חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

ההפרדה במקור: בקרוב גם הכרמים תהיה ירוקה

 

פרויקט הפרדת פסולת במקור של עיריית מודיעין, מכבים-רעות בשיתוף המשרד להגנת הסביבה בעיר יצא בשבוע שעבר לדרך גם בשכונת הכרמים

 

. כידוע, העיר מודיעין מכבים רעות חרטה על דגלה את נושאי איכות הסביבה והטיפול בפסולת כחלק מתפיסת עולם ובמטרה לשפר את חיי תושביה. לכן החליטה העירייה על יישום תהליך הפרדת פסולת במקור לשני זרמים, זרם רטוב וזרם יבש. השבוע החל צוות פרויקט ההפרדה להדריך את תושבי שכונת הכרמים, לקראת כניסת השכונה לפרויקט הפר

דה במקור. כידוע, פרויקט הפרדה במקור הולך ומתרחב כאשר כיום כ- 12,500 בתי אב, יותר מ 60% מתושבי  מהעיר מפרידים אשפה בשכונות אבני חן, המגינים, הנביאים, הפרחים והנחלים ובשבועות הקרובים יתחילו 2,400 המשפחות הגרות בשכונת הכרמים גם הן למחזר.

במסגרת הפעילות הירוקה שהופכת את העיר למובילה בתחומה מבצעת העירייה מספר פעילויות לעידוד המחזור כאשר בין השאר בחודשים האחרונים ערכו חברי צוות החווה האקולוגית "  ביקורים חוזרים בבתי התושבים בשכונות המבצעות את ההפרדה על מנת לתת תמיכה, ליווי והדרכה נוספת. כמו כן, העירייה הקצאתה משאית פינוי ייעודית לפסולת הרטובה בלבד .

 

מסיכום נתוני המחזור במחצית הראשונה של שנת 2013 עולה כי חלה עליה של 25% בסך הפסולת שמופנית למיחזור, כאשר בחצי השנה האחרונה מוחזרו יותר מ-10,000 טון אשפה לעומת כ- 8,000 טון בחצי השנה הראשונה של שנת 2012. בעירייה ציינו כי העלייה בכמות הפסולת הממוחזרת נעשתה בכל התחומים כאשר כ-6,700 טון שמוחזרו הם גזם, 1,100 טון קרטון, 1,100 טון נייר, 670 טון פסולת רטובה (אורגנית), 179 טון זכוכית ו-62 טון בקבוקי פלסטיק.

הפסולת האורגנית מועברת לאתר "חץ אקולוגיה" ושם מנצלים את הפסולת להפקת ביוגאז וקומפוסט.

השבוע, כאמור החלו ההדרכות בשכונת הכרמים ובמקביל יבצעו עובדי היחידה הסביתית הדרכות בבתי ספר האלה והכרמים בהם לומדים ילדי השכונה. ביחידה סביבתית רואים בבתי הספר כלי חשוב ביותר לקידום וייעול תהליך הפרדה במקור. על פי תכנית העבודה יקבלו כל בתי הספר היסודיים בעיר הכשרה מיוחדת לנושא ותכלול את כלל צוות בית הספר החל ממנהל בית הספר, דרך הצוות הפדגוגי, הצוות המקצועי ועד צוות אחזקת בית הספר. התלמידים הלומדים על הפרדה בבית הספר מהווים "שגרירים" של המיזם בביתם. ביחידה הסביבתית סיפרו כי במקרים רבים כאשר הגיעו מדריכים לבתי התושבים כדי לבצע הסברה אודות ההפרדה במקור, הילדים בבית קידמו אותם בשמחה וסייעו להם בהדרכת הוריהם, בהתאם למה שלמדו בבית הספר.

בנוסף, כחלק מקמפיין ההסברה לתושבים אותו מובילה העירייה על מנת לעודד את המודעות לנושא ושיתוף הפעולה של תושבי העיר הוטבעו ברחבי שכונת הכרמים סמלי הקמפיין על המדרכות והשטחים הציבוריים במקומות מרכזיים: בתי ספר, גני ילדים, מרכזים מסחריים, פארקים ציבוריים ועוד.

ההטבעה נעשית באמצעות שבלונות המיועדות חברת "פרסום ירוק". מדובר בפרסום ירוק הנעשה באמצעות גרגירי חימר וחלב טבעיים המושפרצים בלחץ גבוה אל תוך השבלונה ומוטבעים על המדרכה. זוהי טכנולוגיה טבעית וירוקה לגמרי, ולאחר כחודש וחצי נמחקת לגמרי ולא משאירה סמנים.

מנהל אגף שפ"ע חיים בלאיש: "שנת 2013 היא השנה בה רוב תושבי העיר התחילו את תהליך ההפרדה במקור והתוצאות מדברות בעד עצמן. 12.5 אלף בתי אב כבר ממחזרים ובחודשים הקרובים יצטרפו עוד שתי שכונות לתהליך הכרמים ומשואה. בסיור שנערך באתר המיחזור "חץ אקולוגיה" נאמר כי רמת ההפרדה במודיעין, מכבים-רעות היא מהטובות בארץ והתודה היא לתושבים שרואים בהפרדה דבר בעל חשיבות רבה ביותר. כאשר את תוצאות המהלך נוכל לראות בשנים הקרובות."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות