חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

דברים מהלב : קר ובלי חשמל

 

שלום ילדים סוף שבוע קשה עבר על חלק ממדינת ישראל עם הסופה הקשה של חורף קשה גשום ומאוד קר אמנם כאן במרכז הארץ לא ירד שלג אבל הקור הורגש היטב . משפחות רבות ישבו בבתים ללא חשמל שזה אומר ללא חימום ללא טלוויזיה אינטרנט ובכלל לשבת בחושך ובקור זה מאוד קשה ולא נעים .

 

יש לי חברים שגרים ליד ירושלים ובשיחות טלפון בניינו הם סיפרו לי שהם מנסים להעביר את הזמן בכל מני משחקים שיש בבית שלא צורכים חשמל . ופתאום הם גילו מחדש את משחקי הקופסא ,משחקים עם קלפים טאקי מתכרבלים בתוך השמיכות כדי לשמור על חום הגוף מהקור הנורא. ובכך להעביר את הזמן בצורה הכי טובה עד שהחשמל יחזור וצירי התנועה יפתחו מחדש.

זה מאוד קשה וכמוהם יש אלפי משפחות שמעבירים את סוף השבוע הקר והגשום בצורה כזו. אבל אנחנו כאן במרכז הארץ חייבים לשמור טוב על עצמנו מהקור ולא להיות גיבורים כשההורים מבקשים ללבוש סוודר או מעיל וכובע על הראש. השמירה על חום הגוף מאפשרת לנו לעבור את החורף הזה כמו שצריך ללא התקררות מיותרת גם אני מקפיד להתלבש בהתאם ללא בושה וכך אשתדל לעבור את החורף הזה בשלום.

גם אתם ילדים תשמרו על עצמיכם כשאתם יוצאים מהבית לכל פעילות שהי לבושים בהתאם עם כל דבר שיכול לשמור עלינו מהקור . גם התזונה מאוד חשובה בתקופה זו וחשוב לשתות דברים חמים כמו שוקו, מרק ירקות, תה חם, לאכול אוכל בריא כמו גבינות ירקות ופחות ממתקים.

בימים קרים אלה שמושיבים אותנו בבית הרבה שעות, אפשר לוותר קצת על הטלוויזיה, והמחשב, לקרוא ספרים, ולנצל את הזמן המשותף עם ההורים. להוציא משחקים ישנים כמו מונופול, לשבת יחד כל המשפחה ולשחק. בשבת האחרונה נזכרתי שיש לי רכבת חשמלית שקניתי לפני 20  שנים והיא נמצאת בארון ישבתי עם ילדי הגדולים הרכבנו את הרכבת ביחד והעברנו שעתיים של כייף משותף .אז שיהיה חורף חם ונעים לכולם מאיציק הליצן.

פינת המעשה הטוב:

השבוע אספר לכם על משפחת אלעזר שיש להם זוג קשישים בבניין שבו הם גרים .לפני שבוע בשעות הערב כשהייה קר וגשום הייתה הפסקת חשמל. קרוב לארבע שעות. אורייה ומתן ילדי המשפחה הבוגרים הציעו להורים כשראו אחרי חצי שעה שהחשמל לא חזר ללכת לשבת עם הקשישים .שלא יפלו ויקרה להם משהו לא טוב. ההורים מאוד שמחו על ההצעה, ובאמת לקחו איתם פנסים ונרות, ושמיכות וירדו אל השכנים הקשישים. וישבו איתם עד חזרת החשמל. מאוד התרגשתי כשהם סיפרו לי את המעשה. וזה בהחלט מעשה טוב. 

פינת המכתבים :

שאלה: לאיציק הליצן שלום קוראים לי מיטל ואני בת 14 חזרתי עכשיו מהבית של חברה שלי שנולדה ברוסיה וראיתי את אבא שלה מביא הבייתה עץ אשוח של הנוצרים. כמו שרואים בסרטים והרבה קישוטים. אני מאוד הזדעזעתי שכאן שמים עץ אשוח. אני יהודייה וגם הם יהודים אני לא מבינה למה הם עושים את זה .כשסיפרתי לאבא שלי הוא אמר לי לא ללכת אליהם הבייתה כי הם לא יהודים ולא שומרים על כשרות כמונו . אני מאוד מבולבלת מקווה שתענה לי מהר.

תשובה : למיטל החמודה בשבוע הבא חוגג העולם הנוצרי את חג המולד .ואחד הסמלים של החג הזה הוא עץ האשוח המקושט והמאיר עם מנורות צבעוניות. גם לי יש חברים שהגיעו לארץ ממקומות שונים בעולם ואימצו את הצבעוניות של חג המולד כפי שהוא נחוג בעולם. כי ההכנות נמשכות כמה שבועות ויש שווקים מרהיבים בתקופה זו של השנה כמעט בכל עיר בעולם.

אז היהודים שחיו ברוסיה זה מה שהם ראו וידעו מהשכנים ובמקומות רבים חיקו את הנוצרים שלא יפגעו מאנטישמיות. אני לא חושב שאת צריכה לשלול חברות בגלל אמונה של מישהו . לי יש חברים ערבים ונוצרים ודרוזים והחברות שלנו לא נמדדת במה כל אחד מאמין.

ההמלצה השבועית:

השבוע אמליץ לכם על הספר " לִילָה מטפסת למעלה" שכתבה נועה בקר עם איורים של שירה קורח בהוצאת הקיבוץ המאוחד.
לִילָה אוהבת מאוד את דוּמא החתול וגם אוהבת מאוד לטפס.
כשדומא עולה על הגג ומפחד לרדת, לילה לא מהססת לעלות ולהציל אותו.
אבל איך הם ירדו? לִילָה היא ילדה קטנה, חמודה וטפסנית. שעדיין אין לה פחד ממקומות גבוהים. לילה אוהבת מאוד לטפס. היא מטפסת על כל דבר שניתן לעמוד עליו, וככל שהיא עולה יותר גבוה כך היא מרגישה שהצליחה. לילה אוהבת גם לספור, וההצלחה במניה קדימה ואחורה נותנת לה הרגשה שהיא מתחברת טוב יותר לעולם שסביבה. מומלץ בחום איציק הליצן.

הבדיחה השבועית:
המורות בבית הספר רוצות ש...
נקום בבוקר כמו תרנגולים. נסחוב תיקים כמו חמורים.
נהיה חרוצים כמו נמלים. נעתיק מהלוח כמו קופים.
נהיה בשקט כמו דגים.
ואז הן מתלוננות שאנחנו מתנהגים כמו חיות.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות