חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

”השרות הצבאי גורם לבנות לנזק אמוני, ערכי גדול מאוד”

 

זעם ותדהמה בקרב הורי בנות האולפנה לאחר שמנהל בית הספר הרב אשר כורסיה הפיץ מכתב התנגדות לגיוס בנות לצה"ל. העירייה: "העניין ייבדק ויטופל במלוא חומרת הדין"

 

אולפנת אורות לבנות במודיעין כמרקחה. הורי התלמידות זועמים על כך שהרב אשר כורסיה העומד בראש האולפנה הפיץ לכלל ההורים מכתב של רב העיר צפת שמואל אליהו בגין התנגדות לגיוס בנות לצה"ל.

במכתב שהופץ פונה הרב אליהו אישית לרב כורסיה וכותב בין היתר: "במסגרת הגורמים הפועלים בשטח, יש עמותות שמעודדות בנות ללכת לשרות צבאי בצ.ה.ל. השרות הצבאי מפגיש את הבנות עם מצבים שאינם ראויים שפוגעים בבת אמונית רגשית, ולצערנו לעיתים גם פיזית. השרות הצבאי אינו ראוי לבת ישראל. אנו מבקשים לחזק ולעודד את הבנות לחפש מקומות שרות איכותיים שיש בהן שמירה בסיסית על קדושת הבת, אווירה רוחנית תורנית מתאימה שתהווה המשך ישיר לחינוך, אותו אנו מקנים לבת במסגרות החינוך השונות בחמ"ד".

ובהמשך מוסיף הרב: "משיחותינו עם ראשי מוסדות, בנות ששרתו בצבא והתחרטו על כך, הורים לבנות ששרתו. כולם כאחד ציינו בפנינו את הקושי הגדול של שרות בת דתייה במסגרת מעורבת, חילונית, המשרה אווירת קלות דעת וערבוב בין המינים. אנו באים להדגיש את האיסור הגמור של הליכת בנות לצבא, השרות הצבאי גורם לבנות לנזק אמוני, ערכי גדול מאוד".

ההורים שקיבלו את המכתב זועמים. הם הגדירו את המצב כ"פגיעה בוטה בכבודן של בנות דתיות המשרתות בצבא בהן בנות מודיעין". הורים שהתבטאו בנושא אמרו דברים חריפים נגד הגישה של הרב כורסיה שאמור לייצג את ערכי תנועת "בני עקיבא" ולא גישה מתחרדת, כדבריהם.

אחד ההורים אתו שוחחנו אמר לנו כי לא ברור לרבים מדוע הרב כורסיה מפיץ מכתב של רבה של צפת הידוע בקיצוניותו כשבין היתר בעבר הוא אסר על פעילות מעורבת של בנים ובנות בתנועת בני עקיבא ואף הכריז כי הוא מתנגד להשכרת דירות לערבים. "זה לא החינוך לו פיללנו. הבנות שלנו באות מבתים ציוניים-לאומיים בהם נהוג להתגייס ולשרת את המדינה. לאיים על הבנות ולהפיץ מידע מסוג זה אינו מעשה נכון ואינו ראוי". 

אם לתלמידה שמסיימת השנה את לימודיה באולפנה אמרה לנו כי ההתערבות של הרב כורסיה בוטה ואינה במקומה. היא פוגעת בבנות רבות שהחליטו כן לשרת בצבא ופוגעת גם בבוגרות בית הספר שכבר התגייסו בעבר. "כל אחת צריכה לשרת על פי מצפונה ועל פי הדרך שהיא מאמינה שהיא יכולה לתרום הכי הרבה לעם ולמדינה", הוסיפה האם.

מכתב רב תפוצה שכתבה האם מרים שפיר שהועבר אלינו על ידי גורם בכיר בעירייה מלמד על כאבם של ההורים שפנו בין היתר למנכ"ל בני עקיבא, לראש העיר חיים ביבס ולמספר חברי מועצת העיר. בין היתר נאמר בו: "נדהמתי והצטערתי עד מאוד על קבלת מכתב שהופץ היום במייל על ידי הרב אשר, לכלל הורי האולפנה. הפצת מכתב זה מהווה זלזול חמור בנו ההורים והתעלמות בוטה מדעותינו ומהדברים שסוכם עליהם.

"בנות מודיעין הדתיות, גם מתגייסות ולא ניתן להתעלם מכך. על פי הנתונים הידועים היום כ 1800  בנות דתיות מתגייסות לצה"ל והמספרים עולים משנה לשנה. הפצת פסק דין של רב מסוים מכובד ככל שיהיה, אינה יכולה להכריע בסוגיה כזו מורכבת, בייחוד שסוגיה זו מצויה ככלל בדיון ציבורי רחב בתקופה האחרונה .

"הפצת מכתב שכזה פוגעת במשפחות בהן קיימות כבר בנות המשרתות בצבא או שחושבות על כך ובהן גם בוגרות האולפנה. מה אמורות לחשוב אותן בנות שבחרו ללכת לצבא - שהן פוגעות בעצמן רגשית ואמונית"?

בהמשך המכתב מבקשת שפיר ממרכז ישיבות בני עקיבא לגנות את המעשה ולהפיץ לאלתר מכתב להורים. בנוסף פונה שפיר לביבס ומבקשת להפיץ הודעה המשבחת את הבנות הדתיות ומכבדת כל בחירה באשר היא בין אם הן מתגייסות לצבא ובין משרתות בשרות הלאומי.

עוד כותבת שפיר: "הורים רבים מזועזעים מהמכתב שהופץ היום. מדובר במשפחות משרתים בצה"ל ומוצאים במכתב זה עלבון משמעותי שבנוסף מערער את האמון הניתן על ידם למוסד החינוכי בו מתחנכות בנותיהם במודיעין".

בעקבות הדברים פנינו הבוקר (יום ד’) לדוברות העירייה ושאלנו:

1. האם הרב כורסיה רשאי על פי ההנחיות של מינהל החינוך לעסוק בהפצת מידע מסוג זה או שמדובר בחריגה חמורה מסמכותו?

2. מכתבו של הרב אליהו מופנה אישית לרב כורסיה - האם הרב כורסיה הזמין את המכתב?

3. מהי עמדתם של ראש העיר ומנהלת מינהל החינוך בנושא?

4. האם העירייה מתכוונת להתערב בנושא ולבקש מהרב כורסיה למשוך את המכתב ולהפיץ מכתב הבהרה תחתיו?

מדוברות העירייה נמסר בתגובה כי: "מודיעין, מכבים-רעות חרתה על דגלה את ערכי ההתנדבות והגיוס לצבא ולמדינה ומעודדים את כל בני ובנות הנוער לשרות משמעותי. ערכים אלה באים לידי ביטוי כאשר העיר מובילה בשנים האחרונות את מדד המתגייסים לצה״ל בכלל ובגיוס משמעותי בפרט. כל זאת הן בקרב הבנים והן בקרב הבנות. העירייה אף מכבדת בנות או בנים שמסיבות אישיות מבצעים שרות משמעותי במסגרות השונות של השרות הלאומי. העירייה רואה בחומרה רבה כל התבטאות ומהלך הנוגד הלך רוח זה. העניין ייבדק ויטופל במלוא חומרת הדין".

הבהרה של הרב אשר כורסיה:

 "בטעות מכתבו של הרב אליהו שמואל - הרב הראשי לצפת נשלח במייל לתפוצה רחבה. המכתב נועד לדיון פנימי בתוך הפורום החינוכי של האולפנה. אחרי שהמכתב נשלח בטעות לתפוצה הכללית במקום המשפחתית הפנימית, אני מבקש להבהיר בקצרה את מדיניות האולפנה בנושא. כעיקרון - האולפנה פועלת לפי מדיניות מינהל החינוך הדתי - בראשות הרב ד"ר אברהם ליפשיץ ובקו החינוכי של מרכז ישיבות בנ"ע בראשות הרב חיים דרוקמן שליט"א. אנו מעודדים ומחנכים את הבנות לשרות לאומי משמעותי ואכן רוב הבוגרות עושות שרות לאומי משמעותי. בממוצע כ-15% מבוגרותינו הולכות לשרות צבאי וגם שם עושות קידוש ה’ גדול. בוגרותינו ההולכות לשרות צבאי הם בנותינו לכל דבר. אנו שומרים איתם על קשר ככל שניתן. שולחים מסרונים של ברכות, מזמינים לאירועי האולפנה ולכנסי בוגרות הנערכים מעת לעת. כולם בנותינו, בוגרותינו, תלמידותינו - גם אלה שבחרו לשרת את המדינה בשירות צבאי. מרכז ישיבות בנ"ע הקים ועדה להתמודדות עם הסוגיה של שירות לאומי מול שרות צבאי אותה מלווה הרב דרוקמן שליט"א והרב יהודה פליקס וחברים בה ראשי אולפנות בנ"ע. יהי רצון שחפץ ה’ בידינו יצלח ונמשיך להאיר את העולם באורות של אהבה ואמונה ויהיה שם ה’ מתאהב על ידינו תמיד. מוקירכם הרב אשר כורסי’ה"

 

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות