חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

צחוק ורצינות ב”בראנץ” של הדסה-ישראל במודיעין

 

קהל רב זרם בבקר יום שישי ל"גג האדום" במודיעין ל"בראנץ" המסורתי שארגנו נשות הדסה-ישראל כדי להאזין להרצאתו הרצינית של ח"כ ישראל חסון על המצב באזורנו ולקנח בצחוק ובמחיאות כפיים בהנחייתם של מתי סידס וטובה בוטנרו, מורים ליוגה צחוק וליצנות רפואית.

 

שולחנות ערוכים במיטב המטעמים שהכינו חברות סניף מור של הדסה-ישראל במודיעין ל"ארוחת הבקר המפנקת" קבלו את פני הבאים: גברים ונשים, צעירים ומבוגרים כאחד, שרכשו כרטיסים כדי לתרום למחלקה לטיפול נמרץ ילדים (PICU), שבבית חולים הדסה עין -כרם, בירושלים.

המפגש נפתח בדברי הברכה של אן בילינסקי, נשיאת סניף מור של הדסה-ישראל במודיעין  שציינה , כי ארגון הדסה -ישראל פועל לקידום הבריאות, החינוך , קליטת עלייה, מעמד האשה והילד בסיכון ומגייס כספים לפרויקטים אלה.  "השנה אנו פועלים לגיוס כספים למחלקה לטיפול נמרץ ילדים בהדסה. בסרט הקצר שנראה עכשיו תשמעו על המחלקה. בעקבותיו, תבינו את חשיבותה של התרומה שלכם ושלנו " אמרה אן והקרינה סרטון קצר על פעילות המחלקה שנפתחה בבנין החדש של המרכז הרפואי. המחלקה המצוידת במיטב המכשור הרפואי ובצוות רפואי מיומן, פועלת במסירות ואהבה להצלת חיי ילדים, יהודים וערבים כאחד, המגיעים אליה מירושלים והסביבה ומהמדינה כולה.

בסיום ההקרנה הזמינה גו’די, מנחת בוקר זה, את ח"כ ישראל חסון , סגן ראש השב"כ לשעבר וחבר הכנסת מטעם קדימה בהווה, להרצות על "המצב באירן, מצרים וסוריה והשפעתו על מדינת ישראל".

הרצאתו המאלפת של ח"כ חסון, כבשה את הקהל. בהרצאתו, שיתף  ח"כ חסון את הקהל בנקודת המבט של ישראל על התהליכים באירן, מצרים וסוריה. "הספור של אירן מתחיל בהסתכלות על הדת השיעית, שאינה איסלם מסורתי. לפיה, רק אלוהים חף מטעות והמנהיג התורן, ההייטולה, הוא במעמד אלוהי, הפסיקה שלו היא ללא עוררין וחפה מטעות. עלינו להבין שהמנהיגות שלהם נשענת על ממסד דתי המסתכל על תהליכים ארוכי טווח. הפסאדה של רוחמני היא רציונאלית היודעת לדבר עם העולם החיצון. למעשה, מה שהנחה את אחמדניג’ד הוא שמנחה גם את רוחמני: שניהם  מונחים מהלכה דתית שיעית -"תקיאה" שפירושה כיפה על הראש, הסתרה. ההסתרה היא חובה. "חובתך לשקר, לנהוג בפעילות של הסתרה כאשר אתה בא לקדם אינטרסים של הדת השיעית" הסביר ח"כ חסון.  "אם לוקחים את שלושת המרכיבים: של מנהיגות בעלת ראיה עם חזון אימוני ארוך טווח, מדיניות לפיה מותר לך לעשות הכל כדי לקדם אינטרסים שיעים ומטרות אזוריות, מבינים את פער הדיון בינינו לבין העולם. לכן העמדה ישראלית של אל תרפו היא אלמנטרית" אומר ח"כ חסון.

על מצרים אמר ח"כ חסון כי הגנרל סיסי עשה מעשה עם תעוזה רבה שהתקבלה בגלל המעמד מיוחד שיש לצבא בחברה המצרית. כשמעמד הצבא אוים ע"י האחים המוסלמים היה קל לצבא ולעם לקבל את הדחתם מהשלטון. האזור כולו תלוי ברמת רגישות של קליע אחד שיכול לפגוע בסיסי או באסד ולשנות את הכיוון במצרים ובסוריה. בסוריה נראה קנטונים ללא יכולת למצוא גורם אחד להדברות.

"סוריה ומצרים לא מיוצבות, השלטון באירן והתנהגות ארה"ב יוצרים צורך לייצוב מערכת אזורית. זה האינטרס המשותף שאותו צריך לתרגם לשפת המדיניות.  העולם הערבי מסתכל עלינו בהשתאות. לדעתם, אנחנו המדינה היחידה שפועלת נכון, אם כי הם לא יאמרו זאת בקול רם", סיכם ח"כ חסון.

ההרצאה הסתיימה והגיעה עת היוגה צחוק. מתי סידס וטובה בוטנרו הסבירו לקהל יוגה צחוק מהי ונתנו לקהל טעימה קצרה ומלהיבה ממנה. כולם, מחאו כפיים, צחקו בקול גדול ונשמו נשימות יוגיות עמוקות המשתחררות בקול אנחה גדולה. "עכשיו צחקתם גם ללא סיבה חיצונית לצחוק" הסביר מתי. "הצחוק טוב לבריאות" הוסיפה טובה והמליצה למשתתפים לפתוח את היום בחיוך על הפנים. הגיע תור ההגרלות: ארוחה זוגית תרומת מסעדת בייג’ין הסינית במכבים, תספורת ממספרת אבי אדרי ממכבים, פדיקור מהקוסמטיקאית פרחיה דביר ממודיעין וטיפול רפלקסולוגי מנטע בלאבן מרעות, היו רק חלק מההגרלות שעלו בגורל. תם אירוע הבראנץ’.

מרוצים, שבעים ומלאי תובנות על המצב המדיני ועל חשיבות היוגה צחוק לבריאות יצאו האורחים מהאירוע המלהיב שהסתיים, כשהם כבר מצפים לאירוע ההתרמה הבא...

כתבה: חיה כץ, מתנדבת בהדסה-ישראל , סניף מור במודיעין  וחברה בקבוצת:"פעילי תקשורת".

צלום: רחל גרינשפן

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות