חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

נציב ”ליונס” ישראל מרצה על סייבר בפאב אוסליבאן במודיעין

 

יום רביעי תשע ושלושים בערב. מועדון אוסליבאן במודיעין מלא בצעירים היושבים בכל פינות הפאב. בקומה השנייה ממתינה קבוצת "בירטק" לרמי אפרתי, ראש אגף, אחראי על המגזר האזרחי במטה הסייבר הלאומי שבמשרד ראש הממשלה, שהוזמן להרצות על עבודת מטה הסייבר בישראל ואפשרויות השתלבותם בו.

 

רמי אפרתי, המשמש גם כנציב ארצי של ארגון ה"ליונס" בישראל, הדגיש בפתח דבריו את חשיבות הפעילות ההתנדבותית ואת תרומת ארגון ה"ליונס" לחברה בישראל.

במעבר לנושא הסייבר ציין אפרתי, כי כבר לפני כעשר שנים זיהתה מדינת ישראל את איום הסייבר על התשתיות הלאומיות ומינתה אחראי לתחום. ב-2011 החליטה הממשלה על הקמת  מטה סייבר אזרחי בכפיפות לראש הממשלה, שיעסוק במגזר האזרחי, לאחר שהתברר שהמגזרים הביטחוניים והעסקים הגדולים כבר פועלים בתחום.  "המטרה שהציב ראש הממשלה היא להפוך את ישראל לאחת מחמש המדינות המובילות בעולם בתחום הסייבר"  אומר אפרתי.

רמי אפרתי בהרצאה. צילום: ימי טרסי

לוחמת סייבר אזרחי משמעותה הגנה מפני תקיפות ממוחשבות אלימות על תשתיות בסיסיות בחיי היום יום. "הסייבר הוא בבחינת סוס טרוייאני מתוחכם שנכנס מתחת למסך האנטי וירוס של המחשב והופך להיות מערכת תקיפה" אומר אפרתי ומוסיף, "הסוסים הטרוייאניים נכנסים למחשבים ומחכים ליום פקודה לבצוע תקיפה, הפגיעה עלולה להגיע לבנקים, לתחנות כוח לתשתיות תחבורה ועוד".

"כלי מרכזי בהתמודדות הוא תקציב" מפרט רמי. כל משרדי הממשלה הרלוונטיים החל מהמדען הראשי ועד משרד הכלכלה משתפים פעולה והקציבו לכך סכום של שמונים מליון דולר שמטרתו לייצר חברות סטארט- אפ שיעברו ב"מסלול מהיר" של אישורים כדי להתחיל לפעול. אלה שימצאו ראויים יוכלו להתחיל לעבוד תוך זמן קצר, כשהם מקבלים סיוע מהמדינה. כיום פועלות בארץ כ-200 חברות בעשרים נושאים שונים הקשורים לסייבר.

"יש ביזנס גדול בתחום והמדינה נותנת לכך סיוע" הוא אומר ומעודד אותם להצטרף לסייבר. "הבעיה היא חוסר באנשי סייבר והפתרון הוא עידוד אוניברסיטאות ללמד סייבר בתחומן. אוניברסיטת בן-גוריון היא הראשונה שפתחה בלימודי סייבר לתאר שני" משתף אפרתי. משרד החינוך פיתח תכניות לאומיות ללימודי סייבר בבתי הספר התיכוניים. תכנית "מגשימים" שמופעלת בפריפריה, מאתרת תלמידים מתאימים ומכשירה אותם ללימודי סייבר החל מגיל 16  תוך שהיא מעמידה לרשותם מורים טובים , מחשבים אישיים ותורמת להכשרתם כאנשי סייבר בעתיד.

המדינה פועלת במספר ערוצים כדי ליצור אתוס שיהווה בסיס להנבטת חברות ישראליות שעיסוקן בסייבר וזאת ע"י השקעה בתעשייה, באקדמיה, בפיתוח ההון אנושי, בקיום כנסים ותערוכות ובהבאת חברות רב לאומיות ועידודן לפתוח בארץ מרכזי מחקר ופיתוח בתחום. ג’נרל אלקטריק, הייתה החברה הראשונה שפתחה בארץ מרכז של מחקר ופיתוח הסייבר. בינואר הקרוב, תתקיים בארץ תערוכת הסייבר הבינלאומית הראשונה ,שייטלו בה חלק חברות מובילות בעולם.

 "כל מי שמתחבט לאן ללכת ומתאים לכך - שילך לסייבר "הוא מפנה קריאתו אליהם. "המדינה בתחום הסייבר חושבת ביזנס" הוא מצהיר ואומר: "אם למישהו יש רעיון או רוצה להיכנס לנושא - זה הזמן הנכון להיכנס". משה פורת, יזם ומוביל קבוצת ה"בירטק" ,קבוצת יזמות על הבר, מציג את פרופיל ההון האנושי במודיעין במטרה לשכנעו להשקיע ולעודד פיתוח סייבר במודיעין . "באר שבע, מיצבה עצמה כבירת הסייבר בישראל בעידוד ודחיפה של  ראש העיר דנילוביץ ". עונה לו אפרתי.

לסיום, הזמין אפרתי את נשיא מועדון "ליונס" מודיעין, מר דב עפרון, לספר על פעילות ליונס במודיעין ובחבל מודיעין. "הסיפוק הוא בנתינה" פותח דב את דבריו. אנשי ליונס מודיעין מתנדבים בתחומים רבים: החל מחלוקת דברי מאפה למוצבי צה"ל באזור ועד לעזרה לאנשים עם מוגבלויות, לניצולי שואה , לכבדי ראיה ועוד.  "יש מגוון שלם של תענוגות - כל תורם נתרם " הוא מסכם.

תמה ההרצאה המאלפת וקבוצת ה"בירטק" ממתינה כבר למרצה הבא שמזמן להם, משה פורת.

כתבה: חיה כץ, מתנדבת ב"ליונס" מודיעין וחברה בקבוצת :"פעילי תקשורת".

צילום: ימי טרסי, משנה לנשיא מועדון ליונס מודיעין  

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות