חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

”העסקים הקטנים חייבים להיות חלק מספר התקציב של מדינת ישראל”

 

כך אמר ח"כ שאול מופז בוועידת ישראל לעסקים קטנים ובינוניים, שבה השתתפו מכובדים רבים וכ-350 בעלי עסקים, בסוף השבוע האחרון באולמי הבריאה במודיעין.

 

בוועידת ישראל לעסקים קטנים ובינוניים, שנערכה בסוף השבוע האחרון באולמי הבריאה בישפרו סנטר (אזור המלאכה) במודיעין, השתתפו כ-350 בעלי עסקים קטנים ובינוניים וגם מכובדים כמו: דרור אטרי, יו"ר איגוד העסקים מודיעין והשפלה חבר נשיאות הארגונים העסקיים; צביקה אורן, נשיא התאחדות התעשיינים יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים; ח"כ שאול מופז, ממלא מקום ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר; ח"כ אראל מרגלית, יו"ר השדולה לעסקים קטנים ובינוניים בכנסת ורבים נוספים.

בוועידה נערכו ארבעה פנאלים שעסקו בנושאים חשובים לבעלי עסקים. הפאנל הראשון עסק בפתרונות אשראי ובכלים הפיננסיים העומדים לרשות העסק, והנחה אותו נעם בכר, מנכ"ל מינוף 1. ענת דריאל, מנהלת מרחב ירושלים בבנק לאומי, הודיעה כי קיימת קרן עם סכום של מיליארד שקל למען העסקים הקטנים, "וכל בעל עסק שעומד בתנאים יכול לקבל הלוואה של עד מיליון שקל. בנוסף, הוקם בבנק לאומי מרכז אשראי שתפקידו לקצר הליכים וביורוקרטיות". 

את הפאנל השני בנושא נשים פורצות דרך בעסקים הנחתה נגה קובץ׳, מנכ"ל חברת עיצוב אונליין. עו"ד יעלה מקליס, ראש עיריית יהוד מונסון, גילתה כי "הפריצה שלי היתה כשאמרתי לעצמי ללכת עם הבטן שלי ושאר הדברים יסתדרו כבר". פנינה רוזנבלום סיפרה כי החלה את דרכה העסקית לפני כ-20 שנה עם הלוואה בסך 20 אלף דולר. רוזנבלום: "בעסקים אין הבדל בין גברים לנשים, וכל אדם יכול להצליח. הדרך שלי לא היתה קלה במיוחד בשנתיים-שלוש הראשונות. צריך לא רק לצמצם הוצאות בעסק למינימום, אלא גם לראות בראייה קדימה, להישען כמה שפחות על הבנקים ולגדול לאט אבל בטוח. גם צריך לזכור שכעסק צריך להתחדש ולא להישאר במקום". 

טל מזור, יוזמת ומנהלת ארגון אמא שפע: "אני מנהלת ארבעה עסקים, כולל הבית, ולצערי, נשים רבות שיש להן עסק מתייחסות אליו כתחביב, וברגע שהבנתי והסכמתי להשקיע ולהתפתח, צריך לדאוג לעצמך לסביבה מעצימה לנשים".  

מיכל וולפמן, מומחית לשיווק ברשתות חברתיות: "היום, עם כל התפתחות האינטרנט, זה הופך אותנו לשותפים און ליין,ודווקא עסק קטן יכול לנצל כלים אלו ולהיראות במדיה אלו כגוף גדול ומצליח". עו״ד שי ארז: "האינטרנט דומה למערב הפרוע. כך למשל, יש הגבלות בנושא הפצת דואר זבל, ויכול להיות שאנשים יגישו נגדכם תביעות בגלל חוק הספאם. סכנה שנייה היא בנושא דיבה, כי כל אמירה שהיתה מתפרשת כחברית או מצחיקה הופכת לבעייתית מאוד. בנוסף, לפי החוק כל אתר חייב להיות נגיש גם לבעלי מוגבלויות, ולעסק קטן זה דורש הפעלת אנשי מקצוע ייחודיים ומעטים שיש בארץ". 

הפאנל הרביעי והאחרון עסק ברגולציה - ממשל ורשות מקומית, והנחה אותו מוטי שפירא, מנכ"ל לה"ב. ח״כ שאול מופז אמר: ״עשו בממשלה שורה של צעדים קשים מאוד, שלא לומר אכזריים, בשעה שיש קופה רזרבית של 13 מיליארד שקל, ולכן אני קורא מעל במה זו לראש הממשלה ולשר האוצר: "יש לכם מספיק תקציבים לסייע לעסקים הקטנים. העסקים הקטנים חייבים להיות חלק מספר התקציב של מדינת ישראל. החיים של בעלי העסקים הקטנים קשה מאוד, וזה מחייב גיבוי של שרי התמ"ת והאוצר".

אשר לוי הבעלים של סוכנות ביטוח במודיעין: "מאז הקמת הסוכנות שלי שילמתי לעירייה יותר

מ-200 אלף שקלים ארנונה, אבל לא היתה העדפה מתקנת מצד העירייה להשתתפות של עסקים קטנים במכרזים למוצרים ולשירותים שונים. התמונה הכללית היא שלרשות המקומית אין שום ידע או מקום לעסקים הקטנים במודיעין". עו״ד חגי אברהמי, חבר הנהלת איגוד העסקים מודיעין: "אחד הדברים שחסרים לעסקים קטנים הוא מידע על רגולציה, אשראי ונושאים רבים. האיגוד שלנו משתדל לתת מענה בתחום האשראי לעסקים הקטנים, ואילן בן סעדון בהחלט מהווה עידן חדש לשיתוף פעולה עם העירייה. עד כה נתקלנו בחומה בנושא העסקים הקטנים".

ליאור לוי, יו"ר האגף למפעלים קטנים ובינוניים בהתאחדות התעשיינים: "לדעתי, הרגולציה לא תורמת לתעשייה אלא עוסקת בהגבלות יותר מאשר בתמיכה". 

לסיום הפאנל, אמר מופז: ״ככל שתצרפו יותר עסקים לאיגוד העסקים ותבנו את הלובי שלכם בכנסת, כך ניתן יהיה לקדם את הנושאים הקשורים אליהם, במיוחד כשיש משאבים ומתפרנסים מהם מיליון וחצי אנשים".

בידיעה הבאה שתתפרסם בקרוב: מה הבשורה של הרבנות המקומית של מודיעין לבעלי העסקים בעיר?

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות