חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

סיכום המסע לפולין של תלמידי ברנקו וייס

 

תלמידי ברנקו וייס שבוע השבוע מביקור מרגש בפולין. טיול אחד שווה הרבה סרטי קולנוע

 

לפני כחודש ימים יצאו תלמידי שכבת יב' של תיכון "מעוף ברנקו וייס" למסע פולין. זהו המסע הראשון שנעשה מטעם בית הספר והוא כלל ביקור במחנות ההשמדה אושוויץ-בירקנאו, טרבלינקה ומיידאנק וכן באתרים יהודיים בפולין ובהם, בית הכנסת נוז'יק בוורשה, העיר העתיקה בקרקוב, גטו ורשה, בית הקברות בעיר לודג' ועוד.

במסגרת ההכנות במסע למדו תלמידי ברנקו וייס על התהליכים השונים שהיו באירופה שהביאו לשואה ולמדו על הדרכים למנוע הישנות השואה על ידי למידה על סובלנות, קבלת האחר, אהבת האדם וערבות הדדית. בברנקו וייס סיפרו כי התלמידים התנהגו למופת ובשל כך בחר מנהל המשלחת מטעם משרד החינוך, בתלמידי ברנקו וייס ללוות את אנשי העדות בטקס המרכזי בטרבלינקה. לאחר המסע התקיים בבית הספר ערב מיוחד לסיכום המסע.

באירוע בו השתתפו מנכ"לית ברנקו וייס, ניבה חסון סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, מויש לוי, ראש מינהל החינוך, בתיה שוכן-אורבוך, הציגו התלמידים את הסיכום שלהם למסע וניכר היה כי השפיע עליהם בצורה ניכרת. התלמידים סיפרו כי המשלחת שיצאה לפולין הורכבה מחמישה בתי ספר ממעלה אדומים, מירושלים ומהישוב הדרוזי חורפיש וכי השילוב בין כל התלמידים היה מיוחד ויצר קשרים מיוחדים בין כל הקבוצות.

מנהל בית הספר, מיכאל בן שטרית: "הערב המרגש לסיכום מסע היה מוצלח לא פחות מהמסע עצמו שהיה מוצלח מאוד בכל הפרמטרים: הלמידה המשמעותית שנעשתה לקראת המסע, במהלכו ולאחריו, הצד החינוכי והערכי, הקשר המיוחד בין המורים לתלמידים וכמובן ההתנהלות של התלמידים. זהו המסע הראשון של בית הספר והתלמידים גרמו לנו להיות גאים בהם ואנחנו כבר נערכים לקראת המסע לפולין בשנה הבאה."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות