חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

חנוכה- חג ההתנדבות // דברים מהלב

 

בשבוע שעבר נפרדנו מזמר ענק שעבורי היה הזמר שאיתו תמיד אני נוסע בכל העולם כבר מאז שאני ילד השירים הרבים שלו ליוו אותי בתנועת הנוער העובד והלומד, בצבא ,ובחיים. אז אריק איינשטיין אני נפרד ממך.

 

חג החנוכה כמעט בסיומו וכבר חוזרים לשגרה בשבוע שעבר נפרדנו מזמר ענק שעבורי היה הזמר שאיתו  תמיד אני נוסע בכל העולם כבר מאז שאני ילד השירים הרבים שלו  ליוו אותי בתנועת הנוער העובד והלומד, בצבא ,ובחיים. אז אריק איינשטיין אני נפרד ממך. אבל שירך ימשיכו ללוות אותי כל חיי.  

[במדור הקודם סיפרתי לכם שאת הנר הראשון של חנוכה אדליק עם ראש הממשלה מר בנימין נתניהו לפי הזמנתו אותי בגלל האירועים השונים במדינה זה נדחה ליום שלישי נר שביעי של חנוכה . אני רואה בזה כבוד גדול שראש הממשלה מזמין אותי, ללשכתו בירושלים. כי מבחינתי זה גם סגירת מעגל. לפני 22 שנים בנר שביעי של חנוכה הזמינו אותי למופע בהתנדבות במחלקה הכירורגית החדשה של בית החולים לילדים שניידר בפתח תקווה .

המופע שם עשה לי טוב על הלב והשמחה והחיוכים של הילדים החולים והפצועים והמשפחות שלהם שלא הפסיקו להודות לי על החיוך של הילד החולה שלהם, והמשפט שאחת האחיות אמרה לי כשעזרתי לה לתת תרופה לילד סרבן, "אנחנו צריכים אחד כמוך כאן כל יום" נתנו לי להבין שאני צריך להיות שם .

ואכן אני שם במרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל כבר 22 שנים בהתנדבות מלאה שלש פעמים בשבוע באופן קבוע אני מגיע לבית החולים למחלקות האונקולוגית (המחלקה של ילדים חולי סרטן ),למחלקה הכירורגית , טיפול נמרץ, ומלווה ילדים לניתוחים בחדרי הניתוח. למעשה אני ליצן רפואי ראשי של בית החולים ובעזרת הצחוק וההומור עם קסמים ובלונים מטפל בילדים במצבים קשים ומצליח להוציא את החיוך ברגע הכי קשה של הילד .

דבר שעוזר רבות להחלמתו. כן אז 22 שנים אני מקדיש מזמני הפרטי בהתנדבות מלאה למען הילדים החולים המשפחות שלהם וכמובן פועל רבות למען הצוות הרפואי של בית החולים במחלקות שבהן אני פועל, וזה  באמת סוג של סגירת מעגל שראש הממשלה מזמין אותי להדלקת נר שביעי של חנוכה בלשכתו בירושלים. אין מאושר ממני בעולם על הזכות לתת לאחר ולהעלות שמחה על פני הילדים. שלכם איציק הליצן.

פינת המעשה הטוב:

השבוע אספר לכם על שני ילדים חמודים שעשו לי את היום יהונתן פורת בן ה 6 מקריית אונו ,ואביגיל אילון בת ה 6 ממעלה גמלא. ביום חמישי שעבר חזרתי מבית חולים שניידר עייף אחרי שנתתי את כל כולי לילדים שם, ועצרתי להוציא כסף מהבנקט שפתאום נשמעו צעקות שמחה של שני ילדים חמודים איציק הליצן והם חיבקו אותי ונתנו לי מטבעות שוקולד במתנה כדמי חנוכה .אז יהונתן אביגיל ואימא כרמית .גם לי עשיתם את היום וזה בהחלט מעשה טוב.

פינת המכתבים:

שאלה: לאיציק הליצן שלום קוראים לי מיתר ואני לומדת בכיתה ד’ יש לי חברה מהכיתה שהרבה פעמים באה אלי אחרי בית הספר ובזמן האחרון שמתי לב שחסרים לי דברים בחדר .היום ראיתי עט של הלו קיטי שלי אצלה . זה מאוד הרגיז אותי ובכיתי הרבה אני פוחדת ממנה כי היא מאוד מקובלת ולא רוצה שתבוא אלי יותר .לא יודעת מה לעשות תענה לי דחוף בבקשה ותייעץ לי איך לפתור את הבעיה הזו.

תשובה: למיתר החמודה אני מבין שאת בסערת רגשות גדולה וזה לא נעים לדעת שחבר שאתה מכניס הבייתה לוקח דברים שלך בגניבה .המעשה כשלעצמו הוא חמור וההרגשה שמי שאתה סומך עליו ומכניס אותו אליך הבייתה למעשה עושה דברים שלא יעשו ולכן צריכים לטפל בזה מיד. ואני מציע לך לבקש שיחה דחופה עם יועצת בית הספר ולספר לה את הסיפור בדיוק כפי שכתבת לי. יש לה את הכלים והידע אייך לעזור ולייעץ לך בצורה הטובה ביותר ואל תחכי תיגשי אליה מיד עם החזרה לבית הספר .בהצלחה.

ההמלצה השבועית:

השבוע אמליץ לכם על הספר "ערן הכבאי" מאת פליסיטי ברוקס, תרגמה מאנגלית גליה אלוני-דגן עם איורים של ג’ו ליצ’פילד בהוצאת  כתר.
ספר שני בסדרה לילדים על מגוון העבודות שעושים הגדולים ומתארת את יומם של המבוגרים שהולכים לעבודה. בתחנת מכבי האש סיימו הכבאים את התרגול, ועכשיו הם מתכוונים לשבת לארוחת צהרים. בדיוק אז מתקבלת הודעה: פרצה שרפה!
ערן הכבאי וצוות לוחמי האש דוהרים ברחובות העיר ברכב הכיבוי האדום, בדרכם למקרה חרום נוסף...
בסוף הספר מופיעה רשימת מנחים של כבאים וכללי בטיחות אש.
סדרת "הולכים לעבודה" מציגה לקטנים מגוון עבודות שעושים הגדולים, ומתארת בחן ובבהירות את יומם של כל אלה שהולכים לעבודה.
מומלץ בחום איציק הליצן.

הבדיחה השבועית:

שאלה: "איך קוראים ל-2 כינים על ראש קירח?"

תשובה: "חסרי בית..."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות