חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

המלאכים ממודיעין

 

שלושה מתנדבי "העמותה הצרפתית" טסו השבוע לאזור האסון בפיליפינים להעניק למקומיים סיוע רפואי דחוף

 

המשלחת הראשונה שיצאה מישראל לטקלובן שבפיליפינים היא משלחת של "מצילים ללא גבולות" - ארגון בינלאומי של רופאים ופרמדיקים. בכוח החלוץ שמונה 12 איש, שלושה נציגים מ"העמותה הצרפתית" של מודיעין: הרופא ד"ר שלמה שמעוני והפרמדיקים משה סדיה ואריק פדידה. 

הצוות הזה כבר בעל הרבה מאוד ניסיון והם הוזעקו בעבר למקומות אסון רבים בעולם, כמו תאילנד, האיטי ובורמה, וכמובן חוו לא אחת טיפול בנפגעי טרור בארץ. בכל פעם שקורה אסון כזה סיפר סדיה, הוא עוזב את העבודה ואת הבית עם חמישה ילדים קטנים וזה מבחינתו לא דבר פשוט.  

סדיה מעניק טיפול לילד מקומי. צילום: יח"צ

סדיה, המוכר במודיעין כאחראי על המתנדבים של מד"א בעיר, הסביר היום (יום ד’) בשיחה עם רשת ב’,  כי המצב הוא פשוט קטסטרופה בכל מובן המילה. הוא וחבריו מארגון "מצילים ללא גבולות" נמצאים בטקלובן כבר יומיים, יש עדיין גופות לא רק מתחת להריסות אלא גם באמצע הרחוב, רכבים עוקפים את הגופות מימין או משמאל וממשיכים בדרכם, תיאר סדיה את המצב הקשה.

הריחות מאוד קשים ולכן הולכים כל הזמן עם מסיכות, אנשים מקומיים מדליקים מדורות כדי לספוג קצת את ריח הגופות, וכוחות ההצלה רק מתחילים להגיע. מבחינה רפואית יש במקום המון ילדים עם שברים פתוחים שזקוקים לניתוחים ואין אפילו אפשרות לגבס אותם כי פשוט אין גבס ואין אפשרות לבצע צילומים הכרחיים. הצוות עושה את מה שהוא יכול בתנאים הללו ומשחרר את הפצועים לאחר טיפול ראשוני. אפילו מלאי זריקות הטטנוס שהביאו איתם מהארץ כבר אזל מזמן. יש בידיהם עוד מעט ציוד רפואי שחלקו הובא מהארץ וחלקו נמצא במקום בבית יולדות נטוש, מסביר סדיה.

לדבריו, רק בשעות האחרונות הם רואים מסוקים שהתחילו לנחות במקום עם ציוד ומזון. סדיה הדגיש את היתרון של משלחות קטנות כמו שלהם, כי אז ניתן להתארגן בארץ בתוך שעתיים ולצאת לדרך מיד וכשמגיעים מקימים בית חולים קטנטן שמתחיל מיד לטפל באנשים ולהציל חיים. הקבוצה של סדיה היתה הראשונה שיצאה מהארץ ובימים הקרובים אמורה לצאת עוד משלחת כזו. הזמן לדבריו, הוא גורם קריטי עבור הנפגעים גם מבחינת טיפולים רפואיים מהירים ודחופים וגם מבחינת פינוי ההריסות.

עוד תיאר סדיה כי ממש מולו, בשעת השיחה, יש כאלף וחמש מאות אנשים מקומיים שממתינים בתור כדי לקבל שקית עם אורז ולמלא דלי מים, וכי אמנם יורד גשם אך הטמפרטורה גבוהה מאוד וקיימת לחות חזקה ביותר. התושבים ממתינים בשקט ולמרות התנאים הקשים איש אינו ממהר, פשוט אין להם לאן ללכת, מציין סדיה, שכן העיר שלהם, טקלובן, הפכה לסמל של האסון כאשר כל 200 אלף התושבים שלה איבדו את ביתם ורכושם בסופה.

שלושת המתנדבים המדהימים ממודיעין: שמעוני, סדיה ופדידה אמורים לחזור ארצה ביום א’ בערב.   

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות