חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

ילדי כרמים מכירים את עולמם של העיוורים

 

משרד החינוך קבע כי שנת תשע"ד תהיה בסימן "האחר הוא אני" כאשר במסגרת פעילות זו יובילו בתי הספר מהלכים ערכיים, חברתיים, מוסריים והומניסטיים, המאפשרים לפרטים השונים זה מזה לחיות יחדיו בחברת מופת...

 

משרד החינוך קבע כי שנת תשע"ד תהיה בסימן "האחר הוא אני" כאשר במסגרת פעילות זו יובילו בתי הספר מהלכים ערכיים, חברתיים, מוסריים והומניסטיים, המאפשרים לפרטים השונים זה מזה לחיות יחדיו בחברת מופת, המאפשרת לכל יחיד מימוש עצמי מתוך אחריות, מעורבות ומחויבות לכלל.

מהלך זה נעשה מתוך מטרה שבתי הספר, יהוו דוגמה ומופת לחברה בישראל כיצד להכיל את השונה והאחר במעגלים השונים. ביום חמישי נערכה פעילות מיוחדת בנושא זה בבית החינוך כרמים כאשר תלמידי בית הספר נפגשו עם נציגי עמותת פעול"ה עמותה הפועלת להגברת המודעות בציבור להתמודדות עם עיוורון ולקויות ראייה, שהגיעו לבית הספר עם כלבי נחייה.

במהלך המפגש המחישו המתנדבים באופן יוצא מן הכלל את הדרכים השונות שלהם להתמודד עם הקושי. במפגש גם השתתפו ילדי גני החובה הצמודים ל"כרמים": כוכב, כפיר וכרם כחלק מתוכנית רצפים. במסגרת המפגש ערכו התלמידים פעילויות שונות ובהם שיעור חינוך גופני עם כיסוי עיניים כדי לחזק את החושים, צפייה בסרט על חיי העיוורים והפתרונות לפעולות היומיומיות, מפגש של התלמידים עם עיוורים, כלבי הנחייה והמתנדבים.

בסיום המפגש, הודה מנהל בית הספר, עותניאל גלילי למנהל עמותת פעול״ה אלי שרוני והמתנדבים על שהגיעו לבית הספר וחשפו בפני התלמידים את עולמם והעניק להם תעודת של הערכה על פעילותם הענפה למען קידום ההסברה והמודעות בקרב הילדים בבית החינוך כרמים ובכלל. אלי שרוני והמתנדבים הודו על פתיחת הדלת בכרמים והביעו את התרגשותם מההתעניינות והכבוד שרחשו הילדים במהלך הפעילויות השונות.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות