חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

האם ילדכם חוסן השנה?

 

ילדי מודיעין לא חוסנו גם השנה בבתי הספר. האם העיר ניצבת בפני עידן של התפרצות מחלות? החיסונים שילדכם לא קיבלו השנה הם למניעת חצבת, אדמת, חזרת, דפתריה, טטנוס, שעלת, ושיתוק ילדים - פוליו. בשנה שעברה תרמה הקרן על שם ביל ומלינדה גייטס 750 מיליון דולר לחיסון ילדים במדינות העולם השלישי ממחלות הדיפטריה, הפוליו, השעלת והחצבת. השנה הקציבה הקציבה הקרן 86 מיליון דולר למלחמה בפוליו. ומי יתרום לילדי מודיעין?

 

עם סיום שנת הלימודים והיציאה לחופש הגדול לא נותר לנו אלא לחזור ולהתריע שילדי מודיעין לא מחוסנים בבתי הספר, זו השנה השנייה ברציפות, על פי תוכנית החיסונים של משרד הבריאות. ההורים כמובן לא יודעים על כך מאחר ואף גורם לא טורח לשלוח מכתב ולציין שהילדים לא חוסנו השנה בבית הספר.

לצערנו במקרה החיסונים אין שקיפות מידע ולמרות בקשותינו לא קיבלנו תשובה ממשרד הבריאות באיזה בתי ספר ובאיזה כיתות לא חוסנו השנה תלמידים. גם בעירייה אין מידע ולכן להורים מומלץ לבדוק את פנקס החיסונים.

נציין כי מזה שנתיים לא מתבצעת במלואה תוכנית החיסונים במוסדות החינוך בעיר, לכן חשוב ומומלץ לשים לב למה ילדכם עלולים להיחשף. בכיתה א’ ניתנים החיסונים: חצבת, אדמת חזרת. בכיתה ב’: דפתריה, טטנוס, שעלת, ושיתוק ילדים. בכיתה ח’: דיפתריה וטטנוס

יו"ר הנהגת ההורים בבית ספר נתיב זבולון, שמוליק קלנג, קורא השבוע להנהגת ההורים העירונית לפנות לבג"צ. באימיל שהעביר לכל חברי ההנהגה כותב קלנג כי מניעת החיסונים היא הפרה של החוק.

קלנג: "על פי חוק ביטוח בריאות ממלכתי, התוספת השלישית, חובה על משרד הבריאות על פי חוק לחסן את התלמידים במועד ומדובר כאן בהפרת החוק וסיכון הבריאות של התלמידים. אני סבור שצריך לפתור את הבעיה, לצערי בדרך משפטית, ולהגיש או עתירה דחופה לבית משפט או בג"צ נגד מנכ"ל משרד הבריאות, רופאת המחוז בלשכת הבריאות המחוזית ברמלה ואולי כך נוכל לראות פתרון בתחילת שנת הלימודים הבאה".

בעירייה אין נתונים וממילא הם מעבירים את האחריות למשרד הבריאות. למרות בקשתנו דוברות משרד הבריאות לא מסרה נתונים על מספר התלמידים שלא חוסנו השנה במודיעין, באיזה בתי ספר ובאיזה שכבות גיל מדובר.

כן מסרו בתגובה מדוברות משרד הבריאות כי הילדים יחוסנו בשנה הבאה: "בשנים האחרונות קוצץ תקציב משרד הבריאות, דבר שהביא לקיצוץ משמעותי בכח האדם הסיעודי בבריאות התלמיד (הניתן בכיתות א-ט). משרד הבריאות הצליח למנוע את האיום על סגירת השירות כולו. במקביל ועדת חריגים (גוף מרכזי לקביעת קבלה להעסקה מטעם משרד האוצר ונציבות שירות המדינה), אינה מאשרת קליטת אחיות חדשות לשירותי בריאות התלמיד. לכן משרות האחיות שעזבו את המערכת אינן מאוישות ע"י אחרות. עם זאת, מנכ"ל משרד הבריאות הנחה את כל לשכות הבריאות לעשות את מירב המאמצים להגיע לכיסוי החיסוני המקסימלי בהתאם לתוכנית העבודה המקורית, בקרב התלמידים. התלמידים שלא חוסנו השנה, יחוסנו בשנת הלימודים הבאה. יצויין עוד כי חלק מהחיסונים הנמצאים בתוכנית החיסונים השגרתית לא ניתן השנה אלא נדחה בגלל מחסור עולמי בחלק מהחיסונים".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות