חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

חוקי או לא חוקי?

 

למרות הצהרת משרד התחבורה בפני שופטי בג"ץ כי לא תעשה יותר הבחנה בין סוגי חניות לנכים, עיריית מודיעין אינה ממהרת להסיר תמרורים העומדים בניגוד לקביעה זו

 

תושב העיר, עמנואל שלם, פנה לאחרונה בלעדית ל-MCITY בטענה שסביב קניון עזריאלי, ברחוב לב העיר ליד בנק הפועלים, וברחוב ערער ליד בנק לאומי, מוצבים תמרורים (מס’ 437) שהוראותיהם היא חנייה בלעדית לרכב של נכה.

ברם, מתחת לתמרור ישנה תוספת לכאורה לא חוקית: "לרכב גבוה עם מעלון אחורי בלבד".

תוספת זו, לטענת שלם, הינה בניגוד לנאמר בבג"ץ מס’ 8735/11 - ("עמותת נגישות ישראל נגד משרד התחבורה") שבמסגרתו נקבע כי זכויות החניה תהיינה זהות לכלל הנכים בלא הבחנה על פי סוג התו.

בעתירה הלינה העותרת (נגישות ישראל) על כך שהמשיבים (משרד התחבורה) החליטו להנפיק סוגים שונים של תג נכה לעניין חוק חנייה לנכה, התשנ"ד-1993. התגים השונים הקנו זכויות שונות לגבי חנייה.

בתגובתם, המשיבים הודו שאכן ניפקו בעבר סוגים שונים של תגים אשר הקנו זכויות שונות בכל הנוגע לחניית נכים. המשיבים הודיעו בתגובתם כי מעתה ואילך לא תוקנינה זכויות שונות לבעלי התגים השונים. במלים אחרות, מעתה זכויות החנייה תהיינה זהות בלא אבחנה על פי סוג התג. מכך עולה כי העתירה התייתרה.

עם זאת, המשיבים אישרו כי יש צורך להביא שינויים בחקיקה בכל הנוגע להסדרת הזכויות של נכים באשר לחנייה. פרקליטתם של המשיבים מסרה כי תזכיר של הצעת חוק בנושא יונח על שולחנה של ועדת השרים לענייני חקיקה, תוך שלושה חודשים.

עמנואל שלם, טוען כי הכרזתו של משרד התחבורה, שהוא גוף שלטוני, כי מעתה יחדל להבחין בין סוגי חניות לנכים, מחייבת את עיריית מודיעין להסיר את התוספת עם ההגבלה, שכן אין בסיס חוקי לאבחנה בין סוגי התווים.

זאת ועוד, מציין שלם, גם בחוק חניית לנכים משנת 1993 אין הבחנה בין סוגים שונים של תגים וככל הנראה מדובר בנוהג שהשתרש ללא עיגון בחוק.

בשלהי שנת 2013 קיבל שלם דוח חנייה מסוג זה מפקח של עיריית תל אביב. שלם מיהר להגיש ערעור ולהציג בפני העירייה את השתלשלות העניינים בעתירה של "נגישות ישראל". עיריית תל אביב על פי החלטת התובע המוסמך מטעמה, מיהרה לבטל את הדו"ח ולצרף התנצלות.

בעקבות כל זאת, פנה שלם בחודש ספטמבר האחרון לראש העיר חיים ביבס, וכתב בין היתר: "בענייננו, חלה פגיעה לא מידתית בניגוד לחוק ולהלכה, בזכויות החניה של הנכים בכניסות לקניון עזריאלי, שם קיימות התניות לא חוקיות באופן שמפלה ופוגע בציבור הנכים", ובהמשך דבריו מבקש שלם מראש העיר "להורות על הסרת השלטים הצהובים הבלתי חוקיים שפוגעים ומבזים את ההלכות שקבע בית המשפט".

למרות הזמן הרב שחלף, קיבל שלם רק בימים האחרונים, תגובה ראשונית מהעירייה במסגרתה מודיעה לו הממונה על פניות הציבור, דינה קרמונה, כי פנייתו לראש העיר הועברה לבדיקת הלשכה המשפטית של העירייה.

פנינו לדוברות העירייה ושאלנו: האם לנוכח הנסיבות והדיון בבג"ץ העירייה לא היתה אמורה לחדול מהאפליה והאבחנה בין הנכים?

מדוברות העירייה נמסר בתגובה כי: "בחניון הקניון ישנן 50 חניות המיועדות לכלי רכב בעלי תו נכה, מספר הגבוה בצורה ניכרת מהתקן הנדרש. מאחר ובעלי מוגבלויות הנזקקים לרכב עם מעלון אינם יכולים להיעזר בחניות הקניון מפאת גובה תקרת החניון הוסיפה העירייה עוד שש חניות לבעלי תו נכה מסביב לקניון כאשר מהן שלוש חניות המיועדות רק לכלי רכב עם מעלון, וזאת על מנת לאפשר לבעליהן גישה קלה כמה שיותר נוחה לקניון".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות