חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

חמישה חודשים לא הספיקו

 

לפני חמישה חודשים התרענו על תמרור חסר בכיכר שבצומת הרחובות אבני החושן-יהלום-מגדל המנורה, מצב שמסכן ומבלבל את הנהגים שלא מבינים למי יש זכות קדימה. למרות הסכנה העירייה לא מצאה לנכון להתקין את התמרור שעשוי למנוע תאונות

 

אחד המצבים המסוכנים ביותר בכביש הוא כאשר לנהגים לא ברור למי יש זכות קדימה. מצב כזה מתקיים בכיכר שבצומת הרחובות אבני החושן- יהלום- מגדל המנורה בשכונת אבני חן בעיר. העירייה האחראית על נושא התמרורים בעיר הציבה, משום מה, רק שלושה תמרורי "תן זכות קדימה לתנועה החוצה את דרכך במעגל התנועה" (תמרור מס’ 303), כך נוצר מצב שנהגים הנוסעים ברחוב אבני החושן לכיוון הכיכר בשני הכיוונים ונהגים הבאים מרחוב מגדל המנורה אל הכיכר נותנים זכות קדימה למי שנוסע בכיכר עצמה, אך משום מה בצלע הרביעית של הכיכר - לעולים מרחוב יהלום לכיוון הכיכר אין תמרור כזה - דבר הגורם לנהגים להתבלבל ולא להבין למי בדיוק יש זכות קדימה.

תושב העיר, שמואל רוזנבאום, שפנה אלינו בנושא לפני כחמישה חודשים טען בצדק: "בכיכר בצומת הרחובות מגדל המנורה-יהלום-אבני החושן, מצויים תמרורי סימון המצביעים על כך שלמי שנמצא בתנועה מעגלית בתוך הכיכר יש זכות קדימה על פני הבאים מימין, רק בשלושה כיוונים. לעולים לכיוון הכיכר ברחוב יהלום אין את התמרור הנ"ל ולא פעם קורות כמעט תאונות במקום כאשר מכוניות לא נותנות זכות קדימה לתנועה בכיכר".

במצב העכשווי בו חסר התמרור, למעשה על פי החוק, לנהגים המגיעים ממעלה רחוב יהלום יש זכות קדימה על פני הנהגים המצויים בתנועה סיבובית בתוך הכיכר מכיוון שבהיעדר תמרור זכות הקדימה ניתנת למי שבא מימין. ברם, לא לכך התכוון המחוקק והתוצאה, כאמור, בלבול ומצבי כמעט תאונות רבים.

עוד טען רוזנבאום, כי הוא כבר דיווח על כך 3-4 פעמים למוקד 106, ללא תוצאות. אנחנו, כאמור, פנינו גם כן לפני חמישה חודשים באמצעות דובר העירייה, שכתב לנו אז בתגובה: "העירייה תתקין תמרור בכיכר".

ברם, עד כה הנושא לא טופל למרות שמדובר בבעיה שניתנת לפתרון תוך מאמץ אפסי. ראוי היה שאנשי המוקד ומהנדסת התנועה האחראית לנושא ייתנו בעתיד "זכות קדימה" לטיפול בתמרורים מסוג זה המהווים סכנה ממשית לנהגים ומפגע תחבורתי ברור.  

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות