חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

הזולה ה”ניידת” - מדיניות או פוליטיקה?

 

הזולה הניידת" עוברת לאחריותו של אילן בן סעדון, ומנהל מחלקת הנוער בעירייה לשעבר, דוד צור, זועם וקובע: "החלטה פוליטית אומללה". העירייה: "הזולה חוזרת למקום בו פעלה בתחילת הדרך"

 

ה"זולה הניידת" היא רכב נגרר קטן ובתוכו משחקים עבור בני הנוער. בפועל, היא כבר מזה זמן רב אינה ניידת פיזית, שכן היא עומדת כבר מספר שנים באותו מקום ברחבת הקניון ליד קפה ארומה. אולם, כך מסתבר, היא עדיין מנוידת היטב מבחינת האחריות עליה, ולאחרונה היא הפכה לחלק בלתי נפרד מהמגעים הקואליציוניים בין ראש העיר לסגנו המיועד אילן בן סעדון ותעבור מניהול של מחלקת הנוער לידיו של בן סעדון שחושק בה מאוד.  

ההחלטה האחרונה, להעביר את ניהולה של הזולה הניידת לתחום טיפולו של חבר המועצה בן סעדון, שאמור להתמנות בימים הקרובים לסגן ראש העיר לשירותים חברתיים, עוררה את זעמו של התושב דוד צור, לשעבר מנהל מחלקת הנוער בעירייה והיום מנהל מתנ"ס שומרון: "מה ההחלטה הראשונה של ראש עירנו בקדנציה הנוכחית?" שואל צור ומשיב מיד: "להחזיר את הזולה הניידת לאילן בן סעדון.

וצדקו העיתונים כשכתבו שזה הוחזר לידיו של בן סעדון ולא לידי האגף לשירותים חברתיים. ממש ושבו בנים לגבולם", טוען צור וממשיך לשאול שאלות רטוריות: "האם בן סעדון יהיה גם מחזיק תיק הנוער הבא?" התשובה לכך שלילית ועל כן תוהה צור האם הזולה הניידת היא שירות לנוער או שירות רווחתי המיועד לנוער בסיכון בלבד?

"כמובן שזהו שירות לכלל הנוער. אז למה הוא לא יישאר בידי מחלקת הנוער שזהו המנדט שלה"?, שואל צור וטוען כי מאחורי ההחלטה עומדת פוליטיקה בלבד. צור שמבקש להדגיש ולהדגים את האבסורד שבהחלטה משווה אותה לתחומי טיפול אחרים שניתן לדבריו לנסות לפצל אותם מסיבות פוליטיות.

 

צילום: יואל תמנליס

צור: "באותו היגיון, אם נניח מחזיק תיק התחבורה הבא יהיה אבי אלבז, קו 2 יועבר לחרל’’פ שקיבל 2 מנדטים, או שנחלק את תנועות הנוער בין חברי המועצה השונים: ביבס ייקח את הנוער הלאומי, חרל’’פ את בני עקיבא, בוכניק את תנועת ’עזרא’, אלעד שמעונוביץ את הצופים ובטוח שזה ישפר את החיבור ביניהם".

כדי לחזק את טענותיו מקדיש צור בדבריו גם מקום להיסטוריה הקצרה של הזולה הניידת ואומר: "הנה כמה עובדות לגבי הזולה הניידת - לפני מספר שנים לחברה הכלכלית נוצרו רווחים. הוחלט שהם יוקדשו לטובת הנוער בעיר. האם מישהו שאל את מחלקת הנוער מהם הצרכים שלה? לא. התקציב ניתן לחבר המועצה בן סעדון כחלק מאותה ’פוליטיקת ביבס’ (לא חדשה, לא ישנה - סתם פוליטיקה) והוא החליט ללכת על זולה ניידת.

הרעיון המקורי שאושר - רכב עם ציוד מינימאלי ואנשי מקצוע שיעבור במקומות השונים בעיר בעיקר בסופי שבוע ויגיע לבני הנוער שלא מגיעים לריכוזי הפעילויות. אבל אז החלה הפוליטיקה להתגבר. ציוד מינימאלי לא מצטלם טוב, אז נקנה ציוד גרנדיוזי ויקר, שברובו מיותר"... "ואז נוצרו שתי בעיות", מסביר צור ומפרט: "האחת - לא נשאר כסף לאנשי מקצוע שהיו אמורים ללוות את הפרויקט, והבעיה השנייה - הנגרר הפך כבד מדי ולא ניתן היה לגרור אותו.

אז מזולה ניידת עם אנשי מקצוע, קיבלנו מועדון נייח עם מתנדבים, שאין ספק שמצטלם יותר טוב, אבל ממש לא ענה על הצורך המקורי. זה מה שקורה כשפוליטיקה גוברת על מקצועיות", קובע צור ומכוון אצבע מאשימה כלפי ראש העיר: "ביבס כמובן ידע הכל, שתק ונתן לזה גיבוי. רק כשגברו התלונות על כמויות האלכוהול שנמצאו בזולה והן החלו להגיע ללשכת ראש העיר, הזולה הועברה למקום בו היא הייתה צריכה להיות מלכתחילה - למחלקת הנוער והצעירים שהחלה לעשות סדר. עד להחלטה הפוליטית האומללה מהשבוע שעבר. החלטה שכאמור מחזירה את האחריות על הזולה לידי בן סעדון".

מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "בתקופת הפעלתה ע"י יחידת הנוער עברה הזולה הניידת שדרוג משמעותי, כחלק מפעילויות הקיץ עבור הנוער בעיר. הזולה הופעלה ע"י צוות מדריכים ומפעילים מקצועי שנתן מענה הדרכתי וחינוכי לבני הנוער ובהתאם לכך עלה גם מספר המשתתפים והמבקרים בה. לאחר הסדרת הפרויקט ובניית תפיסת הפעלה וצוות מתאים הוחזרה הזולה הניידת לאחריות האגף לשירותים חברתיים במסגרתו פעלה בתחילת הדרך".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות