חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

יום המודעות למניעת אלימות במשפחה

 

כמעט לא חולף יום ללא דיווחים על אלימות כלפי נשים ברחבי ישראל. ידיעות על נשים שהוכו נאנסו ונרצחו, גילויי האלימות לא פוסחים על אף שכבה באוכלוסייה, ומסתבר שהסכנה הגדולה ביותר לנשים היא בתוך המשפחה.  

 

יום שני, 25  בנובמבר מוגדר כיום המאבק הבין-לאומי למניעת אלימות נגד נשים. על כך החליטה העצרת הכללית של האו"ם בדצמבר 1999. מטרותיו של יום זה: לעורר מודעות לנושא, להגביר חקיקה, אכיפה של חוקים וענישה הולמת, וכן לעודד נשים לפנות לעזרה.

כמעט לא חולף יום ללא דיווחים על אלימות כלפי נשים ברחבי ישראל. ידיעות על נשים שהוכו נאנסו ונרצחו,  גילויי האלימות לא פוסחים על אף שכבה באוכלוסייה, ומסתבר שהסכנה הגדולה ביותר לנשים היא בתוך המשפחה.

המרכז לשלום המשפחה ומניעת אלימות במודיעין מכבים רעות, בניהולה של עו"ס טלי גולדנברג פועל במסגרת האגף לשירותים חברתיים לצורך התמודדות עם תופעת האלימות במשפחה. המרכז נועד לתת ייעוץ וטיפול לנשים וגברים הנמצאים במעגל האלימות ,במסגרת טיפול פרטני וקבוצתי.

גולדנברג: "בשנת האחרונה הופנו לטיפול במרכז לשלום המשפחה 70 מקרים שונים של גילויי אלימות בתוך המשפחה. למרות שמדובר במספר נמוך יחסית לגודלה של העיר הן זוכות לטיפולים מקצועיים הניתנים ע"י אנשי מקצוע, עובדים סוציאליים ומומחים בתחום. ההפניות מגיעות בדרך כלל מהמשטרה, האגף לשירותים חברתיים בעיר, גורמים מטפלים בקהילה או פניות עצמאיות.

במרכז מתקיימות קבוצות טיפול לנשים ולגברים וכן טיפול פרטני בהתאם לצורך".

בתאריך, 15.12.12 יציין המרכז לשלום המשפחה ומניעת אלימות  בשיתוף עם יועצת ראש העיר למעמד האישה, ד"ר אורנה מגר ופרויקט "עיר ללא אלימות" את נושא המאבק באלימות נגד נשים ובמשפחה במסגרת יום עיון לגורמים שותפים ומטפלים בעיר. בנוסף, משתתפי הכנס יוכלו להתרשם מעבודות אומנות של בני נוער, תלמידי תיכונים בעיר, בנושא מניעת אלימות.

במהלך כנס זה תחדש העירייה את האמנה למניעת אלימות במשפחה של העיר מודיעין מכבים רעות. אמנה זו נחתמה במקור בשנת 2001 על ידי ראש העיר הראשון של מודיעין, משה שכטר, כאשר ראשון החותמים יהיה ראש העיר, חיים ביבס. בין השאר נכתב באמנה כי אלימות במשפחה הינה תופעה חברתית מגונה הכוללת שימוש בכוח פיזי, מילולי, מיני, כלכלי ונפשי לא לגיטימי של בן משפחה אחד כלפי האחר. העיר ומוסדותיה יפעלו לממש את זכותו של כל פרט בקהילה לחיות בסביבה מוגנת ובטוחה, ויפעלו להטמעה וקידום של ערכים ונורמות קהילתיות של כבוד הדדי, סובלנות, אי אלימות ושמירה על זכויות הפרט. כמו כן העיר ומוסדותיה יפעלו למתן מענה מיידי וזמין לטיפול בנפגעי התופעה באופן מקצועי ולפעול בדרך של שיתופי פעולה בקהילה ומחוצה על מנת להתמודד עם השלכות התופעה על כל היבטיה.

תושבים המעוניינים בסיוע  מוזמנים לפנות לקבלת עזרה וסיוע למרכז לשלום המשפחה בטלפון 08-6992654.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות