניצולי השואה קיימים כיום בערים שונות בארץ ונקראים כך על שם בית הקפה "אירופה" בשבדיה, שבתום מלחמת העולם השנייה שימש כמקום מפגש לאיתור קרובים.

מועדון "קפה אירופה" במודיעין פועל בכל יום חמישי בין השעות 16.30 -18.00 באולם שבמרכז הרב-תחומי, שליד היכל התרבות . הוא מופעל עי התלמידים המתנדבים, העמותה למען הקשיש ומתנדבי מועדון ליונס מודיעין ובשיתוף עם האגף לשירותים חברתיים בעירייה ומתנ"ס סחלבים, ובשותפות עם "אשל" ומשרד הרווחה .

כתבה וצלמה: חיה כץ, מתנדבת במועדון ליונס מודיעין  וחברה בקבוצת: "פעילי תקשורת".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות