חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

דברים מהלב : חג לאילנות

 

שלום ילדים בזמן שהעיתון מגיע אלכם הבייתה ביום חמישי נציין ונחגוג את ט"ו בשבט חג לאילנות

 

.חג הנטיעות ובימים אלה נוטעים בכל הארץ עצים חדשים ומי שמעוניין להשתתף בנטיעות מוזמן להיכנס לאתר של הקרן הקיימת לישראל .או רשות הטבע והגנים ולבדוק היכן יש נטיעות וביחד עם ההורים לנסוע ולחוות נטיעות ברחבי הארץ.

בתקופה זאת של השנה הכל פורח במיוחד אחרי הגשם הרב שירד בשבועות האחרונים בדרום הארץ שדות של כלניות ,ובצפוןהרקפות.בט"ו בשבט גם מציינים את יום ההולדת של הכנסת ובדרך כלל יש ישיבה חגיגית של כל חברי הכנסת ותערוכות שפתוחות גם לקהל הרחב ואת כל הפרטים אפשר למצוא באתר האינטרנט של הכנסת .

בט"ו בשבט גם נוהגים לאכול פירות משבעת המינים בהם נשתבחה ארץ ישראל, ובפרט פירות יבשים ואגוזים למיניהם כגון : תאנים ,תמרים, צימוקים, חרובים ושקדים. מקור המסורת לאכול פירות יבשים דווקא הוא בכך שבעבר בטרם היו אמצעי קירור .הייתה זו הדרך היחידה בה יהודי הגולה יכלו לאכול מפירות ארץ ישראל .

בחג הזה יש גם סכנות במיוחד לילדים וזאת פנייה לכם ההורים שקוראים את המדור והסכנה היא הפירות היבשים במיוחד הגרעינים הפיסטוקים והשקדים למיניהם יש להרחיק אותם מהישג ידם של הילדים הקטנים שלא יודעים ללעוס את זה ולאכול את זה בצורה נכונה כמונו המבוגרים . ילדים רבים נחנקים או לחלופין חלקים מפירות יבשים נתקעים להם בגרון ויכולים לחסום את קנה הנשימה ובמקרה כזה יש להתקשר למד"א ולהגיע בדחיפות לבית החולים הקרוב.

אם כולנו נהייה ערניים נוכל למנוע אסון וליהנות מהחג היפה הזה השקדיות בשיא פריחתן בתקופה זו של השנה באזור ירושלים יש הרבה מאוד שקדיות פורחות תנצלו את הזמן המשותף עם ההורים לנסיעות וטיולים בחיק הטבע בתקופה הזו של השנה.
חג אילנות שמח מאיציק הליצן . 

הבדיחה השבועית :

בקיבוץאחדנהגולשלםעלכרטיסהאוטובוסבביצים, יוםאחדעולהמישהולאוטובוסומחזיקבידותרנגולת, שואלאותוהנהגמהזה?
אזהאישעונה: "כרטיסיה"

פינת המכתבים :

שאלה : לאיציק הליצן שלום קוראים לי אגם ואני בת 10 ויש לי בעיה שאני לא יודעת איך להתמודד איתה .ההורים שלי רבים כל הזמן ואני פוחדת שהם יתגרשו כי פעם בלילה שמעתי אותם מדברים על זה . אני לא סיפרתי את זה לאף אחד כי אני פוחדת לשמוע שזה נכון אולי איציק יש לך רעיון מה אני צריכה לעשות. ומה אני יכולה לעשות שהם לא יתגרשו. כי אני אוהבת אותם ורוצה שיהיו איתי כל הזמן ביחד. ותענה לי דחוף... בבקשה.

תשובה :לאגם החמודה המכתב שלך באמת ריגש אותי .ובדרך כלל גרושים בין הורים הם לא בגלל הילדים .ולמרות זאת אני חושב שאת חייבת מהר לדבר על זה עם ההורים שלך ולא לשמור בבטן. ולספר להם על התחושות והחששות שלך. גם מהריבים וגם מהפחד מהגירושין. כי הם היחידים שיכולים לספר לך את האמת .ובכל זאת אם את חוששת לדבר על כך עם ההורים יש לך יועצת ומחנכת בבית הספר והם ימצאו את הדרך הנכונה והמקצועית לטפל בעניין .תעדכני אותי מה עשית.

פינת המעשה הטוב :

השבוע ילדים אספר לכם על מעשה טוב שאני עשיתי .ביום שישי חזרתי למכונית שלי וראיתי מכשיר טלפון סלולרי מסוג איפון 5 מונח ליד המכונית שלי.
מיד הבנתי שהוא שייך למישהו שכנראה נפל לו המכשיר כשיצא מהרכב שלו והוא לא שם לב לכך.חיכיתי שמישהו יצלצל בכדי שאוכל להחזיר את הטלפון לבעליו. ואכן אחרי כחצי שעה התקשרה אימא של ילדה . כי היה כתוב שיחה מאימא וכמובן עניתי והם מאוד שמחו לקבל את הטלפון בחזרה וקיבלתי מהן הרבה ברכות שמחממות את הלב. גם בתורה יש מצווה מאוד חשובה של"השבת אבדה ".אז גם עשיתי מעשה טוב וגם קיימתי מצווה מהתורה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות