חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

”חדשות מודיעין”: הכתב הגיש תביעה נגד בעל העיתון בגין מעילה באמון כמעביד

 

תביעה נגד בעל העיתון "חדשות מודיעין" על סך 73.000 שקל הוגשה בבית הדין לעבודה ע"י קובי אור, הכתב לשעבר של המקומון שכבר שבועיים אינו מופץ. עילת התביעה: פיצויים ותשלום נזקים שנגרמו עקב מעילה באמון של בעל העיתון כמעבידו של הכתב

 

שבוע שני ש"חדשות מודיעין" לא יצא לאור, ככל הנראה בגלל קשיים כלכליים, אך מתברר שלצרותיו אלה של המקומון, נוספה עוד צרה. לפני זמן מה הוגשה נגד משה יוסף, בעל העיתון, תביעת פיצויי נזיקין בגין מעילה באמון, וכן תשלומי פיצויים ותנאים סוציאליים אחרים על סך של 73.000 ₪, תשלומים שלטענת התובע, קובי אור, כתב העיתון לשעבר,  לא שולמו או לא הועברו כחוק.

הרקע לתביעתו של הכתב לשעבר של העיתון: באוקטובר אשתקד הגיש עו"ד אלי פישר ממודיעין תביעה בגין לשון הרע נגד בעל העיתון, מנהלתו, העורכת וכן כתב המקומון קובי אור. בעל העיתון ושתי הנתבעות הנוספות שסברו שאין בתביעה ממש החליטו  להשאיר בידי קובי אור את כל הטיפול בהגנה והוא אכן הכין והגיש בעצמו כתב הגנה בשם כולם.

במהלך התקופה שבין התביעה לדיון, ניסה אור לדבריו להסביר את המצב לאשורו בפני בעל העיתון, אבל הבעלים משה יוסף "ניפנף" אותו מעליו בטענה שהוא כבעלים אין לו אחריות ואם אור יבקש, "יתרום" לו כהלוואה 1000-2000 ש"ח כחלקו בסיפור. כל מאמציו של הכתב להסביר לו שכולם כאן בסירה אחת ושגם על העורכת ועליו חלה אחריות, לא הועילו, וקובי אור הבין שהוא נותר לנפשו.

עוד התברר שבקדם הדיון שדן בבקשה למחוק את התביעה ולבטל פסק דין שהתקבל בהעדר הנתבעים, הציעה שופטת בית המשפט לקיים דיון אחד על פי סעיף 69 שעל פיו לא ניתן לחקור עדים או בכלל ולא ניתן לערער על פסק דין. קובי אור התנגד בדיון להצעה זו ואולם הבעלים ושאר הנתבעים החליטו בניגוד לדעתו לקבל את ההצעה, החלטה שבסופו של דבר התבררה כטעות טראגית.

הכתב למרות כל זאת המשיך לטענתו לראות בכולם מקשה אחת ולקראת הדיון אף איתר עורך דין ממודיעין, גונן בן יצחק, שסבר שהתביעה של מר פישר מופרכת והציע לייצג את כולם בתמורה סמלית של שקל אחד. הכתב הודיע זאת לשאר הנתבעים ואולם מכאן ואילך חל שינוי ביחסם והם ניתקו מגע עימו  כליל בטענה שהוא ניסה לסגור עיסקה בנפרד עם התובע פישר.  טענה זו כמובן התבררה כמגוחכת בעצם קיום הדיון ומתן פסק הדין שחייב גם את הכתב אור.

לדיון בו ניתן פסק הדין בבית המשפט בפתח תקווה בתביעתו של אלי פישר, הגיע קובי אור עם עורך הדין בן יצחק שהכין סיכומי הגנה עבור כל עובדי העיתון ואולם אז התברר להפתעת כולם כולל שופטת בית המשפט, כי הנתבע משה יוסף ועימו מנהלת העיתון והעורכת הביאו עו"ד נוסף מטעמם.

עם סיום כתב הטענות והסיכומים של עו"ד גונן, שהתמקדו כמובן בניסיון להפרכת טיעוניו של התובע פישר, ביקש עורך הדין של בעל העיתון ועובדותיו לתת נאום טיעונים משלו ולתדהמת הכל, הסתפק בטיעון אחד בלבד, בו הוא ביאר מדוע האחריות על כתיבת המאמר שהכיל לכאורה הוצאת לשון הרע, הינה רק על הכתב אור בלבד וכל האחרים פטורים.

טיעון זה נשמע כך מתברר בדיעבד גם בעיני השופטת כמופרך . כלל ידוע הוא (והוא מעוגן בפסקי דין רבים) שהאחראי על כל מה שמתפרסם בעיתון הינו ראשית כל הבעלים, אחרי כן עורכת העיתון ולבסוף בחלק המזערי, הכתב שהגיש כהרגלו חומר גלם לעורכת ועליה ועל בעל העיתון היה לדאוג שמה שיועבר לדפוס יעבור קודם לכן סינון. במקרה זה, סבר אור, אומנם לא היה לדידו כאן בדל של הוצאת לשון הרע, אך האחריות בכל מקרה נופלת ראשית על העורכת ואחר כך על בעל העיתון.

טיעונו זה של עורך הדין של בעל העיתון נשמע מוזר גם לאור העובדה שעד הדיון סברו גם העורכת והבעלים שהתביעה מופרכת ואין בה דבר, ובכל זאת התמקדו באחריות הכתב ומה שנותר לשופטת שקיבלה זאת כהודאה זה רק לקבל את תביעתו של עו"ד פישר. לעומת זאת לצערו של בעל העיתון, השופטת לא קיבלה את טענת האחריות של בעל העיתון והשיתה את פסק הדין על כל הנתבעים.

הכתב קובי אור : "איני מבין את צעדו החסר תקדים והבלתי מוסרי בעליל של  בעל העיתון. לא רק שהוא לא הגן עלי בתוקף היותו מעבידי באותה עת, ולכל אורך הדרך נתן לי לטפל בתיק לבדי, אלא הוא  טרח והביא עו"ד נוסף מטעמו שכל תפקידו היה לשכנע את השופטת שאני האשם היחידי בתיק. זהו צעד ללא תקדים בחריגותו, מעשה שלא יעשה והוא צריך לשלם על דבר שלעניות דעתי שום הגדרה אחרת לא תתאים לו מלבד, מעילה באמון מבחינת החוק הצרוף ומעשה בוגדנות לשמה"

כתבי התביעה הגיעו השבוע לידיו של משה יוסף בעל העיתון  וצפוי שהוא יגיש כתב הגנה. מעניין יהיה בטוח. עד להעלאת הכתבה לא הגיעה תגובתו של משה יוסף. משזו תגיע היא תועלה לאתר.

למען ההגינות נציין שהתובע בתיק הינו בעליו של האתר mcity

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות