חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

תיכון עירוני ב’ ע”ש יצחק רבין מועמד לפרס החינוך הארצי

 

 

ועדת פרס החינוך המחוזית של משרד החינוך עדכנה השבוע את מינהל החינוך ואת תיכון עירוני ב' ע"ש יצחק רבין כי בית הספר העפיל לשלב הארצי והאחרון לפרס החינוך הארצי של משרד החינוך.

החלטה זו התקבלה לאחר ביקור של הוועדה בבית הספר. במהלך הביקור זכו חברי הוועדה ללמוד ולהכיר מקרוב את הפרויקטים והעשייה החינוכית המגוונת הנעשית בבית הספר. לאחר הביקור הוכרז כי בית הספר עלה לשלב המועמדות הארצית לפרס החינוך.

לפרס החינוך קריטריונים ברורים על פיהם נבחרים מועמדים. בתי הספר נבחנים על העשייה בתחומים הפדגוגיים, החינוכיים, הערכיים, החברתיים, על מתן מענה לסוגים שונים של אוכלוסיות, טיפוח צוות ההוראה וקשר עם ההורים.

מנהלת התיכון, ריקי נגרי, הסבירה והציגה לחברי הוועדה כי בבית הספר פועלים לפיתוח סביבות למידה מאתגרות, לטיפוח כלי חשיבה ולמידה, ליצירתיות ולמצוינות. בין הפרויקטים עליהם מועמד בית הספר לפרס החינוך ניתן למצוא את קבוצת הרובוטיקה, סמינר אומנויות "מאיר דרך", "לילה לבן" שכולו צבע, תכנית "יוצא מן הכלל" הנלמדת במסגרת לימודי תרבות ישראל בשכבת ט', תכנית המציינות המדעית השש שנתית, תכנית מצוינות בחינוך גופני ועוד. 

בשנת 2007 הזוכה היתה גם אולפנת מודיעין. האם גם השנה מודיעין תזכה?

בשנה האחרונה נוספה תכנית ייחודית להטמעת ערכים תוך שילוב הוראה בינתחומית. במקביל, תיכון עירוני ב' נותן מענה לצרכים השונים של התלמידים ומטפח ילדים בעלי צרכים מיוחדים וייחודיים. בית הספר נותן מקום נרחב ליוזמות ועשייה של תלמידים באמצעות מועצות שכבה, מועצת תלמידים, הכשרת מש"צים ועוד.  בית הספר הוא בית ספר קהילתי שעובד בשיתוף פעולה פורה עם ההורים. בבית הספר קיימת מסורת של ימים קהילתיים ותרומה לקהילה.

אחת הדוגמאות היא פרויקט "אימוץ עמותה" לאנשים בעלי צרכים מיוחדים בעיר. נציגי מועצת התלמידים פועלים בכדי לחשוף, בפני כל תלמידי בית הספר, את העמותה. בנוסף, פועלת המועצה לגיוס כספים לטובת פעילות משותפת עם העמותה. בית הספר מקפיד להעניק לתלמידים חוויות המזמנות בירור ערכי לעיצוב הזהות היהודית והישראלית באמצעות תוכניות הלימודים, תוכניות ייחודיות כמו בתי מדרש בנושאים שונים, סמינרים חברתיים במהלך הטיולים השנתיים, סמינרים של דו קיום בחברה הישראלית ומפגשים עם חברי כנסת ופעילים חברתיים.

בבית הספר קיבלו בהתרגשות רבה את הידיעה על המועמדות לפרס ומנהלת בית הספר ריקי נגרי ציינה שכל זה נעשה בזכות היוזמות והמקצועיות של צוות המורים, העבודה המשותפת עם התלמידים ועם ההורים ושיתוף הפעולה הפורה עם מנהל החינוך ומפקחת בית הספר.

ראש מינהל החינוך בתיה שוכן-אורבוך: "עליית המדרגה של קהילת בית הספר עירוני ב' בראשות המנהלת, ריקי נגרי, היא תוצאה של הבנה ויכולת ביצוע של שילוב בין כל הערכים אליהם מוביל בית הספר למרקם אחד עשיר ומגוון. ההכלה מתוך מענה לפרט, עשייה חברתית משותפת, פתיחות לקהילה החיצונית הסובבת את בית הספר, טיפוח המצויינות של כל פרט בתחומים רבים: ספורט, מדעים, טכנולוגיה, אומנות ומדעי הרוח. יישר כוח לכל העוסקים במלאכה ובהצלחה בשלב הארצי."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות