חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

סיום הקורס הראשון להכשרת מדריכי יוגה צחוק במודיעין

 

בטקס חגיגי שהתקיים ביום ראשון ב"גג האדום" הסתיים המחזור הראשון של מדריכי יוגה צחוק במודיעין. מדריכי הקורס, מתי סידס, טובה ביטנרו ואסנת לוי, העניקו ל-25 הבוגרים תעודות סיום של האגוד הבינלאומי ליוגה צחוק . בכך מצטרפת העיר מודיעין ל-6000 מועדוני צחוק שנמצאים בלמעלה מ-70 מדינות ברחבי העולם.

 

הטקס התקיים במעמד יעקב אלמוג,  מנהל האגף לשירותים חברתיים , מיגל, סגן יו"ר עמותת "יד לקשיש" ומיכל אלימלך, מהמחלקה לקידום בריאות ברווחה ,שאף יזמה את הקורס בשיתוף עם מתי סידס והגו’ינט. הקורס הכשיר נשים וגברים כאחד, רובם גמלאים, לשמש מדריכי יוגה צחוק במועדוני צחוק שיפתחו ברחבי העיר לרווחת התושבים ולקידום בריאותם.

בימים אלה , כבר פועל מועדון היוגה צחוק הראשון במודיעין , בפארק הדגים, אחת לשבוע בימי רביעי בשעה 20.00  בהנחיית מדריכי הקורס, מתי סידס וטובה ביטנרו. לקראת החורף המתקרב ימצא למועדון מקום פעילות קבוע בעיר. בנוסף, מקיים מתי סידס בימי א’, מפגשי יוגה צחוק  לקבוצת ניצולי השואה בקתדרה, שליד היכל התרבות.

היוגה צחוק זוהי תפיסה ייחודית בה יכול כל אחד לצחוק ללא סיבה וללא גירוי חיצוני לצחוק כמו: בדיחה או קומדיה והוא שילוב בין נשימה יוגית עמוקה ותרגילי צחוק. היוגה צחוק מתבססת על העובדה המדעית שבצחוק למען הצחוק הגוף שלנו אינו מזהה ואינו מבדיל בין צחוק אמיתי (מבדיחה טובה למשל) לבין סימולציה של צחוק (שמושגת ע"י תרגילי צחוק) והוא משחרר אותם החומרים הכימיים במח (אנדורפינים וסרוטונין)  כאילו היה זה צחוק אמיתי. בדרך כלל צוחקים בקבוצה , יוזמים תרגילים תנועתיים ומשחקי שובבות ילדות, שומרים על קשר עין והצחוק הופך למדבק ואמיתי.

השם "יוגה צחוק" נבחר על ידי דר’ מאדן קטריה ההודי, ממציא השיטה, בגלל שהיוגה עוסקת בשליטה בנשימה בהיותה ידועה כבעלת השפעה חיובית על הגוף. הדגש בנשימה היוגית הוא על נשיפה ארוכה מהשאיפה במטרה להכניס לריאות כמות גדולה ככל האפשר של חמצן נקי ובכך להגביר את אספקת החמצן לתאי הגוף ולשפר את יעילות מערכת הלב ,ריאה וכל המערכות הפנימיות בגופנו. היוגה צחוק מתמקדת באמון הסרעפת בנשימה וצחוק עי שימוש בשרירי הבטן.

היוגה צחוק יכולה לשנות מצב רוח תוך דקות, מפחיתה את השפעת הסטרס -לחץ על הגוף ומחזקת את המערכת החיסונית . הצחוק שובר מחיצות ומקרב לבבות ואם נסגל לעצמנו אורח חיים קבוע משולב עם תרגול הצחוק -גישת החיים שלנו תהפוך לחיובית יותר, מצב הרוח ישתפר ונקודת המבט שלנו תשתנה.

לכן כדברי צ’ארלי צ’פלין: "יום ללא צחוק הוא יום מבוזבז".  

דר מאדן קטריה לאחר שהבין כי מצא תגלית אדירה לפיה ניתן לצחוק ללא תלות בגירוי מצחיק, פיתח בהמשך יחד עם אשתו מדהורי תרגילים פשוטים שמלווים בצחוק ומעודדים לחזור לקלילות של הילדות תוך שילוב נשימות יוגיות , תרגילי חימום, מחיאות כפים, מדיטציה והרפיה בסוף.   

מנחי הקורס , מתי סידס וטובה בוטנרו, הוסמכו אישית ע"י דר’ מאדן קטריה , ממציא השיטה, בביקורו בארץ בשנת 2004.

כתבה וצלמה: חיה כץ, פעילה קהילתית ומתנדבת במודיעין ומקבוצת פעילות תקשורת.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות