חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מינויו של הרב לאו מניב פירות

 

"היתר מכירה" מיוחד אותו אימץ הרב לאו ימנע עליית מחירים ניכרת של פירות וירקות בשנת השמיטה בשנה הבאה

 

תבונתו ופתיחותו הרבה של הרב דוד לאו, רבה הראשי של מודיעין לשעבר, והעובדה שהוא הפך לאחרונה לרב הראשי לישראל עומדים להפוך לכדאיים כלכלית לכלל עם ישראל. שכן, אחת לשבע שנים היא שנת שמיטה, המביאה עמה עליית מחירים משמעותית של פירות וירקות, ושנת 2014 ההולכת וקרבה תהייה שנה כזו, ועתה אנו למדים כי בזכות הסדר הלכתי אותו קבע הרב לאו - מחירי הירקות והפירות לא יעלו.

העיתון "ישראל היום" המפרסם את הידיעה טוען בן היתר כי הרב לאו, החליט באופן אמיץ לאפשר הסדר "היתר מכירה" כאחת מתוך שלוש שיטות שבהן יוכלו לבחור חקלאים ב־2014, שבה תצוין שנת שמיטה, שעל פי ההלכה היהודית אסור לבצע בה כל פעילות חקלאית.

היתר המכירה מאפשר לחקלאים למכור פורמאלית את חלקות הגידול לגויים - ולהמשיך בפועל לעבדן באופן סדיר. המשמעות של ההחלטה חשובה מאוד, מכיוון שבדרך זו מחירי הירקות והפירות לא יעלו.

כתב העיתון, יהודה שלזינגר מציין כי ב־2007, רגע לפני תחילתה של שנת השמיטה הקודמת, סערה המדינה לנוכח הוויכוח אם יש לאפשר לחקלאים לבצע היתר מכירה. לבסוף אסרה זאת הרבנות - ובשל כך נאלצו החקלאים לייבא פירות וירקות מחו"ל. צעד זה העלה את מחירי הפירות והירקות באופן ניכר.

לפי ההחלטה החדשה והמקלה של הרב לאו יוכלו החקלאים בשנת השמיטה הקרובה לבחור בשיטת היתר המכירה למרות ההתנגדות של רבנים חרדים מחמירים. "צוות של הרבנות הראשית יסביר לחקלאים על האפשרויות", אמר הרב לאו ל"ישראל היום", והוסיף: "יהיה גיבוי הלכתי אמיתי לכל שיטה".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות