חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ביקור משלחת מהעיר פאג’ו, קוריאה הדרומית

 

ביום שני הגיעה לבניין העירייה לפגישה עם ראש העיר, חיים ביבס, משלחת רמת דרג מהעיר פאג’ו (PAJU) שבקוריאה הדרומית.

 

המשלחת בראשותם של ראש העיר, אין-ג’י לי, יו"ר לשכת המסחר והתעשייה יפ קים ובעלי תפקידים בכירים בעירייה הדרום קוריאנית, הגיעה לישראל בכלל ולמודיעין, מכבים-רעות בפרט על מנת לבחון אפשרות לייצר שיתופי פעולה בין מודיעין, מכבים-רעות לפאג’ו.

מהלך זה נולד בזכות פעילות של גיא נוי המשמש כיועץ ללשכת המסחר והתעשייה. נוי, אמנם לא תושב העיר, אולם משהבין כי רב המשותף בין שתי הערים החליט לקדם את שיתופי הפעולה בין הערים. מאמצים אלה נשאו פרי והשבוע כאמור נערכה הפגישה.

המפגש בו השתתפו נציגי העירייה ובהם מנכ"ל העירייה, יורם כרמון, מנכ"ל החברה הכלכלית, דורון ברק, מהנדס העירייה צחי כץ ובכירים נוספים, נפתח בהצגת העיר בפני האורחים. לאחר מכן הציג ראש העיר הדרום קוריאני, את העיר בראשה הוא עומד.

שתי הערים בעלות רקע דומה: שתיהן ערים חדשות, עם תושבים צעירים, הסמוכות לעיר הבירה, שהתפתחו בצורה ניכרת בשני העשורים האחרונים. שתי הערים משלבות את החדשנות יחד עם שורשים היסטוריים ומרחבים ירוקים. העיר פאג’ו ממוקמת בחלקה הצפוני של המדינה, מרחק של כחצי שעה נסיעה מהבירה, סיאול.

בעיר חיים כ-400 אלף תושבים והיא נחשבת לעיר מסחר ותעשייה מובילה ופועלות בה חברות תעשיה רבות ובראשן חברת ענק LG וחברות הבת שלה. בנוסף העיר נחשבת למובילה בתחום תיירות האקולוגית, היא עורכת את אחד מפסטיבלי הספרים הגדולים במזרח הרחוק ובימים אלה נמצא לקראת תכנון והקמה פארק ענק "עולם הפרארי" נוסף על זה הקיים בדובאי.

שני ראשי הערים שוחחו ארוכות ביניהם. ליי ציין כי זהו ביקורו הראשון בישראל וכי הופתע מאוד לראות כי בישראל בכלל ובמודיעין, מכבים-רעות בפרט ישנה בנייה מודרנית ואיכותית האוכל הישראלי היה טעים והוסיף כי למד על ההיסטוריה של ישראל ומודיעין וגילה כי למעשה מודיעין היתה מקום חשוב בהיסטוריה היהודית והוא בטוח שתמשיך להוות מוקד מרכזי גם בעתיד. ראשי הערים, ביבס ולי סיכמו להמשיך לקדם את שיתוף הפעולה בין שתי העיריות בעתיד. בתום המפגש יצאו חברי המשלחת בהובלת מהנדס העירייה צחי כץ, לסיור בעיר.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות