חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

התוועדות חסידית בבית חב”ד ברעות

 

למקלט שבגבעת הלבונה ברעות התכנסו ובאו חסידי חב"ד לחגוג את "ההתוועדות החסידית" לכבוד ראש השנה של החסידות החל בי"ט בכסלו, שנחוג במוצאי שבת .

 

למקלט שבגבעת הלבונה ברעות התכנסו ובאו חסידי חב"ד לחגוג את "ההתוועדות החסידית" לכבוד ראש השנה של החסידות החל בי"ט בכסלו, שנחוג במוצאי שבת . שולחנות עם כיבוד עשיר, נגן הג’ז החבדניק הרב טוביה בולטון מכפר חב"ד והרב יוסף יצחק נוימן, רבה של חב"ד במכבים רעות ורעייתו יעל,  קבלו את פני הבאים.

בהרמת כוסית ואיחולי "לחיים לחיים" ובנגינה על גיטרה פתח הרב בולטון את הערב והמשיך בדברי הסבר  - מה קרה בי"ט בכסלו לפני למעלה ממאתים שנה.

י"ט בכסלו הוא "חג הגאולה" וראש השנה לחסידות והוא נחוג ע"י חסידות חב"ד לזכר שחרור מייסד החסידות, רבי שניאור זלמן מלאדי, מהכלא הרוסי בליטא. "מתנגדי החסידות הלשינו על הרב בפני שלטון הצאר ,כי הוא מורד במלכות ומסייע לתורכים ששלטו בארץ " .מסביר הרב בולטון ומוסיף "הרב נעצר, נכלא והיה מועמד להוצאה להורג. חכמתו היא שעמדה לו וחילצה אותו לבסוף מהכלא. יום שחרורו מצוין עי חסידות חב"ד כ"חג הגאולה" , ניצחון תנועת החסידות על מתנגדיה".

יום זה הוא ראש השנה של החסידות ובו מתחיל מחזור הלימוד השנתי בספר "התניא" , ספרו של רבי שניאור זלמן. ביום זה מתכנסים ל"התוועדות ", מדברים  בשבחו ובחכמתו של הרב, חוגגים  בהרמת כוסית ל"לחיים", בסעודה , בשירה ובשמחה.  "לחיים" אומר הרב קולטון זה חיים , זה שמחה . אני מרגיש את כל עם ישראל. האדם לא מרגיש את עצמו, אלא את האחר".

"לחסידות חב"ד יש מטרה אחת להביא את המשיח, הוא הגאולה. תוספת ה-א’.העם יצא מגולה לגאולה, לאור, לאמונה ולאהבה" הוא מסביר וחוזר להלהיב את הקהל בשירים שחיבר שכלם שירי אהבה לשם ולארץ ישראל. 

רגע לפני סיום נכנס לברך את החוגגים הרב ציקוטאי , רבה של מודיעין .

הכותבת מתנדבת בקהילה וחברה בקבוצת: "פעילי תקשורת".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות