חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

בחמישי הקרוב בויצ”ו מודיעין ,היום הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים

 

מתחילת 2013 נעשו כ-100 פניות, רובן של נשים, לסניף ויצו מודיעין בנוגע לטיפולים משפחתיים ונערכו כ-50 פגישות בנוגע לייעוץ משפטי לקראת גירושין

 

כך עולה מנתונים מיוחדים שמפרסם ויצו מודיעין לקראת היום הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים. בויצו מודיעין תתקיים ביום חמישי הבא לקראת יום זה הרצאה מרגשת של לינור אברג’יל, לשעבר מיס עולם, שתספר בין היתר על ההתמודדות יוצאת הדופן שלה עם האונס שעברה

במסגרת יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים תתקיים בויצו מודיעין ביום חמישי הבא, 21.11, הרצאה מרגשת ומרתקת של לינור אברג’יל הנקראת "סיפור חיי" בנושא "כוח והתעצמות נשית". אברג’יל, מלכת היופי של ישראל לשנת 1998 והזוכה הראשונה מישראל בתחרות "מיס עולם" באותה שנה, בוגרת בית הספר למשחק בית צבי, עורכת דין ושחקנית תיאטרון, תספר בהרצאה את סיפור חייה המדהים כילדיה קטנה מנתניה ועד הזכייה בתחרות מלכת היופי ומיס עולם, הורות לזוג תאומים ותינוקת קטנה וגם את דרך ההתמודדות המדהימה ויוצאת הדופן שלה עם האונס שעברה לפני זכייתה בתואר מיס עולם.

ב-25 בנובמבר חל יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים, שהוכרז על ידי האו"ם החל משנת 1999 כיום המיועד למאבק באלימות נגד האישה. במסגרת ההכרזה על יום המאבק, קרא האו"ם לממשלות העולם לארגן פעילויות להעלאת המודעות הציבורית לסוגיית האלימות נגד הנשים בחברה. זאת כל עוד נשים בכל רחבי העולם הן קורבנות לאונס, לאלימות במשפחה, להטרדה מינית ולעוד סוגים של אלימות נגד נשים.

לקראת יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים, מפרסם השבוע ויצ"ו מודיעין נתונים שמהם עולה כי מתחילת 2013 נעשו כ-100 פניות, רובן של נשים, לסניף ויצו מודיעין בנוגע לטיפולים משפחתיים ונערכו כ-50 פגישות בנוגע לייעוץ משפטי לקראת גירושין. בויצו מודיעין מעניקים במשך כל השנה בהתנדבות ייעוץ וטיפול משפטי באמצעות עורכי דין מתנדבים, וגם טיפולים משפחתיים באמצעות מטפלות משפחתיות מתנדבות ומגשרת. כך למעשה, הפכה ויצו לתחנת ביניים עבור נשים רבות ממודיעין ומיישובי הסביבה, שמעדיפות לא לפנות לרשויות כמו: מחלקת הרווחה של הרשויות המקומיות באזור או לתחנת המשטרה המקומית.

היועצת המשפטית של ויצו מודיעין, עו"ד חנה מרמור: "יש נשים רבות שלא יודעות דברים אלמנטריים, כמו למשל שבמקרה של גירושין מגיע להן חצי מהבית, והן מקבלות ’שוק’ כשהן מגלות שגם חצי מהפנסיה של הבעל מגיעה להן. במקרים כאלה אני שואלת אותן האם הן ניסו ייעוץ וטיפולים משפחתיים, ועד שלא נחה דעתי בתחום, אני לא מתחילה בטיפול משפטי. חשוב לציין שרוב הנשים מגיעות אלינו כשהן בשלות וגמלה אצלן החלטה להתגרש".

גליפת: "פונים אלינו נשים מיישובי הסביבה, כולל אזור מודיעין עילית ושוהם. יש מקרים של אלימות במשפחה, שבהם אנו מפנים את הגברים לסדנה להתמודדות עם כעסים שמועברת פה על ידי מחלקת הרווחה של העירייה. במקרה כזה של אלימות במשפחה, עבור האישה זאת בעיה לעזוב את הבית יחד עם הילדים, ולכן קודם כל צריך לטפל בבעל. כל מי שמגיעה לפה לייעוץ משפטי בנוגע לגירושין, אנו מפנות אותה לייעוץ משפחתי. היו לני מקרים של גישור שבסופו של דבר עברו לעורכי דין, כי העניינים לא הסתדרו בין בני הזוג".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות