חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

איציק הליצן בן 50 // דברים מהלב

 

שלום ילדים יום הולדת יש רק פעם בשנה ואכן בשבוע הבא גם אני חוגג יום הולדת 50 .ולכבוד יום ההולדת שלי השנה קיבלתי מתנה מאוד מיוחדת : מגן שרת הבריאות ח"כ יעל גרמן,כמתנדב מצטיין במערכת הבריאות של מדינת ישראל אות על מפעל חיים על ההתנדבות שלי כבר 22 שנים כליצן רפואי ראשי בבית חולים שניידר.

 

הטכס נערך במשכן הכנסת בירושלים במעמד יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין וכמובן משפחתי האהובה והורי הגאים והמאושרים. אכן ילד גדול ואני מרגיש ממש כמו שאתם מרגישים לפני יום ההולדת שלכם אז אני מתכננן לעצמי מסיבת יום הולדת ענקית שהוזמנו אליה כל החברים שלי .ויהיו קוסמים וליצנים ובלונים והרבה ריקודים.

למעשה יהיו כמה מסיבות כי מבחינתי יום הולדת זו אכן "סיבה למסיבה" במשך כל השנה אני משמח את כל העולם וביום ההולדת שלי אני רוצה גם לשמוח . אז מסיבה אחת עם משפחתי האהובה והיקרה , מסיבה שנייה עם חברי הקרובים, והמסיבה תתקיים ביום חמישי בערב עם הרבה מוזמנים במועדון בתל אביב. וכשאתה נמצא כל כך הרבה שנים בבית חולים ופוגש ילדים ומשפחות במצבים קשים ביותר אז לומדים להעריך את החיים ולשמוח במה שיש לך בעולם.

ואכן אני בן אדם מאושר ושמח בחלקי ומודה לאלוהים על מה שיש לי. על משפחתי הנפלאה ,על חברי הרבים, על המקצוע הכל כך מיוחד שיש לי בעולם והזכות לשמח ילדים ואנשים בכלל בעולם. אני גם שמח ומאושר מהאהבה הגדולה שאני מקבל מהילדים והמשפחות. על הזכות לכתוב לכם את המדור מדי שבוע כל כך הרבה שנים ,על תכנית הרדיו שלי מדי שבת בבוקר כבר מעל 16 שנים. ויש עוד הרבה סיבות לשמוח אז אני בן אדם שתמיד מחפש סיבה לשמוח ויום הולדת זו סיבה לשמוח .וכל שנה אני מארגן לעצמי מסיבה ענקית .אני רוצה להעביר לכם מסר מאוד חשוב.

תלמדו לאהוב את עצמכם ,לפרגן לעצמכם ,גם כשקשה ונופלים לקום מיד על הרגליים ולהמשיך הלאה . כי כשתביטו מסביב תוכלו לראות שיש כאלה שהבעיות שלהם הרבה יותר גדולות משלכם. תנסו למרות הקושי לפעמים להיות שמחים ומאושרים. אז יום הולדת שמח לי וכמו שהשיר אומר: "שנזכה לשנה הבאה" אוהב אתכם איציק הליצן.

פינת המעשה הטוב:

השבוע אספר לכם על נועם שאבא שלו שחקן בתיאטרון ולנועם שגר בתל אביב חבר לכיתה שאינו יהודי ששמו אלייאס ומשפחתו נוצרייה .אותו ילד חולה כבר תקופה ארוכה ובאחד הביקורים אצלו נועם שמע את החבר מבקש משאלה שסנטה קלאוס יבוא לבקר אותו בחג המולד עם מתנות . נועם סיפר על כך לאביו שמיד נרתם למשימה והתחפש לסנתה קלאוס וחברי הכיתה הכינו מתנות.

ואכן לפני כשבוע בחג המולד הנוצרי הגיע אבא של נועם לביתו של אלייאס עם הרבה מתנות .ואחרי כמה ימים ביקר נועם את חברו שנהייה מאושר ושמח. עד היום הוא בטוח שסנטה קלאוס בא לבקר אותו. את הסיפור המדהים הזה שמעתי מאסנת מחנכת הכיתה שלהם. כל הכבוד על היוזמה.

פינת המכתבים :

שאלה: לאיציק הליצן שלום קוראים לי רחלי ואני בת 10 ולפני שבוע חבר מהכיתה הציע לי חברות . הוא נתן לי מעטפה עם מכתב יפה מלא לבבות וביקש להיות חבר שלי כי אני יפה ומאוד חכמה והוא אוהב אותי. הוא כבר הרבה זמן מנסה להתקרב אלי ואני פוחדת שהוא ירצה לתת לי נשיקות וחיבוקים ואני לא רוצה. למרות שיש לנו בכיתה כמה זוגות ואני מבולבלת ופוחדת לא להיות מקובלת בגלל זה .תציע לי מה לעשות ? אני אוהבת לקרוא את התשובות שאתה נותן לכולם.

תשובה : לרחלי החמודה אתחיל ואומר שלא צריך לעשות שום דבר בחיים מפחד ש... אני חושב שאת חייבת למצוא הזדמנות נכונה ולשבת ולדבר אתו כי הוא מחכה לתשובה . ובאותה שיחה להבהיר לו את החששות שלך ואת מה שאת מבקשת להימנע מנשיקות וחיבוקים. אם הוא באמת אוהב אותך הוא יסכים לכל "התנאים " שלך. נשיקות וחיבוקים מגיעים לבד כשמכירים טוב ובאמת אוהבים. אז קבלי אומץ ותדברי על הכל . אם התשובה לא מספיקה לך את תמיד מוזמנת לפנות ליועצת בית הספר לשיחה על הכל. בהצלחה.

ההמלצה השבועית:
השבוע אמליץ לכם על הספר "ארץ יצורי הפרא" שכתב מוריס סנדק בהוצאה מחודשת של כתר במלאות 50 שנה לספר.
בלילה בו לבש מקס את חליפתה זאב שלו והשתוללו עשה צרות ממין אחד ממין אחר-קראה לו אמא שלו "יצור-פרא!"ומקס אמר: "אני יאכל אותך!"
ואזהיאשלחה אותו לישון בלי שום ארוחת-ערב.בחדרו,מקס מפליג בדמיון ל"ארץי צורי הפרא", שם נתקל במפלצות גדולותו מפחידות, אולם מקס כובש אותם בעזרת מבט מפחיד אחד ובעקבות כך הוא מוכתר למלךהמקום. למרות זאת, מקס מרגיש בודד ומתגעגע לביתו. הוא חוזר לחדרו, שם הוא מוצא את ארוחת הערב שלו מחכה לו "עדיין חמה".

הבדיחה השבועית:

קמצן עולה לאוטובוס, כל הנסיעה הוא הולך הלוך חזור , הלוך חזור.
בשלב מסוים פונה אליו הנהג ומבקש ממנו לשלם עבור כרטיס.
הקמצן עונה :על מה לי לשלם, גם כך כל הנסיעה הלכתי!!!

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות