חיפוש

 

 
לדף הבית >>     תרבות ופנאי >>

לני רביץ בשבת תרבות

 

בשבת האחרונה היה באולם ”עינן” שבמודיעין מפגש של שלושה אנשים מעניינים ב”שבת תרבות”

 

ח"כ אילן גילאון הצהיר שהוא איש שמאל מובהק ואינו מתבייש בכך. הוא אומר שאין ימין ושמאל בכנסת אלא שיש כאלה ש"לוקחים" וכאלה ש"נותנים", והמצחיק הוא שהעניים נותנים לעשירים. כל המאבק שלו בכנסת הוא על כך שמי שיש לו פחות כרגע - יקבל יותר. אף שהוא גר בעוטף עזה הוא מעדיף להשקיע את התקציב בעוד מיטות בבתי חולים מאשר בכיפת ברזל.

לני רביץ  צילום: אלי גל

לדעתו, כל חברי הכנסת צריכים שמספרי הטלפונים שלהם יהיה מפורסמים לציבור וזמינים. "ח"כ שמספרו לא זמין - לא נחשב חבר כנסת בכלל בעיני". נכותו היא עניין של חוסר מזל משום שאיחר בשבועיים לקבל את החיסון. ולכן הוא פועל בנושא של נגישות לבעלי מוגבלויות. הכיף הגדול ביותר שלו הוא לפגוש בנכדיו, "אך יש בעיה- הנכדים  מגיעים תמיד עם ההורים". משפט שגרר צחוק רם מהקהל.

תת־אלוף במיל' עוזי עילם סיפר על סיפרו החדש "משולש קליפורניה", בין היתר סיפר על כך שצוות ישראלי פתר לאמריקנים בעיה גדולה מאד הקשורה ליירוט טילים. גם סיפר על חלקו בפיתוח טיל החץ, כולל הקשיים והכישלונות, ועל פיתוח הלווין הישראלי אופק. הוא קרא מכתב מרגש שקיבל מיצחק רבין כמה חודשים לפני שנרצח ובו כותב רבין על הערכתו הרבה לתרומתו של עילם ואנשיו לביטחון ישראל.

הוא סיפר על אירן והתגרענותה וכתב בספרו על שיתוף פעולה צבאי סודי עם מדינה באפריקה שהצנזורה אסרה לפרסם את שמה בספרו אבל הרשתה לכתוב שבירתה פרטוריה, משפט שזכה לצחוק רם מהקהל. בסיום הציעה דליה לעוזי עילם לשתות כוס מים לא "כבדים".

לני רביץ, קומיקאי וסטנדאפיסט הרואה את החיים בהומור. הפך את תחביבו למקצוע נוסף. הוא היה מורה לאנגלית ואף מפקח במשרד החינוך, כשהרצה הרצאות רציניות לקהל המורים שלו - הקהל לא הפסיק לצחוק. אז החליט לפרוש מעבודתו והחל להופיע כדי לבדר את הקהל ולהראות להם איך לצחוק על מצבים בחיים.

חשוב לו ללמד את האנשים להשיב לשאלה - מה נשמע? כך: "הכי טוב שיכול להיות ברגע זה, כי אין רגע אחר..." הוא סיפר על צינתור שעבר והחדרת סטנטים לעורקיו. בזמן הפעולה הוא הצחיק את הרופא המנתח עד כדי כך שהרופא הפסיק את עבודתו מרוב צחוק, ורק כשנרגע המשיך. המסר שלו הוא שגם ניתוח רציני צריך לקחת בהומור וכך גם תעבור אותו בהצלחה.

הנחתה את המפגש דליה נוימן שהקשיבה בעניין רב, שאלה שאלות קצרות ואיפשרה למרואינים המעניינים להשיב ולהתבטא בחופשיות, וללא הפרעה. מקהלת תו התפר בניצוח יעל גרמן הנעימה בכמה משיריה בין הראיונות. מצורפת תמונה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות