חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

אימל’ה, הילד לא אוכל

 

לא פעם הורים מדווחים על אחד מהילדים שלא אוכל לעומת אחד האחים שאוכל בלי הפסקה. שרון דוידוביץ עם 12 טיפים להרגלי אכילה משפחתיים נבונים

 

על מנת שילדנו יאכלו באיכות ובכמות המותאמת להם, עלינו כהורים להפנים כלל ברזל: ההורה אחראי על איכות המזון ולא על הכמות הנאכלת.

כמו כן, ההורה אחראי על סביבת האכילה (נעימות ורוגע) היגיינה וניקיון, כלי אוכל מותאמים לגיל הילד, שעות הארוחה ומיקום הארוחה.

הילד לא סיים את כל הצלחת עם קציצה, אורז וגזר גמדי? אין בעיה. מי הגדיר שהכמות שהוגשה מתאימה לו? רק הילד עצמו קובע כמה מזון הוא מכניס לגופו. לא מומלץ להיגרר למשחקי כוח סביב כמות האוכל הנאכלת.

הילד אוכל 3 בורקסים וזה נראה לכם יותר מדי? הקפידו לא להכניס מזונות המזיקים לבריאות הביתה בתדירות גבוהה. המזון מוגש על השולחן? אין להתווכח עם הילד על הכמות.

שימו דגש על התנהגות האכילה, אכילה איטית, לעיסה של המזון, מגוון הטעמים והמרקמים בארוחה. כמו כן, התאימו את טמפרטורת המזון לילדים.

טיפים להרגלי אכילה משפחתיים נבונים כאשר הבסיס לכללים הינה הדוגמא האישית של ההורים.

אוכלים רק בשולחן האוכל. אין להסתובב בבית עם כל סוג של מזון.

קבעו לפחות ארוחה משפחתית אחת ביום. בארוחה זו ישתתפו לפחות מבוגר אחד וילד אחד. אם אחד ההורים בעבודה, יישב המבוגר הנוכח לאכול עם הילדים .

מקומות קבועים סביב שולחן האוכל. על מנת למנוע התחלה של ארוחה בבכי ומריבות בין האחים . דרך זו תבטיח תחילת ארוחה ברוגע וכן ביטחון בקרב הילדים. ילד הזקוק לכיסא גבוה יישב בכיסא מותאם ולא על ברכיי ההורים.

כל אחד אוכל מהצלחת שלו.

לא לאכול כאשר הטלויזיה פועלת.

קביעת שעות לארוחות. אין לשנות את השעה של ארוחת הערב לפי תוכניות טלויזיה או חוגים. ניתן לקבוע סימן משפחתי לתחילת הארוחה כמו למשל צלצול בפעמון, השמעת שיר בטייפ ועוד.

משך ארוחה בין 20-30 דק’. לא מומלץ לקום, לענות לשיחות פלאפון או לגשת לעיסוקים בתוך פרק הזמן הנ"ל. משך הזמן הנ"ל מאפשר לאוכלים באיטיות מספיק זמן על מנת לסיים לאכול ולשאר הסועדים לשוחח ולשתף את בני המשפחה ביום הלימודיםעבודה שלהם.

לא מומלץ להשתמש במשחקים כמו "אווירון" על מנת שהילד יאכל.

ניתן לקבוע תפריט משפחתי שבועי. שתפו את הילדים בקביעת התפריט. התפריט חוסך זמן וכסף.

שתפו את הילדים בהכנת הארוח. ילדים מגיל צעיר ביותר מסוגלים לערוך שולחן, להוציא ירקות מהמקרר ועוד. זאת כמובן בפיקוח מבוגר והקפדה על כללי בטיחות זהירות.

שלבו ירקות בכל ארוחה. כבדו כל ילד בירק. אין לומר "דני לא אוהב ירקות" מומלץ להניח לכל ילד בצלחת ירק אחד, אפילו בכמות קטנה, על מנת שיכיר את הירק, ייגע בו, יריח אותו ויטעם.

אוכל הוא לא פרס. הילדים לא מתנהגים יפה בבנק? הבטיחו להם מדבקות, משחק אם יתנהגו יפה אך אל תבטיחו גלידה או ממתק.


שרון דוידוביץ, דיאטנית קלינית מוסמכת.
בעלת קליניקה פרטית להרזיה במודיעין ובירושלים.
דואר אלקטרוני. נייד: 054-2121072 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות