חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

חודש המאבק למלחמה בסמים ובאלכוהול

 

בעיריית מודיעין, מכבים-רעות מציינים מזה שנים את שבוע המאבק למלחמה בסמים ובאלכוהול בחודש גדוש בפעילויות עירוניות לתלמידי בתי העל יסודיים בעיר.

 

התוכנית אותה מפיקה הרשות העירונית למניעת סמים ואלכוהול בראשות ליאת אביזמר והאגף לשירותים חברתיים מקיימת פעילויות שונות, כאשר כל שכבת גיל זוכה לפעילות המותאמת ספציפית לה ולמאפיינים המתאימים לבני נוער בגילאים אלה.

למשל, תלמידי כיתה ז יצפו בהצגה "תעשה לי בלייק". ההצגה מספרת על נער, אשר חלק נכבד מחייו מתנהל ברשת, אך לפתע הוא הופך להיות קורבן להסתה ולהתנכלות. באמצעות הצגה זו מקבלים הילדים כלים כיצד ניתן להיזהר מהסכנות ברשת ולהתמודד עמן.

תלמידי כיתה ח' יצפו במופע "משקה משקר" העוסק בתופעת שתיית אלכוהול בקרב בני נוער.

לתלמידי כיתות י' נערך יום שיא הכולל השתתפות בהרצאה "בראש אחר", הרצאה העוסקת במניעת התנהגויות סיכון בקרב בני נוער, דרך קטעי וידאו המסביר לתלמידים על הלחצים החברתיים שעומדים בפני התלמידים בגיל ההתבגרות ועוסק בשאלה מיהו מנהיג. בנוסף התלמידים צפו בהצגה: "אני כריסטינה אפ", על ילדה בגיל 12 שהידרדרה מעישון סמים קלים להתמכרות לסמים קשים.

תלמידי כיתות ט' השתתפו במופע האינטראקטיבי "מכורים לחיים" המפעיל את כל החושים בנושא סמים: צפייה בסרט תלת מימד המציג את השפעת הסמים על המוח. שהייה בחדר חשוך המדמה שימוש בכדור אקסטזי במסיבת ריקודים. לבסוף משתתפים התלמידים בשאלון אינטראקטיבי בנושא עמדות בנוגע לשימוש בסמים וידע.

תלמידי כיתות י"ב צפו במיזם, "סינמה דרייב", חוויית התלת-מימד  המספרת את סיפורם של שלושה בני נוער נורמטיביים היוצאים למסיבה ושותים אלכוהול. הסרט עוסק בהשפעה ובתהליכים שהגוף והמערכת העצבית עוברים. הסרט עוסק בלחץ החברתי ומקנה המלצות לנהגים הצעירים איך לפעול בצורה אחראית במקרה והם תחת השפעת אלכוהול.

במיזם נהנו הילדים מחוויות שונות העובדים על החושים: חוויית התנועה - נהג מקצועי לוקח את הצופים לסיור במצבי נהיגה מסוכנים ומנחה אותם כיצד לנהוג במצבים אלו ואיך להימנע מהם. פרק העוסק ברכיבה על אופנוע, שמירת מרחק ומהירות.

חוויית החושך והדמיון - בחושך מוחלט ותוך כדי האזנה לפס קול היקפי הצופים יהיו עדים לתחרות נהיגה בין בני נוער. הפרק עוסק בנהיגה ללא רישיון, בלחץ חברתי, במהירות וביכולתן של הבנות להשפיע לחיוב על הנהגים הצעירים.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק לשירותים חברתיים, אילן בן סעדון: "אמנם העיר נמצאת במקום טוב מאוד בעקבות הפעילות הענפה יש תמיד יש מקום לשיפור במלחמה נגד תופעות השתייה והאלימות המתלווה אליה. גיל ההתבגרות הוא גיל שבו מורדים במוסכמות, בהורים, בחברה ורוצים להיות כמו כולם ויש חשיבות להסביר להם לגבי הצבת גבולות וסמכות.

אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה שנעשית רק מתוך כוונה לעזור לבני הנוער. אילולא שיתוף הפעולה והעבודה המשותפת לא היינו מצליחים בשאיפה שלנו לצמצם את החשיפה למוצרים המסוכנים ותופעות הלוואי הנלוות אליהם כגון אלימות. יש לנו נוער מצוין ונעשה הכל על מנת לשמור עליו."

מנהלת הרשות העירונית למניעת סמים ואלכוהול, ליאת אביזמר: "כמדי שנה בחודש המאבק בסמים ובאלכוהול אנו מקיימים מגוון של פעילויות לכל הגילאים, על מנת לעלות את המודעות בנושא בקרב בני הנוער ולתת כלים לילדינו. חודש זה מרוכז ומהווה ימי שיא, כאשר לאורך השנה ישנן פעילויות בבתי הספר ובכיתות בשיתוף עם הרשות העירונית למניעת סמים ואלכוהול בעיר. אני רוצה להודות לרכזת מניעה והסברה ברשות

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות